Jump to content


Fotografije

budženje kasete


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
32 odgovora na ovu temu

#21 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 May 2017 - 07:24 AM

У бициклизму коришћење привременог лепка значи сигурнији спој. Примера ради, патрона погонона, шрафови ротора, понекад осигуравајућа матица шоља навојне виле, приликом сервиса педала на контра матицу...
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 May 2017 - 03:23 PM

Dobro rešena patrona pogona (sa engleskim navojem) se neće odvrtati ni bez lepka.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 09 May 2017 - 04:00 PM

Dobro rešena patrona pogona (sa engleskim navojem) se neće odvrtati ni bez lepka.

Dobro resena patrona pogona nema navoj, tacka.  :)

 

Uvodjenjem "patrone", tj ne-kotrljanjem kuglica direktno po soljici koja se uvrce u ram levi navoj je izgubio smisao, samo ramovi nisu isli u korak sa komponentama. Stoga danas imamo i moderne ramove i moderne "patrone" sa "press" standardima u pogonima.

 

U inženjeringu, korištenje lepka da nešto drži je odraz lošeg projektovanja. Inherentno stabilan sklop je, po meni, uvek bolji od oslanjanja na lepak.

ne verujem da su sredstvo za osiguranje navoja iliti u narodu receno lepak za navoje izmislili zubari

vec mi je mnogo verovatnije da je neki inzenjer imao problem koji nije mogao da resi na neki drugi nacin  n2:naughty

 

Sem sto lepi, tj. osigurava navoj od (samo)odvrtanja ovo sredstvo vrsi i zaptivanje navojne veze te stoga ima i (preventivno) antikorozivno dejstvo, a popunjavanjem zazora u navojnoj vezi pravilnije rasporedjuje sile koje se javljaju unutar navoja te je mnogo manja verovatnoca da dodje do ostecenja navoja (oblajznuo sraf -thread stripping) sto sa druge strane omogucava (inzenjersko) projektovanje navojne veze od slabijih (ujedno i laksih) materijala (kao sto je alu) ili istih materijala manjih dimenzija koje poseduje istu jacinu i sigurnost ali (kod nekih biciklista bitno) manju masu (tako smo sa sa jednog M7 vijka u lulici presli na M6 ili M5 ali sa lepkom). Ako se dobro secam navojnu vezu bez lepka drzi prvih 6 koraka navoja (80% sile) dok je upotrebom lepka ista sila pravilno rasporedjena na cak 10 (+67%) koraka navoja.

 

Postoje razne situacije gde je ovo sredstvo najjednostavnije, najzgodnije a istovremeno i najbolje resenje, npr, konkretno...vijci za 6-bolt rotore koji se uvrcu u (u poredjenju sa celikom ili titanijumom) mnogo meksi aluminijum koji ne trpi prevelike sile pritezanja. Ovi vijci treba izuzetno dobro i sigurno da drze, ne smeju da se odvrcu usled vibracija kojih naravno ima ali iste te vijke jednog dana treba i odvrnuti i pored toga sto se pod konstantnim uticajem promena teperature uveliko povecava mogucnost hladnog zavarivanja dva raznorodna materijala. Gomila problema resena sa 6 kapi lepka.

 

Naravno, svako sebi može da bira šta želi...

ovde se potpuno slazem :)

 


  • 0

#24 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 May 2017 - 04:09 PM

Postoje razne situacije gde je ovo sredstvo najjednostavnije, najzgodnije a istovremeno i najbolje resenje, npr, konkretno...vijci za 6-bolt rotore koji se uvrcu u (u poredjenju sa celikom ili titanijumom) mnogo meksi aluminijum koji ne trpi prevelike sile pritezanja. Ovi vijci treba izuzetno dobro i sigurno da drze, ne smeju da se odvrcu usled vibracija kojih naravno ima ali iste te vijke jednog dana treba i odvrnuti i pored toga sto se pod konstantnim uticajem promena teperature uveliko povecava mogucnost hladnog zavarivanja dva raznorodna materijala. Gomila problema resena sa 6 kapi lepka.

 

Upravo to i pričam. Loše rešenje je moralo biti kompenzovano lepkom.

 

Bolje rešenje je centerlock sistem, kojem nije potreban lepak.

Rotor se sam od sebe, pritezanjem centrira. Ne oslanja se na lepak za osiguravanje spoja, već prostu fiziku - sama tenzija ujedno osigurava i zabravljivanje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#25 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 May 2017 - 09:02 PM

Kad već offtopikujemo :) ja sam UN26 uvio francuskim ključem davne 2012. god. bez lepkova, nikad se ništa nije odvilo niti pucketalo. Patrona radi i dalje glatko i bez lufta. E sad pošto nije demontirana od onda niti stavljena bakarna mast, skidanje možda bude veselo :)


  • 0

#26 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 May 2017 - 09:23 PM

Е сад је тежак офф...

Иначе одговор покретачу теме. Постоји 9ф касета 12-36 и има да се купи у Пробајк
-у, кошта око 3000дин класа асера.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#27 nesa1

nesa1
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 04:40 AM

Grbicu, moze li ova kaseta na 8-faz?


  • 0

#28 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 04:51 AM

Grbicu, moze li ova kaseta na 8-faz?

 

9-fazna kaseta neće raditi sa 8-faznim šifterima. Ako se oni zamene za devetofazne, onda hoće - sam menjač je isti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#29 nesa1

nesa1
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 07:23 AM

Znaci najjeftinije je kod 8 fazne grupe, zameniti siftere i kasetu? Da bih koristio tu  kasetu sto spominje Grbic.

Ili ima neka druga solucija?  Da bih koristio 36 zubaca. Moze li da ostane lanac od 8 fazne grupe?

Imam isto godina kao pokretac teme, i isti problem, kome se izvinjavam na upadu u temu.

Pozdrav svima.


  • 0

#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 May 2017 - 07:39 AM

Znaci najjeftinije je kod 8 fazne grupe, zameniti siftere i kasetu? Da bih koristio tu  kasetu sto spominje Grbic.

Ili ima neka druga solucija?  Da bih koristio 36 zubaca. Moze li da ostane lanac od 8 fazne grupe?

Imam isto godina kao pokretac teme, i isti problem, kome se izvinjavam na upadu u temu.

Pozdrav svima.

 

8faznih kaseta 11-34 ima koliko hoćeš. Ako baš fale ta dva zuba, ja bih pre uzeo neki "sporiji" pogon, da se može uvek uzeti kaseta na svakoj trafici, da se ne vija uvek sa 36 zuba. Pogon tipa 44-32-22 i slično. Ako je i 22-34 prebrzo, onda bolje sići i gurati - to je dovoljno sporo čak i za blatnjave uzbrdice sa natovarenim bajsom. Dva dodata zuba tu malo šta menjaju.

 

Zbog poređenja cena, nevezano za dostupnost:

11-32 - osmofaz  1700 din.

11-34 - osmofaz - 1900 din.

12-36 - devetofaz - 3400 din.

 

Pogoni sa najmanjim lančanikom od 22 zuba su oko 20 evra kod sistema na četvrtku, za egzotičnije varijante su nešto skuplji.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 nesa1

nesa1
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 08:14 AM

Hvala  FalloutBoy na odgovorima. Ostajem na kaseti 11/32 i pogonu  42/34/24.


  • 0

#32 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 08:36 AM

FalloutBoy je u pravu, kad postane previše sporo bolje je sići i gurati bicikl. Po meni sve ispod 5 do 6 km/h nema svrhe voziti. Tu čak i kaseta 11-32 sa prednjim pogonom na kome je najmanji lančanik 24 zuba završava posao. Na primer na prenosu 24-32 pri kadenci 60 brzina kretanja će biti približno 5.67 km/h ili čak i manja ako uzmemo mtb sa točkom 26.
  • 0

#33 Moravsky

Moravsky
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 10 May 2017 - 08:34 PM

U "kućnoj" varijanti ovo ne može kvalitetno da se odradi. Potrebna je radionička intervencija. Jedna varijanta je da se poslednji lančanik skrati za debljinu lančanika i distancera koji se dodaje.Naravno, ostaje nazubljena površina.Možda i da se "pecne" u više tačaka na predhodni lančanik (preporučujem argonsko varenje). Druga varijanta je da se odradi prsten odgovarajuće debljine i obavezno da se zavari u pomenutoj varijanti, pa na kraju nazubljenje alatkom za koju mislim da se zove radla. I ostaće kao najveći problem nabavka novog pojedinačnog velikog lančanika.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika