Jump to content


Fotografije

Nov drumaš za 50 hiljada dinara (+/- 5 000)


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
151 odgovora na ovu temu

#21 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 May 2017 - 09:29 PM

Znam da je nov i da treba samo da se našteluje, toliko znam. Valjda znaju da našteluju da se lanac ne čuje (ne kači ništa) ni u jednoj brzini, ne znam što to nisu uradili na prvom servisu ili možda i jesu nego je potrebno da protekne taj mesec dana od kupovine da bi naleglo sve pa je to razlog možda što je sada prvi servis na redu koji će to da ispravi. Drugi servis koji je takođe besplatan zakazan mi je tek na početku sledeće sezone, znači ovo sada štelovanje je ono pravo za vožnju, po nekoj logici.

Takođe čitam ovaj odlični forum pa saznajem razne stvari, gde ću ubuduće sam da podmazujem lanac na primer itd, ima dosta toga zanimljivog da proučim. Da, hvala vama dobri ljudi na sugestijama.

 

Lanac teško može da se ne čuje u svakoj kombinaciji. Ukoliko se vozi sa iskošenim lancem, biće malo bučniji i pre nego krene češati kavez prednjeg menjača (ako nije baš dobro podmazan). Ako se vozi (gotovo) skroz iskošenog lanca (kombinacija najvećeg lančanika napred i najmanjeg pozadi, ili obrnuto), češanje lanca o kavez je gotovo neizbežno (sa izuzetkom bicikala kod kojih prednji menjač ima trim opciju, ne prekratak "chainstay", ili je frikcioni :)  ). Može se smatrati kulturnim obaveštenjem da je izabrani stepen prenosa daleko od optimalnog. :)


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#22 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 06:14 AM

Da, u pitanju je češanje lanca o kavez kako to stručno kažete. Hvala na pojašnjenju, ali u prvi mah nisam mogao da se pomirim sa izgleda neizbežnom činjenicom da bicikl od 14 brzina ima u stvari 10-11 ili onaj od 21 brzinu da ima u stvari 17-18 iskoristivih (bezbednih po lanac). Sada ću na prvi servis da se to mao utegne i ubuduće ću ga i ja nastaviti da podmazujem a i vodiću računa o ukošenju lanca i to je to, inače kako napisah oduševljen sam biciklom. 

Ne znam šta je "trim" opcija ni prekratak "chainstay" (niti "frikcioni" :) ), mogu samo predpostaviti kakvi su to uredjaji.


  • 0

#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 06:17 AM

Da, u pitanju je češanje lanca o kavez kako to stručno kažete. Hvala na pojašnjenju, ali u prvi mah nisam mogao da se pomirim sa izgleda neizbežnom činjenicom da bicikl od 14 brzina ima u stvari 10-11 ili onaj od 21 brzinu da ima u stvari 17-18 iskoristivih (bezbednih po lanac). Sada ću na prvi servis da se to mao utegne i ubuduće ću ga i ja nastaviti da podmazujem a i vodiću računa o ukošenju lanca i to je to, inače kako napisah oduševljen sam biciklom. 

 

Broj brzina kao takav je nebitan.

  • Bitno je da "najsporija" bude dovoljno spora za uspone koji se voze i fizičku spremu vozača.
  • Da "najbrža" bude dovoljno brza za sve ravnice i blage padove sa vetrom u leđa - ko se trka, treba i još brža, za pedalanje na nizbrdici dok god to ima ikakvog smisla
  • Da razlika između dva susedna stepena prenosa, pogotovo kod "bržih" prenosa bude dovoljno mala da se da udesiti spram potreba

Kod bicikala sa više lančanika napred, često se isti stepen prenosa moći da se dobije i sa kombinacijom najveći napred - srednji pozadi, kao i sa kombinacijom manji napred - manji pozadi. Ovo "preklapanje" omogućava da se brzine fino podešavaju spram terena. Ako se nailazi na uzbrdicu, može se odmah obaviti sporija i veća promena prebacivanjem napred na manji lančanik, pa posle, kako se uspon povećava, fino podešavati željeni stepen prenosa samo menjanjem pozadi.

Isto je i kada se nailazi na nizbrdicu - može se ranije napred prebaciti na najveći lančanik, pa posle pozadi fino udešavati stepen prenosa po želji.

 

Jedna od većih, po meni, mana modernih "kompakt" lančanika, kod kojih je ogromna razlika u broju zuba velikog i malog lančanika napred, je upravo eliminacija ovih "preklapanja", ili "viškova" brzina. Takav prenos od recimo 2x10, zaista daje gotovo 20 različitih brzina, ali to ni malo ne olakšava šaltanje, naprotiv. Kada se menja prednji lančanik, potrebno je pozadi izvršiti 2-3 prebacivanja kako bi se ostalo u sličnom stepenu prenosa u odnosu na onaj pre promene napred.

 

Ne znam jesam li dobro objasnio.

 

Ovde sam detaljno objasnio koncept:

http://www.bikegreml...bicikla-brzine/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 02:21 PM

Jesi dobro objasnio, odlično, koliko se moglo objasniti ovako nešto. Zanimljivo. Tek u poslednje dve vožnje otkrio sam da ručica menjača poseduje i medjupoložaj kada se ide sa manjeg na veći (prenji) zupčanik koji eliminiše kačenja lanca o prepostavljam kavez prednjeg menjača tako da je to odlična stvar mada u obratnom smeru nemam tu poziciju ali mi i ne treba.


  • 0

#25 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 04:27 PM

Pa to sto ti kaca uzmes i sam nastelujes... ne znam kako ti je lakse da ga tamo nosis, a taman ces nesto nauciti o svom biciklu za ubuduce... inace lako se naviknes da ne vozis sa ukosenim lancem jer ti koliko vidim imas 2x10 a to je mnogo manja briga od na primer onoga sto ja vozim 3x10 :D
Donekle je i logicno kad malo duze vozis da nije normalno voziti napred najveci pozadi najveci :D
  • 0

#26 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 05:08 PM

Pa to sto ti kaca uzmes i sam nastelujes... ne znam kako ti je lakse da ga tamo nosis, a taman ces nesto nauciti o svom biciklu za ubuduce... inace lako se naviknes da ne vozis sa ukosenim lancem jer ti koliko vidim imas 2x10 a to je mnogo manja briga od na primer onoga sto ja vozim 3x10 :D
Donekle je i logicno kad malo duze vozis da nije normalno voziti napred najveci pozadi najveci :D

 

Mislim da je njegov bajs 2x7, sa "compact" pogonom 50-34 i 11-28 kasetom. Što objašnjava potrebu za ukrštenijim lancem.

http://planetbike.rs... bicikli/18525/

 

 

Tripl je po tom pitanju puno "sretnije" rešenje. Poređenje:

 

http://gear-calculat...,24,28&UF2=2240


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#27 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 05:21 PM

Auu tek sad vidim, taj zupcanik od 50 moze nizbrdo da nabije 80 na sat :D ne bih ja to smeo da vozim. Na mom mtbu 42 je najveci i postigao sam 60kmh nizbrdo. Voleo bih da je bar 45 zubaca al ajde :D
Aha vidim po toj slici vrlo malo se poklapaju brzine i onda mora da se pazi dosta. Skroz sam zaboravio da su na tim drumasima velike razlike izmedju prednjih zupcanika
  • 0

#28 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 05:29 PM

Auu tek sad vidim, taj zupcanik od 50 moze nizbrdo da nabije 80 na sat :D ne bih ja to smeo da vozim. Na mom mtbu 42 je najveci i postigao sam 60kmh nizbrdo. Voleo bih da je bar 45 zubaca al ajde :D
Aha vidim po toj slici vrlo malo se poklapaju brzine i onda mora da se pazi dosta. Skroz sam zaboravio da su na tim drumasima velike razlike izmedju prednjih zupcanika

 

Da. Za neku rekreativnu vožnju (bez jurnjave za autobusima), računam da je sa pogonima koji se prodaju besmisleno praviti kasete koje počinju sa manje od 13 zuba. Na žalost, takve su retke i često duplo skuplje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#29 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 06:25 PM

Moj je 2 x 7. Rano mi je da ga ja rastavljam, bilo bi viška delova kad bi vraćao.


  • 0

#30 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 06:48 PM

50-34, 11-28 šta predstavljaju te brojke tačno da bi razumeo zašto je besmisleno praviti kasete koje počinju sa manje od baš 13 zuba.
  • 0

#31 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 06:54 PM

To ti je broj zubaca na zupcaniku.
11-28 ti je oznaka da na zadnjim zupcanicima tj brzinama najteza ima 11 zubaca a najlaksa ima 28 zubaca. Sto je veci prednji zupcanik i manji ovaj najmanji pozadi to je veca brzina koju mozes da postignes :D
Besmisleno je u smislu sto bi pravio 50 napred 11 pozadi ako si rekreativac, jer mozes postici veoma velike brzine i povrediti se, verovatno je na to mislio
  • 0

#32 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 06:56 PM

50-34, 11-28 šta predstavljaju te brojke tačno da bi razumeo zašto je besmisleno praviti kasete koje počinju sa manje od baš 13 zuba.

 

Napred, pogon sa velikim lančanikom od 50 i malim od 34 zuba.

 

Pozadi kaseta koja počinje sa 11 i završava se najvećim zupčanikom sa 28 zuba.

 

Kada se kombinacija napred 50 i pozadi 11 okreće nekih 90 obrtaja u minuti (življe, ali ne prebrzo pedalanje), postiže se brzina od 55 km/h, što je za prosečnog čoveka nemoguće da izgura na ravnom, svakako ne duže od nekoliko sekundi, osim ako mu neki kamion pravi zavetrinu. Čak i na nizbrdicama gubi smisao, osim ako se trka/štopuje vreme, pa je svaki sekund dragocen.

 

Kaseta koja počinje sa 13 zuba, na primer, omogućava da, sa istim brojem zupčanika, dobiješ "gušće" poslagane prenose na bržem delu kasete (gde je to važno, jer pri većoj brzini, zbog većeg otpora vazduha, i razlika od 2 zuba zna biti preterana). Na primer, 7fazna kaseta:

Umesto

11-13-15-18-21-24-28

puno upotrebljivije bilo bi:

14-15-16-18-21-24-28

 

50-14 daje preko 40 km/h sa ne prebrzim pedalanjem, što je sasvim solidno i za najjači vetar u leđa.

Samo ko bi onda kupovao 11faznu Dura Ace kasetu?  :)

11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#33 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 07:41 PM

Zaostajem u praćenju nekih delova teksta sada već. Zašto postoji od 11 ako mora nekome da se uvali da bi se prodala... Šta preporučuješ u nekoj budućnosti za koju je menjati kad se istroši pošto bicikl prihvata nadogradnju sa boljiom opremom kako piše na sajtu prodavca.


  • 0

#34 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 07:43 PM

50-34, 11-28 šta predstavljaju te brojke tačno da bi razumeo zašto je besmisleno praviti kasete koje počinju sa manje od baš 13 zuba.

 

FalloutBoy se samo drži principa "ako meni ne treba, nikom ne treba" ;-)


  • 1

#35 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 07:49 PM

Zaostajem u praćenju nekih delova teksta sada već. Zašto postoji od 11 ako mora nekome da se uvali da bi se prodala... Šta preporučuješ u nekoj budućnosti za koju je menjati kad se istroši pošto bicikl prihvata nadogradnju sa boljiom opremom kako piše na sajtu prodavca.

 

Na to ćeš ti najbolje sam sebi dati odgovor kad se dosta izvozaš. Videćeš da li ti nešto nedostaje na biciklu, da li ti nešto smeta, pa sam shvatiti, ili pitati kako to da "popraviš".


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 07:52 PM

FalloutBoy se samo drži principa "ako meni ne treba, nikom ne treba" :wink:

 

Biću slobodan da kažem da velikoj većini ne treba.

Kolega Gađan koji pravi baš ozbiljne kilometraže je sebi uzeo upravo takvu kasetu - 14-25:

http://www.2bike.rs/...sanje/?p=216052


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 08:04 PM

Upotrebio sam retko 11 niz brdo u stojećem položaju i što kaže prethoni post dobre snage i može do 80 km/h :) čini mi se (bilo je 55 u trenutku pogleda) ali intuicija i meni ovako neiskusnom govori da je bolje da kreće od famoznih 13 - 14, da.


  • 0

#38 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 08:06 PM

Upotrebio sam retko 11 niz brdo u stojećem položaju i što kaže prethoni post dobre snage i može do 80 km/h :) čini mi se (bilo je 55 trenutku pogleda) ali intuicija i meni ovako neiskusnom govori da je bolje da kreće od famoznih 13 - 14, da.

 

Ma nizbrdo je OK, koliko god ti prija da cepaš.

Samo, posle određene brzine, pedalanje u najvećoj meri gubi smisao - možeš se i samo spuštati i uživati. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#39 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 May 2017 - 08:26 PM

Gubi smisao? Zato što je ionako nizbrdo ili što ne može tako po ravnom ili što koliko god okretao ne povećava brzinu ili nešto četvrto, peto..
  • 0

#40 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 May 2017 - 08:34 PM

Malo dobijas za puno truda. Ovako se spustas i uzivas. Plus sto kad treba 50-11 vrteti, prakticno istu brzinu dobijas ako se "smestis" u aero polozaj, umesto pedalanja - otpor vazduha raste eksponencijalno sa porastom brzine.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika