Kako ti to po ravnom NS istegnes na 3k nije mi jasno...
Pa mozda ga ne vozi samo po Novom Sadu..
Postavljeno 18 May 2017 - 02:21 PM
Ko se istegne za 3000?
Ja sam sa 10f lancem presao sigurno 15k (ultegra) pre zamene a sada vozim 11f lanac i on je na nekih 10k i nema naznaka istezanja, a kupio sam novi lanac jos prosle godine jer sam mislio da ce trebati da se menja.
Kako ti to po ravnom NS istegnes na 3k nije mi jasno...
Fruška je odmah preko puta, a i put kojim često idem je pored peščare - što je smrt za lanac. Uz sve to, vozim i zimi kada se sole putevi. Jagoda na šlagu torte je što me mrzi skidati i prati lanac svake nedelje.
Postavljeno 18 May 2017 - 10:11 PM
E vidiš, ajmo redom.
Fruška jeste odmah preko puta, ali nisam ubeđen da je taj lanac zaista video mnogo uspona na Zmajevac, Iriški... Ti demantuj ako nije tako. Pre bih rekao da je većinu prešao po ravnom. Mada održavanje i čistoća lanca su mit, čelik od koga je napravljen je presudan.
Onda, zar je jedan 10faz lanac dovoljan da postaneš guru za lance? 10faz traju daleko duže od 8faz. Bar ono što ima sad da se kupi. Jer je 8faz zastareo i ne pravi se više kvalitet.
Zatim, ajde da pretpostavimo da si tačno izmerio i da se 1070 izdužio 0.5% nakon 10.000 km. Znači da taj lanac ne može da priđe ultegri, od koje je mnogo skuplji (preko 50%). Upravo to što Bakara kaže, ultegra prelazi preko 10k bez problema. Pri tom je moj a verujem i njegov lanac video brda i brda, BG i NS nisu za poređenje . Ali ni način vožnje nije presudan koliko sama izrada lanca, na drugom mestu je da bude uvek dovoljno mastan. Pa onda najbolji sramov lanac 1090 je duplo skuplji od ultegre a drastično lošiji
Znači sramovi lanci uopšte ne oslikavaju realno stanje, ako su oni loši ne znači i da su ostali. Takođe tu je i važan element što su ultegra i dura ace lanci popularni i lako se mogu naći korišćeni kao novi a više puta jeftiniji nego u radnji, znači po bagatelnim cenama mogu da se navozam celu sezonu ako ne i dve. Što za 8faz nije moguće. I da imam vrhunski lanac koji ne rđa iako stalno vozim po mokrom i ne brinem više o održavanju kao pre, dok 8faz za iste pare korodira samo tako. 8faz je trku izgubio odavno, u svemu haha
E sad što većina nema hrabrosti da kupi polovan lanac to meni ide u prilog
Evo ga i karpov elaborat
http://www.2bike.rs/...upiti/?p=184140
mada tu mnogo toga pada u vodu jer je mereno onom prevarom od alata greota sa tolikim lancima, ako je 30ak bačenih u smeće nakon što "kalibrator" pokaže 0.75 neko bi se vozio ceo život, svaki je garant imao još hiljade km u sebi.
Postavljeno 18 May 2017 - 10:43 PM
Postavljeno 18 May 2017 - 11:17 PM
Postavljeno 19 May 2017 - 03:50 AM
Na vek trajanja lanca čistoća i podmazanost su od najvećeg značaja. Lanac bregaste motocikla, koji je puno tanji od pogonskog lanca, ali je zatvoren unutar motora - uvek čist i podmazan, traje po 80.000 km, dok pogonski kada se redovno podmazuje, ali prlja, traje 15ak hiljada. Ugradnjom sistema scottoiler (ili sličnog u kućnoj radinosti), vek trajanja pogonskog lanca se produži za oko 4 puta! Ne zato što je lanac podmazaniji - podmaže se i bez toga lanac, već zato što sistem stalno kaplje ređe ulje, koje spada s lanca zajedno sa svom prašinom, pa je lanac uvek čist kao nov. Toliki je značaj čistoće na vek trajanja lanca.
Ako se vozi dosta po ravnom, još ako nema puno prljavštine, verujem da lanac može da izgura kilometraže o kojima pričaš. Ono u šta sumnjam je da dobar 8, 9 i 11-fazni lanac prave od lošijeg materijala.
Da li si probao uporediti nov 8 fazni i nov 10 fazni lanac, sa sličnim režimom vožnje i održavanja? Kolika je razlika u trajanju?
Postavljeno 20 May 2017 - 07:53 AM
Naravno da nisu čistoća i podmazanost od najvećeg značaja (već izrada), da je tako onda bi i jeftini mekani krševi od lanaca trajali jako dugo (z51, z72, pc83 itd) a ne bi se rastezali do 0.75% za samo 3-4 hiljade km. Dok je 6600 kod mene dve godine 10k km i ima da ide još ohoho dok ne dosegne 0.5%. Ovo je se suva praksa. Ako treba da slikam, okačen novi lanac u odnosu na dve godine polovan, plus što sam kupio bicikl sa njim i ko zna koliko je još prešao kod prethodnih vlasnika. I on uopšte nije među izdržljivijim, imam i 6701 koji je bolji i od njega očekujem još više. Probaću i dura ace.
Motori, bregaste itd su irelevantni u priči o biciklima. Svi mi vozimo slično i svima su nam prljavi lanci. Ni mi drumaši ne vozimo u vakumu. Ono da neka ulja ne lepe prljavštinu su bajke i gubljenje vremena, godinama se diskutuje o podmazivanju ko da je to neka nauka. Sve je manje više isti đavo, sve lepi i prlja se. Obrišeš krpom dodaš ulje i ćao. Više ni toliko ne stižem da održavam poslednjih meseci i bakćem se robovanju biciklu kao pre kad sam lickao mućkao u razređivaču, osmofaz uvek bio čist i sveže podmazan za svaku vožnju pa se rastezao ko žvaka.
Postavljeno 20 May 2017 - 08:16 AM
Naravno da nisu čistoća i podmazanost od najvećeg značaja (već izrada),
Izrada pravi razliku.
Na vek lanca određenog kvaliteta, od presudnog su značaja čistoća i podmazanost. Provereno i dokazano u praksi.
da je tako onda bi i jeftini mekani krševi od lanaca trajali jako dugo (z51, z72, pc83 itd) a ne bi se rastezali do 0.75% za samo 3-4 hiljade km. Dok je 6600 kod mene dve godine 10k km i ima da ide još ohoho dok ne dosegne 0.5%. Ovo je se suva praksa. Ako treba da slikam, okačen novi lanac u odnosu na dve godine polovan, plus što sam kupio bicikl sa njim i ko zna koliko je još prešao kod prethodnih vlasnika. I on uopšte nije među izdržljivijim, imam i 6701 koji je bolji i od njega očekujem još više. Probaću i dura ace.
Motori, bregaste itd su irelevantni u priči o biciklima. Svi mi vozimo slično i svima su nam prljavi lanci. Ni mi drumaši ne vozimo u vakumu. Ono da neka ulja ne lepe prljavštinu su bajke i gubljenje vremena, godinama se diskutuje o podmazivanju ko da je to neka nauka. Sve je manje više isti đavo, sve lepi i prlja se. Obrišeš krpom dodaš ulje i ćao. Više ni toliko ne stižem da održavam poslednjih meseci i bakćem se robovanju biciklu kao pre kad sam lickao mućkao u razređivaču, osmofaz uvek bio čist i sveže podmazan za svaku vožnju pa se rastezao ko žvaka.
Nov 8faz iste klase i nov 10faz iste klase si poredio? Ili ne?
Ako diskutujemo o tome da li jedni traju duže i da li su bolje izrađeni, to bi bilo validno poređenje.
Druga stvar, ima lubrikanata koji lepe više, i koji lepe manje prljavštine na sebe.
Treća stvar, mislim da sam dovoljno jasno objasnio na šta mislim i koje su prednosti lanca koji je uvek čist. U kom smislu koristim analogiju sa motociklima. Ako to nećeš da shvatiš/prihvatiš, OK, neću dalje na tu temu.
Postavljeno 20 May 2017 - 09:25 AM
Postavljeno 20 May 2017 - 10:30 AM
Postavljeno 20 May 2017 - 12:15 PM
Nešto sam ovih dana u mythbusters raspoloženju.
^^
Naravno da ne. Koji 8faz lanac je "u klasi" (šta god to značilo) 6600, 6071? Nijedan. Možda ima u nekom muzeju haha, 8faz je prošlost. A i to ne bi bili isti lanci već babe i žabe. To što bi u teoriji širi lanac trajao nešto duže od užeg koji je izrađen apsolutno identično je takođe irelevantno. Bitna je praksa, šta ima da se kupi, kolko košta i koliko traje. Ili ovako, koji dostupan 8faz lanac prelazi 10-15k pre izduženja za 0.5% ?
I da, poredio sam nove 8faz brižno prane i održavane dok sam bio besposlen i dokon sa polovnim 10faz koje ofrlje održavam tako da je bilo nefer
Ja ne mogu da znam koji lanac će tebi trajati 10 hiljada - jer meni ni 10faz, ni osmofaz ne izguraju ni upola toliko.
Isto me mrzi da ih skidam, ribam, često podmazujem, a vozim po svakakvom vremenu.
Ako te ne mrzi, uzmi KMC X-8, pa vidi da li će ti trajati kraće od 6600. Iznenadio bih se ako razlika bude mimo nekih +-15%.
Iz mog dosadašnjeg iskustva:
KMC Z serija lanaca traje oko upola kraće, ali tako i košta. SRAM PC 830 je tu negde između X-8 i Z serije - kako po ceni, tako i po dugotrajnosti.
Uz to, prva dva pomenuta imaju izgleda "mekše" rolnice, pa u njih "instrument" za merenje istegnutosti dosta ranije upada, iako nisu još istegnuti, tok kod X-8 i SRAM PC-x70 serije lanaca to ne bude slučaj - kad instrument upadne sa onom stranom gde pokazuje veću istegnutost, obično i sam lanac bude na 0,5% istegnutosti.
Postavljeno 20 May 2017 - 11:42 PM
Postavljeno 21 May 2017 - 05:37 AM
Naravno, kad Fallout hoće da poredimo iste klase. Kako da ih poredimo kad su drumske 8faz kasete a pogotovo lanci istorija.
Drumska kaseta i lanac su marketinški termin. Osim kod 11 faza, gde se zaista konstrukciono razlikuju.
Onu tezu koja se godinama razvlači da je 10faz skup za održavanje da lanci kraće traju (a i da loše radi i šalta), što btw ništa nije tačno,
Obrazložio sam više puta argumentovano šta je problem i zašto tako mislim. Neću ponavljati.
možemo da proverimo samo ako uporedimo cene i kilometraže lanaca koji se mogu kupiti sada, po radnjama i na oglasima.
Inače i ja vozim osmofaz na mtb-u još uvek. X8 mi ne pada na pamet da uzimam i testiram jer je meni odavno sve jasno. A i pomenuti pc870 imam nov eno ga stoji ali ne verujem da ću ga ikad iskoristiti s obzirom koliko malo vozim sekundarni bicikl a i prebaciću uskoro sve na 9faz. Po onom drumskom grafikonu mi je sve jasno videvši gde je sramova serija 70 i 90 a gde su ultegre i dura ace...
Poredio si najslabiju klasu 8faznih lanaca, sa dobrom klasom 10faznih i na osnovu toga izvukao zaključak koji ne želiš da proveriš. Na osnovu tvog, velikog i dragocenog iskustva, može se zaključiti da su Shimano 10fazni lanci kvalitetni (što nije tajna) i da su KMC Z klasa i SRAM PC830 lanci slabijeg kvaliteta - što isto nije sporno.
Ono što se ne može zaključiti, što nisi probao, je koliko dugo traje kvalitetan osmofazni lanac.
Takođe, iz toga što si isprobao se ne može zaključiti da su svi osmofazni lanci loši i kratko traju.
Elementarna logika.
A ovih par prethodnih šaljivih postova, zanimljivo, upravo je obrnuto. Ne sećam se da sam pročitao nekad ičiju preporuku da batali osmofaz, ali sam zato pročitao mnogo mnogo puta argument pri kupovini bicikla vezano za jeftnije održavanje osmofaza i duže trajanje, što čak i da je tačno a nije, smešna bi to bila cifra za prednosti i komfor koji pružaju novije tehnologije i dve brzine više. Da sumiram još jednom:
Šta je za koga smešna cifra nije na tebi da određuješ. Niti na meni. Da li su skuplji 10fazni lanac i kaseta iste klase, u odnosu na osmofazne? Jesu. Još uvek.
Ponoviću, 10faz, naspram 8 faza:
- Manji razmak između zupčanika, što dovodi do veće osetljivosti na svaku nesavršenu poravnatost kaveza zadnjeg menjača.
- Skuplji lanci i kasete
- Veća osetljivost na svaku nesavršenost sajli i bužira (bilo da "rade", loše su rutirani, ili zaprljani). Nekad i promena temperature traži fino podešavanje burenceta za regulaciju zategnutosti sajle zadnjeg menjača. Bez preterivanja. Izuzetak je nova Shimano Tiagra 4700 drumski 10faz, kao i SRAM i Campagnolo koji su od starta to napravili kako treba. I Shimano MTB 10faz - tu je isto ovaj deo rešen kako treba.
- Brže menjanje brzina - ovo je bitno za trkanje, štopovanje, razlike su toliko male
- Lakše menjanje brzina pod opterećenjem - ovo svakako treba izbegavati, ali ko ne zna, ili zakasni sa promenom, može da pomogne
- drumski 10faz radi kao sat
Moje iskustvo, što na svom, što na biciklima koje servisiram je drugačije. Naveo sam u prethodnom pasusu prednosti i zamerke. Drago mi je što si ti zadovoljan.
Postavljeno 21 May 2017 - 12:06 PM
Šta je za koga smešna cifra nije na tebi da određuješ. Niti na meni. Da li su skuplji 10fazni lanac i kaseta iste klase, u odnosu na osmofazne? Jesu. Još uvek.
Pa naprotiv, nisu
A i kako da poredi osmofazne lance sa desetofaznim lancima, gde to ima da se kupi osmofazni ultegra lanac?
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika