Jump to content


Fotografije

MTB kupovina/saveti


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
115 odgovora na ovu temu

#1 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 December 2016 - 09:15 PM

Pozdrav drustvo. U poslednje vreme razmisljam da kupim sebi polovan Mtb bajs jer je vec punoletni Caprijolo koji imam zreo za penziju. Nije on uopste toliko los i ne fali mu mnogo da zablista, ali bih voleo sebe da obradujem i dam sebi dodatnu motivaciju za predstojecu sezonu. Budzet nije veliki ali mislim da je dovoljan da se pazari dobar polovan bicikl. To je oko 300 evra.
Vec neko vreme citam razne forume i vodice za kupovinu i odprilike znam osnove. Pomalo zapinje oko velicine rama,jer bicikli koji mi se svidjaju su velicine 48 i 50 cm,sto bi za moju visunu od 170 cm bilo bar za broj veci ram. Ali opet kad premerim svoj stari Caprijolo koji je 50/58 a ne primecujem nikakve probleme svih ovih godina sem trnjenja dlanova kod duze voznje, stavljam u prvi plan ova dva bicikla.
http://www.2bike.rs/...xt#.WFLKCpObxpU


Ja ovde vidim dva lepa bicikla,u dobrom stanju, sa dobrom opremom. Malo razlicite koncepcije, ali eto, dva primera u kom pravcu razmisljam.
Mozda vase iskustvo i ostro oko vidi nesto sto ja ne, pa mi svakako sugestijama i predlozima mozete pomoci u izboru. Hvala svima.
  • 0

#2 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 December 2016 - 09:27 PM

Aaaaah, dok trazim da postavim link od drugog bicikla vidim da je oklonjen, ustvari verovatno prodat. Bila je to jedna lepa Merida crvena...
Kad vidim nesto interesantno postavicu ovde
  • 0

#3 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 December 2016 - 11:08 PM

Aaaaah, dok trazim da postavim link od drugog bicikla vidim da je oklonjen, ustvari verovatno prodat. Bila je to jedna lepa Merida crvena...
Kad vidim nesto interesantno postavicu ovde

Naslov teme je kupovina mtb-a a postavio si treker... da li je greska u naslovu teme ili?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#4 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 December 2016 - 11:53 PM

Pa da, malo razlicita koncepcija. Ta Merida je Mtb, a ovaj beli mu dodje treking. Na to sam mislio kad kazem da me ta dva pravca zanimaju. Nadjoh tu Meridu na oglasima mada sad bez slika, mozda jos ima nade za nju i mene
  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 December 2016 - 06:42 AM

Ram od 50 cm bi trebalo da je OK za 170 cm visinu ako je treking/drumski. Za MTB jeste malo veći. Detaljno o veličinama rama:

http://www.bikegreml...a-rama-bicikla/

 

Neko voli veće ramove. Za vožnju MTB-a po asfaltu može da prođe. Mada je ram i srce i kičma bicikla i trebalo bi odabrati odgovarajuću veličinu. Kad se već bira i kupuje. Ako se puno omaši, može stalno posle da smeta i postoji granica do koje se može kompenzovati.

 

Ja bih savetovao povećanje budžeta na 400 evra. Za te novce može da se lakše nađe bajs renomiranog proizvođača (polovan, u dobrom stanju), sa dobrim i ramom, i menjačima i kočnicama. 

 

Mada, da li postoji neki konkretan problem s Capriolom? On se za 50ak evra vrlo verovatno može srediti da radi kako treba - barem za rekreativnu vožnju bez zahtevnog off- roada. Novi bajs neće ići brže - "agregat" se unapređuje samo treningom. :)

 

 

Edit: preporuka za korištenje pretrage (gornji desni ugao na ekranu foruma). Takođe, ulaskom u temu "pomoć pri kupovini", našao sam dosta tema "pomoć za kupovinu MTB / treking bicikla". Većina uobičajenih pitanja su već odgovorena. Link na teme članova koji su oko 170 cm visine i tražili su savet za kupovinu:

 

http://www.2bike.rs/...polovnog-mtb-a/

 

 

http://www.2bike.rs/...ni-bicikla-mtb/


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 December 2016 - 02:15 PM

Nije Capri za bacanje, cak naprotiv. Treba mu srediti tockove i staviti nove paknove i moze opet godinama da radi. Nego , javice se potreba za jos jednim velikim biciklom, deca rastu, a i zena bi kao da vozi. Kako to kad nema svoj bicikl? Pa lepo, dobice plavca i ima da peva, a ja sta cu, moram sebi da kupim drugi. Sve sam ja to sebe ubedio i sad je pravo vreme za to.
Nego jel ima neko misljenje o ovom Herculesu?. Meni bi taj tip bajsa najvise odgovarao.

Attached Thumbnails

  • 20161102_190114.jpg

  • 0

#7 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 December 2016 - 02:34 PM

Herkules hmmm... Ne volim kad prodavac stavi ful XT a opis i slike kazu da su kocnice magura.
Na slikama deluje da je dobrog vizulenog stanja, mehanicko stanje na poverenje prodavcu ili licnu kupovina. Licno zapazanje je srednja sajbna koja se prilicno utesterila, a nazire se i velika, ako je situacija sa sajbnama takva onda je i lanac pod znakom pitanja. Sve u svemu uz neku korekciju cene ako je mehanicki ispravan moze biti solidna kupovina,
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 December 2016 - 02:39 PM

Ako je niža od tebe, bilo bi dobro da proba tvoj bajs, da joj ne bude prevelik. Ako joj odgovara, onda super. Uzmeš sebi bajs i to je rešeno.

 

Ako je prevelik, onda možda bolje njoj uzeti jeftiniji polovan bajs i videti da li će se uopšte voziti. Ako baš krene puno da se vozi, polovan, jeftin se proda za praktično isti iznos po kojem je plaćen, tako da pare nisu bačene - može se posle uzeti bolji.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 December 2016 - 03:22 PM

@grbic Cuo sam se pre neki dan sa prodavcem koji kaze da je bajs kao nov,da ima tek po neku tackicu na ramu i to je sve. Ne moze najbolje da se vidi ta srednja sajbna koja stvarno moze biti potrosena. Taj bi bicikl morao onda preci bar nakoliko hiljada km a to bi se odrazilo i na stanje guma i sveukupno stanje bicikla koje je po meni odlicno. Bajs se sa tim istim gumama i komponentama prodaje kao premijum u toj klasi na sajtu Herculesa. To me ustvari i najvise privlaci,fabricko stanje bez pakovanja i menjanja delova, gde se po potrosenosti istih vidi prava kilometraza.
Tokom razgovora cena je pala na 330, tako da sam vrlo blizu odluke da ga kupim.
  • 0

#10 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 December 2016 - 03:25 PM

FalloutBoy.
Ja sam jedan od retkih koji ima vislju zanu od sebe tako da problema nema
  • 0

#11 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 December 2016 - 03:28 PM

A jel fali sta Maguri? Redje je stavljaju nego Simano. Kakva je ovo viljuska a njemu, kqze covek magnezijumska?
  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 December 2016 - 03:42 PM

Moje neko viđenje: ako nisi siguran za šta ti trebaju amortizeri i disk kočnice na bajsu - nemoj ih kupovati. Skuplji delovi, servis, traže održavanje. Otežavaju bicikl. Podižu nabavnu cenu.

 

Prava kilometraža? Bicikl nema motor, tako da kilometraža nije ni blizu bitna koliko samo stanje. Ogrebotine i potrošenost delova. Ima originalne gume? Znači da su već stare, makar od stajanja. Nazubljen pogon kaže Grbić? Nov pogon u toj klasi košta, u nižoj klasi (što je sasvim OK za rekreaciju po meni) - opet nije besplatan. Ako je s manjom kilometražom pogon nazubljen, onda je vožen sa veoma istegnutim lancem - moguće da su i zadnji zupčanici skroz pojedeni, ako nisu zamenjeni.

Ne sviđa mi se ni šipka sica sa amortizerom. Stvar ukusa.

 

Uz to, više volim dobre v-brejk kočnice, nego loše disk kočnice.  Dobre Shimano hidraulične, nove su oko 100 evra sa ručicama. Dobri mehanički diskovi - Avid čeljusti sa parom pristojnih ručica izađu oko 50ak evra.

 

Servis viljuške sa amortizerom - oko 15 + evra (zavisi šta sve treba da se menja). Osim ako nije neka jeftina viljuška bez ulja - u tom slučaju najbolje zameniti celu viljušku, ili uzeti bajs sa običnom krutom.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 December 2016 - 05:05 PM

Maguri ne fali nista ako radi kako treba, neko je voli neko ne, ja ne.

Vila je verovatno, s skoro da sam siguran RST, magezijumske su noge tj. onaj deo u koji ulaze stapovi prilikom amortizacije. 

Naime bicikla kako lepo na njemu pise je cross varijanta, sto bi znacilo da je predvidjen da se vozi po asfaltu i po utabanim stazama u prirodi. Prednja suspenzija se zakljucava pa po asfaltu se i vozi takva, na neutabanim stazama se otkljuca pa se dobije komfor u voznji... nekako je bolje da suspenzija upija udarce umesto ruku. 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#14 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 December 2016 - 06:41 PM

Znam odlicno sta je viljuska i kako radi. Letos sam radio servis na mom Fazeru i moram priznati da ove biciklisticke ne zaostaju za motociklistickim ako nisu i slozenije. (gledao sam presek neke Tora viljuske)Posto nisam u ovoj bic materiji, mislio sam da kad covek navede da su magnezijumske to olaksava njihovu identifikaciju, obzirom da na njima nista ne pise. Ja bih taj bicikl vozio mahom po asfaltu i pomalo po zemljanim stazama, za sta je ovaj koncept i zamisljen. Kapiram da bi ta Merida koja mi je prva zapala za oko a klasican je MTB, bila uskracena za voznju za koju je namenjena. Pored toga sto je ona verovatno prodata ovaj Hercules mi se namece kao mnogo logicniji izbor.
  • 0

#15 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 December 2016 - 09:51 PM

Mislim da je to taj bajs KLIK

 

 

moram priznati da ove biciklisticke ne zaostaju za motociklistickim ako nisu i slozenije.

Neke su proste opruzne, neke sa ponekim podesavanjima a neke su sa 300 cuda u sebi...

 

 

mislio sam da kad covek navede da su magnezijumske to olaksava njihovu identifikaciju

 

Nimalo ne olaksava, posebno ne na vilama koje su pravljene kao OEM za proizvodjaca bicikala a nisu obelezene od strane proizvodjaca vile. Mada proizvodjac u specifikaciji navede koja je vila. Vile za prvu ugradnju su mahom Suntour, RST kod nekih, osim ako nije neki bajs sa bas skupom opremom. 

 

 

Hercules mi se namece kao mnogo logicniji izbor.

 

jer merak nema cenu 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#16 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 December 2016 - 06:38 AM

To je taj u osnovi mada vidim pominje se dinama koje ovaj nema u originalu, madq je to mozda naknqdno ugradjeno. Jq sam nasao sliku bas takvog belog i vizuelno uporedjivao delove. Tu sam primetio da je ovaj sa oglasa identican originalu sto me je i privuklo. Ima i tu sticnu sq amortom sto se pominje. A kqd smo kod nje, vidim mnogi kude taj sistem. U cemu je caka? Meni se bas svidja.
  • 0

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 December 2016 - 06:59 AM

To je taj u osnovi mada vidim pominje se dinama koje ovaj nema u originalu, madq je to mozda naknqdno ugradjeno. Jq sam nasao sliku bas takvog belog i vizuelno uporedjivao delove. Tu sam primetio da je ovaj sa oglasa identican originalu sto me je i privuklo. Ima i tu sticnu sq amortom sto se pominje. A kqd smo kod nje, vidim mnogi kude taj sistem. U cemu je caka? Meni se bas svidja.

 

Menja visinu u odnosu na pedale. Većina takvih sistema radi tako da kad sedneš, spusti se, a kad malo opteretiš pedale (rasteretiš sedlo i amort) - podigne se. Tako da stalno pritiska guzu otrpilike istom silom. Dobro kad naiđeš na džombu, loše kad samo voziš. I smeta mišićima kad duže voziš - kao što rekoh, menja se visina sedla.

 

Nekom ne smeta, super im je, nekom smeta (ja tu spadam). Meni je bolje rešenje sedlo sa federima, kao Brooks Flyer. Tvrdi federi koji se saviju samo na jakim džombama, ne skakuće stalno (jeftina nemaju takve federe po pravilu), samo odradi na džombama. A visina sedla se praktično ne menja (meni neosetljivo malo), rotira se samo taj zadnji deo.

 

Opet, subjektivno mišljenje, neko voli drugačije, ne znaš dok ne probaš: ako se ne vozi zahtevan off-road, bolje je gledati bajs bez amorta. Šire gume, veće međuosovinsko odstojanje (treking bajs za zadnjom osovinom udaljenom preko 44 cm od osovine pogona) su bolje i jednostavnije rešenje od bajsa s amortizerima. Inače isto vozim Fejzera :) i zamena ulja i semeringa nije preteška, ali bih više voleo da se ne cimam sa tim i za bajs (bajs amorti se servisiraju svakih 100 radnih sati max). Vijaj semeringe, uzmi ulje, treba i nešto alata za to...  Kažem, to je subjektivno mišljenje & stav, mnogi baš vole amorte.

 

Objektivno:

 

  • Na neravnom terenu - udobnija vožnja jer prednji kraj ne skače, ali ne pomaže puno za ono što osetiš pod sicem jer zadnji kraj je i dalje krut.
  • Kada je otključan: bolja kontrola, ležanje na putu, grip pri kočenju - ali usisava procenat snage koje uneseš u pedalanje. Na ravnom je to minimalno (ali merljivo), a na uzbrdicama dobijaš efekat dosta strmije uzbrdice nego što jeste (tada se obično zaključava amort da minimizuje taj efekat).
  • Povećava težinu bicikla - najskuplji, najteži amort je teži od jeftine čelične (o alu i karbon da ne pričam) viljuške. Tipa kila i više razlike.
  • Komplikuje servis, traži održavanje (sem jeftinih sa oprugama koji su đubre - ko vozi motor verovatno zna šta je podešavanje brzine sabijanja, povrata - kod jeftinih toga nema, samo predopterećenje se šteluje)
  • Ograničava ram na upotrebu amorta - geometrija ramova pravljenih za amort je takva da sa običnom viljuškom (ako se ikad želi zameniti za istu) nos tone previše na dole, što upravljanje čini previše nervoznim (trail se smanjuje), korman osetno spušta, pogon približava previše sedlu pa je teško udesiti željeno rastojanje od istog (horizontalno - pedale budu praktično pravo ispod sedla). Isto je i obratno, samo nešto manje izraženo i osetno - ram za običnu viljušku neće baš lepo raditi sa amortom.

  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#18 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 17 December 2016 - 07:24 AM

Ovde se lepo vide komponente Klik

 

Dinamo na prethodnom linku je verovatno naknadno upleten u tocak. Kad dinamo ide kao kataloska oprema obicno ide i svetlo, kao i vila sa mestom za isto.

Sticna sa amortizerom, pridruzujem se kritikama. Voziti sa njom je kao plivanje po talasima, 90% ih je lose proizvodnje pa se brzo rasklate. Ako vec dodje sa bajsom moze da se podesi da bude tvrda, sa donje strane imbus 5. 


  • 2

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#19 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 December 2016 - 09:49 PM

<p>Menja visinu u odnosu na pedale. Većina takvih sistema radi tako da kad sedneš, spusti se, a kad malo opteretiš pedale (rasteretiš sedlo i amort) - podigne se. Tako da stalno pritiska guzu otrpilike istom silom. Dobro kad naiđeš na džombu, loše kad samo voziš. I smeta mišićima kad duže voziš - kao što rekoh, menja se visina sedla. Nekom ne smeta, super im je, nekom smeta (ja tu spadam). Meni je bolje rešenje sedlo sa federima, kao Brooks Flyer. Tvrdi federi koji se saviju samo na jakim džombama, ne skakuće stalno (jeftina nemaju takve federe po pravilu), samo odradi na džombama. A visina sedla se praktično ne menja (meni neosetljivo malo), rotira se samo taj zadnji deo. Opet, subjektivno mišljenje, neko voli drugačije, ne znaš dok ne probaš: ako se ne vozi zahtevan off-road, bolje je gledati bajs bez amorta. Šire gume, veće međuosovinsko odstojanje (treking bajs za zadnjom osovinom udaljenom preko 44 cm od osovine pogona) su bolje i jednostavnije rešenje od bajsa s amortizerima. Inače isto vozim Fejzera :) i zamena ulja i semeringa nije preteška, ali bih više voleo da se ne cimam sa tim i za bajs (bajs amorti se servisiraju svakih 100 radnih sati max). Vijaj semeringe, uzmi ulje, treba i nešto alata za to... Kažem, to je subjektivno mišljenje & stav, mnogi baš vole amorte. Objektivno:

  • Na neravnom terenu - udobnija vožnja jer prednji kraj ne skače, ali ne pomaže puno za ono što osetiš pod sicem jer zadnji kraj je i dalje krut.
  • Kada je otključan: bolja kontrola, ležanje na putu, grip pri kočenju - ali usisava procenat snage koje uneseš u pedalanje. Na ravnom je to minimalno (ali merljivo), a na uzbrdicama dobijaš efekat dosta strmije uzbrdice nego što jeste (tada se obično zaključava amort da minimizuje taj efekat).
  • Povećava težinu bicikla - najskuplji, najteži amort je teži od jeftine čelične (o alu i karbon da ne pričam) viljuške. Tipa kila i više razlike.
  • Komplikuje servis, traži održavanje (sem jeftinih sa oprugama koji su đubre - ko vozi motor verovatno zna šta je podešavanje brzine sabijanja, povrata - kod jeftinih toga nema, samo predopterećenje se šteluje)
  • Ograničava ram na upotrebu amorta - geometrija ramova pravljenih za amort je takva da sa običnom viljuškom (ako se ikad želi zameniti za istu) nos tone previše na dole, što upravljanje čini previše nervoznim (trail se smanjuje), korman osetno spušta, pogon približava previše sedlu pa je teško udesiti željeno rastojanje od istog (horizontalno - pedale budu praktično pravo ispod sedla). Isto je i obratno, samo nešto manje izraženo i osetno - ram za običnu viljušku neće baš lepo raditi sa amortom.
Hvala na iscrpnom odgovoru. Vidim ima nas koji volimo sve sto ide na dva tocka. Fazera sam kupio ove godine i odusevio me je. Stvarno je pogodjen motor sto se evega tice. Imao sam ih dosta do sad i svakom sam mogao da nadjem neku manu, ovaj sto se mojih trenutnih prohteva tice nama ni jednu. Evo dole jedna slika iz Brna ovee godine.Sto se bajsa tice ne verujem da ce mi smetati da povremeno zaprljam ruke kad treba ocistiti lanac, ili promeniti paknove. Njega i kupujem da ga imam godinama pa ne bih posle da zalim sto nemam diskove ili amortizer napred iako za tim nema preke potrebe niti ce bitno da poboljsa moj uzitak u voznji.

Attached Thumbnails

  • image-0-02-01-cd6eadbff837c44dd2dda4ee6b6460b88b8718096fc6c4c3b04f71f45bfa30ca-V.jpg
  • 20160507_131241.jpg

  • 0

#20 Malitomic

Malitomic
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 December 2016 - 10:37 PM

Ovde se lepo vide komponente Klik
 
Dinamo na prethodnom linku je verovatno naknadno upleten u tocak. Kad dinamo ide kao kataloska oprema obicno ide i svetlo, kao i vila sa mestom za isto.
Sticna sa amortizerom, pridruzujem se kritikama. Voziti sa njom je kao plivanje po talasima, 90% ih je lose proizvodnje pa se brzo rasklate. Ako vec dodje sa bajsom moze da se podesi da bude tvrda, sa donje strane imbus 5.

Bravo, to je to. Sve je ko na tacni. Svi detalji se vide i ja jednostavno nemam zamerki. Hvale se svabe da je made in Germany, pa ajde onda da im verujemo, bar ja.
Nego, bio sam danas na Bubanj potoku i video jedan treking na prodaju. Nije me zanimalo da ga kupim vec da vidim sto se dimenzija tice kako mi to stoji. Nadjem negde metar i izmerim ocentra pogona do kraja cevi gore 52 cm. To je samo 2 cm vise u odnosu na ovaj beli Herkules. Opkoracim ga i bogami vrlo neugodno zulja medjunozje. Ne znam koliko je ovo merodavna metoda merenja prema vozacu ali meni je tih 52 previse. Jos ga i ti 28" tockovi odignu pa je ceo veci a ja ne mogu u stiklama da ga vozim. Sam raspon do volana je 58cm kao i kod belog i to je ok potpuno. Pocetkom nedelje cu pokusati od prodavca da dobijem detaljnije slike tih nekih potrosnih delova pa cu tad i odluciti da li da ga uzimam. Realno nece biti sanse da odem i uzivo da ga pogledam i probam pa se uzdam i u malo srece u celoj ovoj prici, zbog velicine najvise.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika