Jump to content


Fotografije

Pomoć pri kupovini cx bicikla


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
51 odgovora na ovu temu

#21 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 26 August 2016 - 09:15 PM

Nikada :)
Evo imas kod mene primer, ja vozim cx sa mini v, drugar cx sa ultegra cantijima. Namesti da budu iste i vodim na pivo. Naravno i podrzavam u daljim raspravama :)
  • 0

#22 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 12:00 AM

@FalloutBoy u mom slucaju, na CX-u sa canti kocnicama, moram osetno jaci stisak da primenim na rucicu kocnice da bi dobio istu silu kocenja kao na v-brake kocnicama na treking biciklu. Pritom na trekingu je najniza klasa v-brake tj neki promax. Nakon sat i 20min dzibranja po off road stazi na Kosutnjaku vise su mi se umorile ruke nego noge :-) Bajs je Focus Mares CX sa Ultegrom 2x11, znaci nije neki krs. Canti klesta su Avid Shorty 4. Posle kad sam seo na drugarev isto Focus mares CX sa diskovima i Avid BB5 celjustima, shvatio sam da moj koci ko k... Dobio sam savet da stavim nekompresione buzire i da ce to malo popraviti kocenje. U odnosu na canti, cak i kocnice na klasicnom drumasu zakivaju. Ako te put nanese u Beograd dodji da se malo provozamo da ti na licu mesta pokazem razliku. Bices moj gost vodim te na pice i klopu.

Evo ga i moj CX:
20160827_012453.jpg
20160827_012519.jpg
  • 0

#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 August 2016 - 05:21 AM

@FalloutBoy u mom slucaju, na CX-u sa canti kocnicama, moram osetno jaci stisak da primenim na rucicu kocnice da bi dobio istu silu kocenja kao na v-brake kocnicama na treking biciklu. Pritom na trekingu je najniza klasa v-brake tj neki promax. Nakon sat i 20min dzibranja po off road stazi na Kosutnjaku vise su mi se umorile ruke nego noge :smile: Bajs je Focus Mares CX sa Ultegrom 2x11, znaci nije neki krs. Canti klesta su Avid Shorty 4. Posle kad sam seo na drugarev isto Focus mares CX sa diskovima i Avid BB5 celjustima, shvatio sam da moj koci ko k... Dobio sam savet da stavim nekompresione buzire i da ce to malo popraviti kocenje. U odnosu na canti, cak i kocnice na klasicnom drumasu zakivaju. Ako te put nanese u Beograd dodji da se malo provozamo da ti na licu mesta pokazem razliku. Bices moj gost vodim te na pice i klopu.

Evo ga i moj CX:
attachicon.gif20160827_012453.jpg
attachicon.gif20160827_012519.jpg

 

Kakve su pakne? Sa ulošcima i pristojnim paknama, ili one iz jednog dela?

 

Kakav je problem pri kočenju - da li ručica ima previše hoda, ili je hod dovoljno kratak, ali kad stisneš jako, ono ne koči?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 05:49 AM

Bogami neces otici iz kafane ako dodjes u BG :)
  • 0

#25 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 05:59 AM

Pakne su sa uloscima BBB TriStop. Za moj ukus rucica ima previse hoda a i kad stisnem ne koci dovoljno jako. Moram da se spustim u drop i da sa najmanje tri prsta uhvatim da stiskam rucicu da bi bi krenulo jace da koci.
  • 0

#26 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 August 2016 - 06:42 AM

Pakne su sa uloscima BBB TriStop. Za moj ukus rucica ima previse hoda a i kad stisnem ne koci dovoljno jako. Moram da se spustim u drop i da sa najmanje tri prsta uhvatim da stiskam rucicu da bi bi krenulo jace da koci.

 

Koliko su pakne daleko od felne? 1 mm, ili 2+?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#27 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 07:00 AM

20160827_084959.jpg
20160827_084913.jpg

Sa jedne strane oko 2mm sa druge mozda malo vise od 1mm. Nije idealno poravnato sa obe strane ali nije ni na v-brake-u pa ipak koci mnogo bolje.
  • 1

#28 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 August 2016 - 07:23 AM

Kod kantija se uglom tih kablova podešava da li hoćeš jaču silu kočenja, ili tvrđi osećaj na ručici. Tako da priča da slabo koče uglavnom bude rezultat lošeg podešavanja. Neće biti tvrde na ručici kao V-brejk, ali mogu prilično dobro da koče.

 

Ovde je baš Avidovo uputstvo za podešavanje:

http://www.sram.com....al - Shorty.pdf

 

Ja bih te kočnice prvo odšrafio, očistio i podmazao. Sam mehanizam čeljusti teflonskim sprejem, a nosače na ramu litijumskom mašću.

 

Onda bih alkoholom od 90+ procenata odmastio pakne i felne.  Proverio kakvi su bužiri i sajle, ako nešto ne valja, zamenio.

 

Avid preporučuje da deo čeljusti koji nosi pakne bude otprilike paralelan sa ravni felne. To bi kod ovih konkretnih značilo premeštanje spejsera na paknama - da onaj širi distancer ide sa dalje strane, a uži distancer na strani čeljusti prema felni.

 

Pakne bih poravnao da budu paralelne sa točkom - da ne bude prednji/zadnji deo dalji. Čini mi se da su malo ukoso. Znam da to preporučuju, ali nije mi se dobro pokazalo. Posebno kod drumskih ručica koje ne vuku previše sajle.

 

Na kraju ostaje igranje sa kablom koji spaja čeljusti - menjanjem tog ugla može se birati tvrdoća na ručici - naspram kočione sile (jedno umanjuje drugo).

Dok ne nađem pravu dužinu i ugao, koristio bih jeftin MTB sistem, da ne diram ovaj Avidov bužir - ako može da se nakači obična drumska, ili MTB kočiona sajla na čeljust koja sad nema bužir na sebi:

 

yokewide.gif

 

 

Cantilever kočnice imaju dosta svojih nedostataka u odnosu na V-brejk, ja ih ne volim, mrzim, mrzim da ih podešavam, ali mogu da se nameste da koče dobro - uz dosta truda i vremena - dok se ne nađe prava mera.

 

Koliko se razumem u fiziku, kočnice sa sajlom su čista mehanika. SIstem poluge. Nema čarolije i nema načina da V-brejk bude bolji, ako su iste pakne, felna, kvalitet sajli i bužira. Mehanički gubici oba sistema su  zanemarivi.

 

 

Evo jednog iskustva:

http://sweetbike.org...your-bike-today


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#29 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 07:32 AM

Видех у првом месту при опису бицикла да има ултегра шамараљке и задњи хт мењач. Дакле, шамараљке могу да повлаче мтб мењаче без проблема или је потребно неко боље техничко знање да се наштелује?


  • 1

#30 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 07:48 AM

@FalloutBoy,

 

Hvala, pokusacu da primenim ono sto si napisao.


  • 0

#31 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 27 August 2016 - 09:35 AM

Jao dok nastelujes canti izgubis volju da vozis bicikl, izgleda kao velika zajebancija. Meh disk za takvu vrstu bicikala deluje kao mnogo bolje resenje, imam ih na dva cx bajsa, avid bb5 i bb7, i kod njih je malo zeznuto inicijalno podesavanje, mada sam usao u štos.
CX bicikli su mi postali interesantni zbog svoje funkcionalnosti (pricam o rekreativnim varijantama) jer imaju mogucnost kacenja paktregera, sirih guma, a opet sa tanjim gumama mogu da se donekle nose sa drumasima, pa je da kazemo odlicno resenje za poneku cikloturisticku avanturu, a i za grupnu drumsku voznju (sa tankim laganim gumama jako slican po performansama drumasu), kao i za svakodnevnu gradsku upotrebu.
E sad jedini problem do skoro su bile kocnice, imao si opciju ili canti ili mini vbrake, a ni jedno ni drugo nije bas najsrećnije resenje.
Otkad su u igru usli cx ramovi sa opcijom za disk kocnice, stvari se menjaju na bolje i uopste ne bih gledao cx bicikl bez disk kocnica.
Nisu mnogo skuplji, meh diskovi rade posao, bb5 sasvim korektno i po ceni su oko 60e par za nove sto je cena mini vbrake kocnica ili cantilevera.
Avid bb7 i Trp Spyre su zmaj vise kostaju ali bolje koce.
Da sada kupujem cx bajs ne bih razmatrao opciju bez diskova, gledao bih ili klasicnog drumasa sa dobrim kocnicama ili cx sa diskovima.
Mozda sam malo opsednut kocnicama, ali to mi je jedna od vaznijih komponenti na biciklu, jer ulivaju sigurnost sa mojih 95kg plus dodatni teret ako se natovare bisage.
Tako da na mtb imam xt, na drumasu ultegra, a na cx bajsevima bb5 i bb7. Svuda su inicijalno bile ugradjene slabije kocnice pa sam ih upgrade-ovao, osim na jednom gde su fabricke bile bb5.
Da, jos jedna vazna komponenta za moje cx i cikloturisticke potrebe bi bio tripl pogon, koji bas ne volim na drumasu i na njemu je compact, ali je u kombinaciji sa najmanjim lancanikom od 26 ili 28 zuba i mtb kasetom od 34-36 zuba neprevazidjen kada se natovaren bicikl sa bisagama tera uzbrdo.
Idealna postavka po meni izgleda ovako:
-meh diskovi
-jedna drumska kaseta za drumasenje 25-28t
-jedna mtb kaseta za cikloturizam 34-36t
-Mtb z. menjac jer radi sa svim kasetama
-Dva para guma (25mm i 37mm) prve za drumasenje druge za cikloture i za blagi offroad ili dva para tockova sa razlicitim gumama
-Tripl pogon (najmanji modifikovan 26-28t) mada moze i compact ako si jak ko zivotinja i mozes da teras tu konfiguraciju natovaren.

Sve ovo moze da bude u 8,9,10,11faz varijanti kako ko voli, princip je isti. Naravno sve ovo vazi u rekreativnoj varijanti da se jedan bicikl koristi za sve opcije, za takmicenje i postizanje nekih visih ciljeva ovo nista ne vazi.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#32 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 August 2016 - 01:24 PM

Ja bih samo da dodam da se sada pravi razlika između CX i adventure/gravel bicikala. CX bicikli su specijalizovani za format ciklokros trke, znači oko sat vremena vožnje u krug po terenu sa unapred poznatim i uređenim preprekama i deonicama sa različitom podlogom, sa sve pit-stop prostorom gde po potrebi može da se zameni bicikl u slučaju defekta. Bicikl ima geometriju prilagođenu za najbrže moguće prelaženje takve staze sa akcentom na oštrim krivinama pod nagibom i na preskakanje prepona. Paktregeri, blatobrain, pa i bidoni su samo smetnja. Maksimalna širina guma na trkama je ograničena na 32-35 mm, tako da se ni ramovi i vile često ne prave sa dovoljno prostora za nešto mnogo više.

 

Adventure bicikli su zamišljeni za celodnevne vožnje (eventualno višednevne ali sa laganim prtljagom i akcentom na vožnji, a ne na putovanju) po zahtevnom mešovitom terenu, često daleko od civilizacije, prodavnica, servisa, pumpi ili vulkanizera - a sve to u u paketu koji je i daljr lagan i brz na dobrom putu. Geometrija je stabilnija i udobnija nego CX, predviđeno je instaliranje paktregera i blatobrana po potrebi, ima prostora za šire gume, a neki su prilagođeni i za točkove 650b.


  • 0

#33 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 27 August 2016 - 01:30 PM

Moge i tako...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#34 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 August 2016 - 07:53 PM

Sve se slažem i potpisujem što su kolege Vidak i Fiery napisali.

 

Canti su muka za podešavanje, ja ih zato ne volim.

 

S tim što ja ne volim ni diskove - da biram kočnice, birao bih V-brejk, ili mini-V brejk (zavisno da li su MTB, ili drumske ručice kočnica).

 

 

Видех у првом месту при опису бицикла да има ултегра шамараљке и задњи хт мењач. Дакле, шамараљке могу да повлаче мтб мењаче без проблема или је потребно неко боље техничко знање да се наштелује?

 

Zadnji Shimano MTB menjači za 6 do 9 brzina su kompatibilni sa Shimano drumskim ručicama menjača za 6 do 9 brzina, kao i sa svim za 10 brzina, osim najnovijih Shimano Tiagra 4700.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#35 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 28 August 2016 - 05:24 PM

Sve se slažem i potpisujem što su kolege Vidak i Fiery napisali.

 

Canti su muka za podešavanje, ja ih zato ne volim.

 

S tim što ja ne volim ni diskove - da biram kočnice, birao bih V-brejk, ili mini-V brejk (zavisno da li su MTB, ili drumske ručice kočnica).

 

 

 

Zadnji Shimano MTB menjači za 6 do 9 brzina su kompatibilni sa Shimano drumskim ručicama menjača za 6 do 9 brzina, kao i sa svim za 10 brzina, osim najnovijih Shimano Tiagra 4700.

Одлично хвала, а предњи? :)  Типа шамараљке 105 са задњим и предњим хт мењачем?


  • 0

#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 August 2016 - 07:57 PM

Prednji menjači su manje osetljivi od zadnjih. Veći razmaci između lančanika, a i ima ih najviše tri. Trebalo bi da radi.

 

Ovde sam pisao dosta o kompatibilnostima razne opreme (menjači, kočnice...), objasnio kako šta radi i na šta obratiti pažnju kad se kombinuje, ako te zanima da sam znaš:

 

http://www.bikegreml...kompatibilnost/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 28 August 2016 - 09:33 PM

Za prednje menjače priča je suprotna u odnosu na zadnje. Mogu da se mešaju menjači različitih proizvođača ako su za istu namenu (znači drum ili MTB), ali ne mogu da se mešaju drumski i MTB menjači čak i ako su od istog proizvođača. MTB menjači vuku dosta više sajle nego drumski.

 

Naravno, sva ova priča važi samo za drumske desetofaze i niže, i MTB devetofaze i niže. Kod novijh grupa geometrija menjača je izmenjena i stare kombinacije više ne važe.


  • 0

#38 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 August 2016 - 05:19 AM

Za prednje menjače priča je suprotna u odnosu na zadnje. Mogu da se mešaju menjači različitih proizvođača ako su za istu namenu (znači drum ili MTB), ali ne mogu da se mešaju drumski i MTB menjači čak i ako su od istog proizvođača. MTB menjači vuku dosta više sajle nego drumski.

 

Naravno, sva ova priča važi samo za drumske desetofaze i niže, i MTB devetofaze i niže. Kod novijh grupa geometrija menjača je izmenjena i stare kombinacije više ne važe.

 

To je preporuka proizvođača, mada sam uspešno koristio MTB menjače sa drumskim šifterima. Posebno u 2x kombinaciji.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#39 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 29 August 2016 - 09:52 AM

Prednji menjači su manje osetljivi od zadnjih. Veći razmaci između lančanika, a i ima ih najviše tri. Trebalo bi da radi.

 

Ovde sam pisao dosta o kompatibilnostima razne opreme (menjači, kočnice...), objasnio kako šta radi i na šta obratiti pažnju kad se kombinuje, ako te zanima da sam znaš:

 

http://www.bikegreml...kompatibilnost/

Хвала!


  • 0

#40 Ludisha

Ludisha
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 16 February 2020 - 08:52 AM

Jle ima neko ko je koristio oba modela i moze da potvrdi koji je bolji

 

AVID BB7  ili TRP SPYRE

 

ne znam koliko tu po performansama ima razlike jedan klip ili dva i sto trp koristi simanove plocice, ali sto se tice kocenja i snage ko je bolji.

 

Bicikli ce biti touring model sa teretom, nece se voziti van asfalta mnogo.

 

posto ce biti drop bar u pitanju, vidim da je avid bb7 road teze malo naci , imaju rucice kocnica namenjene za bb7 mtb verziju dok je spyre vec drumska verzija mozda ne komplikovati sa jurnjavom oko adekvatnih rucica, ali opet ako ima razlike u kocenju mozda se vredi iscimati.

 

Nisam nikad vozio mehanicke  kocnice, trenutno mi je tu xt hidraulika koja radi fenomenalno, ali posto menjam ceo koncept bajka vise mi se ne uklapaju pa bi menjao za neke od gore navedenih

 

Svaka iskustva zlata vrede, pa udrite junaci


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika