Jump to content


Fotografije
- - - - -

Voznja bicikla zimi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
94 odgovora na ovu temu

#41 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 02 February 2019 - 06:36 PM

Pa jel vozis sada bicikl,tema je da te podsetim-voznja bicikla zimi,znaci iskustva,a ne komentarisamje tudjih iskustava,i davanje ocena da li neko "d"ka izvini brka pojmove. O:)


  • 1

#42 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 02 February 2019 - 07:01 PM

Da vozim, danas 36km, kad je bilo vise snega vozio sam trenazer, ako to prihvatas kao voznju.
Ne sumnjam ja da ti volis biciklizam, ali tvoje konstantno samovelicanje u raznim temama te umanjuje.
I da, poenta foruma i jeste, izmedju ostalog, komentarisanje, kao sto ti imas slobodu da odredis ko je biciklista, tako i ja imam slobodu da odredim ko se proserava.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 2

#43 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 08:26 AM

Unistavas temu bespotrebnim vredjanjem,malo kucnog vaspitanja  ti ne bi falilo, Umesto da komentarises svoja iskustva na trenazeru i na biciklu, ti si se nasao uvredjen u nekom delu moga posta,i koristeci reci tipa-glup, proseravanje. 

 

Jeste sam popravljam i odrzavam svoja tri bicikla, (jedan od njih je bio bacen)sam sam napravio punjac za mobilni telefon na biciklu i uspesno ga koristim, sam sam napravio svetla na biciklu, i pokusao sam da prenesem  i pomognem, cak sam napravio i garazu za biciklove i zovem je biciklara, mogu da je slikam da vidis da ti pomogne ukoliko ti hoces da si napravis,nesto slicno.

 

Evo napr ti kada vozis trenazer mogao bi da namestis na trenazer punjac i da punis telefon,toga ce biti sve vise i vise,jer ekologija ce morati da se uzme za ozbiljno u buducnosti,vec je uveliko uvedena u zap. zemljama dok je kod nas vise na papiru. Nee, izvini, ovo je za tebe proseravanje, a za mene kreativnost,nismo na istoj talasnoj duzini,da bi olaksao i meni i tebi ubuduce izbegavaj moje postove ukoliko te ne daj boze licno prozovem-poz.


  • 0

#44 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 03 February 2019 - 10:04 AM

Nije problem tvoja "kreativnost" vec umisljenost da si ti bolji od nekog jer ti smatras .... pa sta sve vec smatras.
Hvala za ponudu, imam garazu u kojoj stoje oba moja bicikla i jedan od klinca.
Hvala za brigu oko mog kucnog vaspitanja, a sto se komentarisanja tice forum je javan, nauci da se nosis sa kritikom, mozda te stimulise pa smislis jos nesto, ili makar naucis neku osnovnu pristojnost

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 0

#45 djurap

djurap
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 11:15 AM

Evo napr ti kada vozis trenazer mogao bi da namestis na trenazer punjac i da punis telefon,toga ce biti sve vise i vise,jer ekologija ce morati da se uzme za ozbiljno u buducnosti,vec je uveliko uvedena u zap. zemljama dok je kod nas vise na papiru. Nee, izvini, ovo je za tebe proseravanje, a za mene kreativnost,nismo na istoj talasnoj duzini,da bi olaksao i meni i tebi ubuduce izbegavaj moje postove ukoliko te ne daj boze licno prozovem-poz.

 poz lik zanimljiva mi je ideja o punjacu mobilnog na biciklu.

koji si koristio princip?

i kako funkcionise.

i ja sam o otome razmisljao pa bas me int u kojem pravcu i na koji nacin  si nasao tvoje resenje.

svako dobro djuro debeli biciklista


  • 0

#46 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 03:25 PM

Pa treba ti neka dinama za bicikl ,bilo koja,ali najbolje  ova sto je kao glavcina  prednjeg tocka. i malo elektronike sto svaki radiomehanicar moze da napravi od malo delova.Ima na cikloberzi,cak sam i postavio semu evo ti link pa prouci,da li bi bio u mogucnosti da i ti to sebi napravis.

 

punjac za telefon na dinamu

 

Mene cudi sto vise biciklista nemaju ovu vrstu diname jer ove najnovije imaju tezinu samo 350 gr. To znam jer sam cuo od prodavca biciklova koliko su teske.

 

orginal link ispravljaca jedva sam ga nasao jer u ovu moju nacrtanu semu uvek postoji neko ko nadje dlaku u jajetu.

 

ovde sam kupovao elektroniku


  • 0

#47 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3118 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 February 2019 - 03:38 PM

Pa prosto, šta će nam, vozimo drumaše a i ne idemo na put oko sveta i punimo telefone uveče tokom spavanja. I za neki ne znam kakav događaj, tipa brevet 400 (koji nije da ću da vozim) uvek ću pre da ponesem mali powerbank. Te nable su teške, skupe, stvaraju popriličan otpor, komplikovane i neservisabilne kad crknu pa pa, traže specifične žbice itd.

To je samo za putne bicikle i vrlo uske i specifične namene i zahteve, nepotrebno za najširu populaciju.


  • 1

#48 djurap

djurap
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 06:01 PM

 lik pozdravljam ideju za punjac.
lako je  kupiti pover bank ili poneti nekoliko rezervnih baterija.
za nas obicne smrtnike tih  0.3 kg vise za dinamo u tocku ne pretstavlja neki veliki ptoblem. posto ne vozimo pinarelo dogme.
verovatno je lepsi osecaj kada sam nesto napravis a ono jos funkcionise.
zbog potrebe sam naucio da pletem tockove tako da cu potraziti na limundu ili kp ili ciklo berzi... neku dinamu i udri.
svako dobro djuro debeli biciklista
 

  • 0

#49 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 06:50 PM

Pa prosto, šta će nam, vozimo drumaše a i ne idemo na put oko sveta i punimo telefone uveče tokom spavanja. I za neki ne znam kakav događaj, tipa brevet 400 (koji nije da ću da vozim) uvek ću pre da ponesem mali powerbank. Te nable su teške, skupe, stvaraju popriličan otpor, komplikovane i neservisabilne kad crknu pa pa, traže specifične žbice itd.

To je samo za putne bicikle i vrlo uske i specifične namene i zahteve, nepotrebno za najširu populaciju.

Nema sanse da pregori dinama. A sa tim za najsiru populaciju se uopste ne slazem, mislim da su pravljene bas za najsiru populaciju. Razumem je da onaj koji vozi drumasa mu je nepotrebno takvo svetlo,jer njemu je vazna samo brzina,ali  po meni oni cine manjinu u biciklistickoj populaciji.Jos napr. ko vozi neki karbonac za 2000E taj pogotovo nije u najsiroj populaciji.


  • 0

#50 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 07:05 PM

verovatno je lepsi osecaj kada sam nesto napravis a ono jos funkcionise.

 Tako je ,bravo, u tome je draz.


  • 0

#51 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3118 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 February 2019 - 07:51 PM

Najšira populacija su svi ljudi na ovom forumu i aktivni biciklisti. Ogromna većina ne vozi dinamo nable i dobro znaju svoje razloge zašto je tako.

Ili najšira populacija je ono, izađeš na ulicu i zagledaš sve bicikle koje primetiš. Ili zaustaviš svakog biciklistu i pitaš ga zašto ne vozi nablu sa dinamom. Svako će ti dati neke validne razloge. Svodi se na to da najvećem broju ljudi treba bickl a ne Đerdap, evo sve i da imam mikrousb kabl negde na bicklu bez ikakvih penala otpora, težine itd nikad ne bih ni koristio to, jednostavno nemam potrebu i ne treba mi da polupam telefon koji vredi kao pola bicikla. Vozim bickl, kad dođem na odredište, u kontrolisanim i bezbednim uslovima kačiću i puniću gedžete po potrebi. A ne da na biciklu izgledam ko pera kojot super genije.

I naravno da znam da napravim sve to kad bih hteo. Znam i da pletem i centriram sebi točkove i vozim na mtb-u još uvek točkove sklopljene svojim rukama od nule, ali to ne znači da je to ekonomski isplativo. Evo u zadnje vreme gledam neki treking ram da pravim za akanje po gradu, zimu, sneg, so, kišu da ima blatobrane paktreger i šire gume da prištedim drumaša i eventualno za neka manja putovanja sa prtljagom. Nema teorije da ja sastavim jeftinije i bolje točkove nego što mogu da se kupe kompletan par na berzi.


  • 0

#52 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 03 February 2019 - 08:21 PM

Za mene je najsira populacija -najsira populacija ,mislim uopste u svetu. Pa sada svaki treking se pravi sa dinamom. . Drago mi je sto znas sve da napravis, i razumem sto hoces da kupis nesto za akanje. To ti je napr. i ja da hocu mogu kupiti drumasa sa skupljom opremom,ali sta ce mi to, da mi se kosa dize na glavi ako budem vozio po soli,ili da se nerviram  i da pazim da ne udarim u neku udarnu rupu na putu a ima ih koliko volis jel da? mozda, ko zna, ako budem hteo da vozim brevet,ali vidim i na brevetu se voze trekinzi. Ovako za sada imam -city, MTB i treking  .

 

To ti je stvar opredeljenja. Secam se kada sam isao na te moto skupove,ovi rokeri sto voze herlike i slicno,za japance su govorili sa gadjenjem u smislu -To su plastikanci.Ja postujem ko ima i vozi drumasa,ali za mene je on nepraktican.

 

Da i jos nesto, vidim tako starije a i mladje  punackije, voze drumase ,znas kako izgledaju kada im guzica upadne u to usko sediste,smesno! Ipak je drumas za one sa manje kg.


  • 0

#53 FalloutBoy

FalloutBoy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7446 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 February 2019 - 04:48 AM

U Novom Sadu velik broj & procenat ljudi uzima i vozi upravo bajseve sa dinamom u glavi. Iz praktičnih razloga. Otpor koji stvaraju je praktično zanemariv

(tekst na temu: https://www.cyclinga...ag-lab-testing/   ).

 

Shimano dinamo nable koriste standardne žbice (neko je napisao "specifične").

 

Servis fabrički nije moguć, budž varijanta za servsi postoji, mada ti presedne, ali - zaptivene su odlično od ulaska vode i prljavštine, tako da se može računati na nekih 10ak godina vožnje pre nego servis zatreba - a onda je planirano da se samo baci i uzme druga - na žalost. Po meni je ovo mana. Opet, vidim da mnogi ljudi kupe bajs sa dinamom koji je već preko 10 godina star, dinamo radi, i nastave da ga voze godinama.


  • 0

"Sve što se radi na brzinu, mora posle da se radi ponovo - sa strpljenjem."

 

BikeGremlin.com


#54 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 04 February 2019 - 08:42 AM

Ljudi jednostavno ne veruju dok ne isprobaju. Pa ja sam isto tako bio skeptican dok nisam isprobao, pa ukljucim i iskljucim lampu , vidim da je zanemarljivo opterecanje,onda sam tek se uverio. Dogma je zaguljena stvar. Svi znaju kako obicna dinama koja se prislanja uz tocak opterecuje, pa misle da je to isto Problem je da kod nas capriolo i polar ne proizode takve bicikle (mozda ima neki model) ali uglavnom su to polovni iz Nemacke. A novih ima u renomiranim firmama ali cene su frapante. Moje je misljenje ako se kupi nova dinama(ili novi bicikl) ako ne dodje do pretegnutosti lezaja rok trajanja je najmanje 100000- 200000km. A ove sto imaju industrijske lezajeve jos vise, samo je problem sto to kod nas nije zazivelo. Jer po nama je ovaj forum-sira populacija. O:)

 

Juce lepo vreme mislim ajde da operem bicikl, celu zimu vozim, so nagriza sve sto moze,ukljucim onu pumpu pod pritiskom i operem bicikl, dinamu nisam stedeo ali lampu i elektroniku jesam.Obrisem probam,lampa ne reaguje, mislim mozda je usla voda u dinamu,skinem lampu probam na drugom biciklu opet ne radi,znaci do svetla je (trelock bike duo) Rasturim prednje ogledalo unutra skoro suvo. Ukljucim kompresor i dobro izduvam sve supljine,vratim svetlo radi.

 

Ovo kazem ako se nekom desi da vozi po kisi a ima lampe koje nisu hermticki zatvorene kao super nova i slicne,ne panicite, vrlo se retko desava da crkne lampa i elektronika u njoj,dovoljno je cesto samo staviti bicikl u toplu prostoriju i sacekati da se sve osusi.


  • 0

#55 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 264 posts

Postavljeno 04 February 2019 - 12:55 PM

Generalno postoje različiti bicikli za različite tipove voznje i namene. kako god ko zeli i pronalazi sebe u tome...to treba poštovati i uvazavati. Eto ima dosta kolega biciklista koji voze mtb bicikle, ima ih koji voze drumske, i onih koji voze treking bicikle pa i sad nove kombinacije koje zovu gravel iliti kako god. Bitno je samo dase  vrti, voli biciklizam i uziva!

Doduše vidi se na mnogim ino sajtovima i malim manufakturama trend oko izgradnje i castomiziranja bicikala...jako su popularni termini "Cafereiser" "Urbanbiking" "Adventure" "Gravel", "Randoneur"..itd, itd...svi pobrojani dolaze sa odredjenim specifičnostima gradnje kako materijala tako i opreme. Neki nose dinamo, drugi recimo blatobrane bez pak tregera, treći i jedno drugo i četvrto..

Drage kolege biciklisti meni je ovo sve super sto postoji kako god...jer biciklizam pored lepote, sporta je i jedan veliki hobi i uzivanje od kog ne bi trebalo da boli glava.

Živi i zdravo bili...pozz!


  • 2

#56 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 278 posts

Postavljeno 04 February 2019 - 12:56 PM

 

 

Moje je misljenje ako se kupi nova dinama(ili novi bicikl) ako ne dodje do pretegnutosti lezaja rok trajanja je najmanje 100000- 200000km

Ne znam na osnovu čega si izvukao ovo, da li postoje neke empirijski podaci na sajtu proizvođača ili gde već?

 

Elem, moje iskustvo sa ovom vrstom nabli je sledeće: kupljena nova ( ovakva https://www.2bike.rs...mm#.XFg0yzBKi1s), trajala pet godina ili u kilometrima 45000. Nikada nisam imao nikakvih problema sa ovom dinamom, i zbog toga sam je zamenio istom ovakvom.

 

Glede otpora, on je barem je moje iskustvo takvo, zanemarljiv. Za mene je ovakvo rešenje osvetljenja odlično, mada imam i rasvetu nezavisnu od diname, za svaki slučaj, kada se krenem na putovanje.


  • 1

#57 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 838 posts

Postavljeno 04 February 2019 - 03:01 PM

Po meni je biciklizam stil zivota, a to se podrazumeva i za zimski biciklizam,i za letnji biciklizam. I tu ipak igra predjeni broj km. Po meni da bi neko bio ozbiljniji biciklista treba predjeni broj km. da varira, ali uglavnom izmedju 5000 i 15000 km najmanje.

 

U kojem smislu je ova kilometraza, ukupna ili na godisnjem nivou?


  • 0

#58 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1640 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 February 2019 - 06:55 PM

Pa na godišnjem nivou valda...
Logično da nije za ceo život :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#59 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 483 posts

Postavljeno 04 February 2019 - 08:40 PM

 trajala pet godina ili u kilometrima 45000. Nikada nisam imao nikakvih problema sa ovom dinamom, i zbog toga sam je zamenio istom ovakvom.

 

 

 Pa dobro i nije neki kvalitet dosta je izdrzala mislim 45000 je super. Po meni cim ima zatvarac znaci da je malo kvalitetnija. Ja napr na jednom biciklu imam DH-3N 30 kupio sam je polovnu, konuse ispolirao eto traje vec oko 20000 km i nema naznaka da ce propasti. A na drugom imam DH-3N 71 to je malo kvalitetnija i mislim da ce puno vise trajati jer je novije proizvodnje, ali taj bicikl slabije vozim.

 

Mislim da ove nove malo skuplje i kvalitetnije koje kostaju oko 6000 din da puno vise traju a tek nova  supernova.. Mozda gresim ali to je samo moje misljenje.

 

 

U kojem smislu je ova kilometraza, ukupna ili na godisnjem nivou?

 Normalno na godisnjem nivou,to je neki prosek,sve bicikliste sam hteo da obuhvatim a da se niko ne uvredi.


  • 0

#60 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 838 posts

Postavljeno 04 February 2019 - 08:55 PM

Pomislio sam na kilometrazu koju predje pocetnik, pa onda moze nesto da prica  n2:party-021

Drugari, kilometraza drumasa i MTB vozada nisu merljive i to se ne moze uzeti u proseku, koliko onda prave DH i FR vozaci po godini???

Ja spadam po kilometrazi u totalne amatere, ali vreme i posao mi ne dozvoljavaju da vozim svaki dan...

Sa nekih 3000km okvirno u godini deluje smesno, ali kada napravis npr. na 50km oko 2500 m elevacije to vec menja sliku...

Naravno ko trenira, ima vreme, ambicije to vec puno menja stvari, tada je svaki kilometar bitan uz adekvatan program ishrane i treninga...

No, tema je voznja zimi i da se puno ne udaljavamo od nje.

Svako ima svoj izbor, bitno je samo uzivati u svakom metru, pa koliko god to bilo...


  • 5




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika