Jump to content


Fotografije

Propadanje rucice kocnice


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
6 odgovora na ovu temu

#1 pekmen

pekmen
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 13 March 2017 - 10:49 PM

Zdravo ljudi. Novi sam, ovo mi je ujedno i prvi post na forumu. :)

 

Skoro sam kupio TREK 4500. Posle jedne malo jace offroad voznje rucica kocnice (zadnje) je oslabila, tj dobila veci hod. Svakako koci perfektno medjtuim, i nakon zatezanja rucice i nakon druge voznje rucica je takodje dobila isti hod. Nidje ne pusta ulje. Jedino na sto mi pada na pamet jeste da ima malo vazduha u crijevu pa mozda to pravi problem? U pitanju je Shimano M395, to dodje Acera ili Alivio brakeset, nisam siguran.

 

Cheers! :)


  • 0

#2 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 13 March 2017 - 11:23 PM

 to dodje Acera

 

i nije kocnica koja je preporucljiva za

 

malo jace offroad voznje

 

jer je predvidjena za neku normalnu gradsku voznju, a takodje kocnica za koju je moja zena, koja inace nije zahtevan korisnik rekla "pa ove me jedva zaustave"...

 

Odgovor na tvoje pitanje je vazduh u sistemu koji se verovatno javio usled penusanja ulja ukoliko si bas zagrejao kocnicu.

 

Pretpostavka na osnovu tvog pisanja, vozio si "jaci" off i drzao si polupritisnutu rucicu kocnice, sasvim dovoljno da dodje do zagrevanja plocica, a posto su na tim kocnicama resin (organske) plocice koje imaju svojstvenost da toplotu prenesu u celjust a celjust dalje u sistem doslo je do zagrevanja ulja i njegovog penusanja sto je uslovilo pojavu vazduha u sistemu.

Sta mozes da uradis je odzracivanje sistema, ili da odvezes bajs u neki servis da to urade za tebe.

 

Savet... Zameni hidrauliku za neku pristojnu.

 

@Admin

Moze li tema da se prebaci u

http://www.2bike.rs/...ulicne-kocnice/


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#3 pekmen

pekmen
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 14 March 2017 - 04:09 AM

Zahvaljujem @grbic. 

Gledao sam deoreXT i 203mm, medjutim nije uopste bas jeftin brakeset, a sa druge strane ne znam koliko mi je pametno ulagat' tolike pare radi kasnije prodaje bajka. Postoji li nesto vrijedno upgrade-a a da nije deoreXT?

 

p.s. ovo je teren dje provodim malo vise vremena u zadnje vrijeme. Tokom ljeta planiram FullSuspension uzet', do tada se moram pozabaviti trenutnom igrackom. :)

 

0f409d8debe642cdbccbf01e24986f28.jpg


  • 0

#4 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 14 March 2017 - 08:07 AM

Zasto odmah na rotor 203, pre njega treba proveriti na sajtu proizvodjaca bicikla/viljuske koja je maksimalna velicina rotora koji viljuska moze da podnese.

Rotor 203mm izaziva uvijanje viljuske prilikom kocenja koje se prenosi na ram (head tube), pa ima vise negativnih nego pozitivnih efekata. 

 

Da bi izabrao hidrauliku za svoje potrebe moras uzeti u obzir svoju tezinu, profil terena, nacin kocenja... Kad sve stavis na papir onda izaberes hidrauliku, plocice (po sastavu kocionog materijala) i rotore koji mogu da podnesu sve to a da ih ne zapalis u prvoj voznji.

Xt jeste dobra hidraulika, cak odlicna ali u dosta slucajeva prejaka i nepotrebna. Na nevidjeno jer ne znam koliko si tezak,recimo da bi te SLX 675 u kombinaciji sa metal plocicama i SLX rotorima jako lepo zaustavljale, naravno sve uz vezbanje tehnike kocenja.


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#5 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 March 2017 - 11:13 AM

Zahvaljujem @grbic. 

Gledao sam deoreXT i 203mm, medjutim nije uopste bas jeftin brakeset, a sa druge strane ne znam koliko mi je pametno ulagat' tolike pare radi kasnije prodaje bajka. 

 

Ne bih da ispadnem grub, ali.. svako zadovoljstvo se plaća. 

 

 

 

Zasto odmah na rotor 203, pre njega treba proveriti na sajtu proizvodjaca bicikla/viljuske koja je maksimalna velicina rotora koji viljuska moze da podnese.

Rotor 203mm izaziva uvijanje viljuske prilikom kocenja koje se prenosi na ram (head tube), pa ima vise negativnih nego pozitivnih efekata. 

 

 

Da, mana svake disk kočnice je prenošenje sile na osovinu točka. Ta sila se odupire sili koju proizvodi rotacija felne koja je sa svakim kilogramom težine vozača sve veća. Viljuška i žice točka su zamorčići koji moraju da izdrže tenziju izmedju dva suprotna opterećenja. 

 

Kod V-brake kočnica ova suprotnost je svedena na apsolutni minimum.. mada, imao sam prilike da bukvalno osetim neko uvijanje i kod V-brake sistema ako se koči samo prednjom kočnicom (dešava se kod teških vozača). Zamisli tek kako je viljušci ako bi kočio samo prednjom disk kočnicom. 


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#6 pekmen

pekmen
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 14 March 2017 - 12:51 PM

Zahvaljujem ljudi. Nisam znao da ovoliko faktora igra ulogu. Tezak jesam dosta u odnosu na visinu, zato sam poceo vozit' bajk. Nije mi primarno sredstvo za mrsanje, vec da me prebaci do mjesta do kojeg treniram plus brat vozi drumsko biciklo pa nekih 3 puta u nedelji manje vise predjemo 30km+ da bih poceo da se navikavam. 

 

Odustajem od jakog offroad-a to je definitivno, mozda je bolje da FS ram saceka to. A sto se tice kocnica, gledao bih da uzmem SLX, gledao sam neke reviewe, imaju prostor za ventilaciju slicnu XT-u i mislim da bi odgovarale. 

 

Jos jedno pitanje da ne otvaram novi thread, koja je razlika u plocicama (materijalima) i opremi. Recimo SLX M675 je jeftiniji od SLX M7000, to sam isto vidio da je XT M785 jeftiniji od M8000. 

 

Hvala jos jednom na brzim odgovorima! :)


  • 0

#7 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 16 March 2017 - 06:30 PM

Možeš da probaš i da namestiš klipove kalipera da budu bliži jedan drugom (samo pazi da ti ne ispadnu dok stiskaš ručicu u prazno kad skineš točkove, obavezno stavi nešto ravno a ne mnogo debelo između), pa onda umetneš točak i centriraš rotor bukvalno da ga proguraš kroz pakne. Drugo, M395 mislim da idu na wide type pakni što ne mora da je loše, veoma mali izdatak je da uzmeš adapter i rotor 180 samo za prednji točak. Adapter sigurno paše, za razliku od zadnjeg koji može a ne mora, a dobićeš prilično na zaustavnoj sili.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika