Jump to content


Fotografije

Elektricni KTM-ovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
35 odgovora na ovu temu

#21 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 06:26 PM

U providnoj kutiji se nalazi kontroler sa forsiranim hladjenjem :). Kontroler sluzi za regulaciju brzine rada elektromotora sto mu je primarna funkcija, i za regulaciju raznih dodataka (pedelec sistem, torque senzor kod BionX-a, regen sistem, osvetljenje, sirena, displej i slicno). Znam da zvuci cudno, ali je to u stvari prilicno slozena naprava i bez nje nijedan dc elektromotor, brushed ili bldc, nece raditi kako treba, ili u slucaju bldc, nece raditi uopste. Kontroler za odredjeni motor se nabavlja po sledecim kriterijumima:

 

1. brushed (ove cu da zanemarim u daljem tekstu) ili brushless dc motor

2. geometrija magneta 60 ili 120 stepeni (sve je vise pametnih kontrolera koji sami prepoznaju geometriju)

3. sensored ili sensorless (da li ocitava podatke o polozaju rotora sa interno ugradjenih hal senzora ili regulise motor bez toga, ima i kombo modela)

3. nazivna voltaza (24-36-48-60-72-84V) - u praksi dodajte bar jos 10-15% kod pune LiIon ili LiFePo4 baterije

4. maksimalna propusna jacina struje (10-160A)

5. minimalna, takozvana cut-off voltaza nakon koje ce kontroler iskljuciti sistem (ukoliko to prethodno ne ucini BMS na bateriji). Na primer, kod mojih bajkova nazivna voltaza je 48V, voltaza na punoj bateriji 54,5V, kontroler nasetovan na max. 22A, cut-off 40,5V.

6. programabilan ili ne (uglavnom ne u diy varijantama, masovno se koristi na fabrikacijama)

 

 

Mislim da nisam propustio nista bitno vezano za kontroler, a jeste vazno, on je srce sistema. Od alata nije potrebno nista posebno, ja koristim onaj univerzalni set alata sa gedorama i raznim dodacima malo vezi, kupljen pre x godina na buvljaku i dan danas savrseno sluzi. Morao sam da kupim par komada alata koji su mi bili potrebni za sklapanje bicikla, prosto je neverovatno koliko su bespotrebno iskomplikovali stvari majstori iz Shimano ekipe.

 

Ovi bajkovi nisu jevtini za gradnju. Ja nisam stedeo na komponentama, birao sam kvalitetne ramove, kocnice, viljuske, tockove, i masa delova na oba bicikla je potpuno nova, kupljena u prodavnici. Za mene kao pocetnika u sklapanju bicikala zezanje sa polovnim delovima vezanim za pogon uopste nije dolazila u obzir, tako da je tu sve novo (menjaci, kasete, patrone, pogoni, sifteri itd). Drugo, ja sam pazljivo birao sa cime cu da eksperimentisem, jer sam uocio da se mnogo ljudi prevarilo bez obzira na prethodna iskustva u elektronici i mehanici.

 

Znao sam da sa Magic Pie 3 nema promasaja, uredjaj je potpuno idiot proof i vrlo je pogodan za savladavanje osnova. GNG bih preporucio samo mehanicarima, ja svoje motocikle sam odrzavam od kada znam za sebe i cesto me je bacao u rebus, a cesto i zajebavao do ocajanja. Ipak, ovaj pogon ne bih menjao ni za jedan drugi. Grub, bucan, potpuno neugladjen, ali istinska zver medju elektromotorima. I moze zestoko da se pumpa preko nazivne snage bez grejanja ukoliko ustreba, mada je i ovako nestvarno snazan za svoje dimenzije i tezinu. Na ovom motoru pedelec nema nikakvog smisla.

 

Ima drugih srednjih pogona, poput Bafanga BBSHD koji su prilicno laki za ugradnju, ali imaju jednu veliku manu - nedostaje eskplozija obrtnog momenta koja se desava na GNG-u. Sve ostalo je super, tih, ugladjen, brz, ima displej sa svim informacijama, kompatibilan je sa svim baterijama, moze da radi u pedelec rezimu za 2-9 nivoa asistencije, moze da radi na throttle, moze sve sto pozelis. Ali i dalje nije GNG, niti ce to ikad biti. Cenu necu ni da komentarisem.

 

Sto se vec gotovih bicikala tice, oni se dele u dve grupe: kineske i ostale. Ovog puta, treba eventualno razmisljati o svim ostalima, a kineske sasvim zaboraviti. Sve njihove specifikacije po oglasima su laz; u najboljem slucaju dobicete elektricnog puza sa olovnom kucicom koga je lako brzo umoriti. Govorim, naravno, o biciklima koji se prodaju kod nas na oglasima i kitovima za sklapanje istih, a imaju zvucna imena poput Yao Mao, Gao Ming, Wuxi Fu i tome slicno. Izbegavati u sirokom luku.

 

Gotovo sve ostalo sto dolazi iz zapadne Evrope ili Kanade je ograniceno u najboljem slucaju na 350W. Drug koji je probao moj Outland je bio zaprepascen, pre toga je razmisljao o kupovini elektricnog bicikla, i otisao je da pogleda neki dobar i skup pedelec zasnovan na Bosch 250W mid drajvu. Sve je bilo u redu dok nije naisao na prvu jacu uzbrdicu, onda je shvatio da mu tezina motora i baterije odmazu a motor je preslab da bi ista doprineo i trajno odustao od bilo kakvih asistiranih bajkova. Kaze, radije ce da mota. I ja to razumem, jer ova ogranicenja imaju smislu eventualno na idealno ravnom terenu. Nista ispod 500W nije za bilo kakve uzbrdice, to je apsolutni minimum, i nebitno je koliko je genijalna konstrukcija koja iza toga stoji (Yamaha i Bosch zaista znaju kako da posteno iscede tih 250W). Po mom misljenju, otici u prodavnicu i kupiti bicikl sa Bosch ili Yamaha pogonom od 250-350W cista je ludost i bacanje bas velikih para. Isto vazi i za polovne, makar bili i 10 puta jevtiniji, jer su nevidjeno komplikovani za servis i delovi su jezivo skupi.

 

Pored mid drive-a, zastupljeni su i bicikli sa hub motorima, najcesce kojekakvi Herkulesi i Kalkhoffi sa malim mac hubovima, preslabi i potpuno neupotrebljivi, najcesce sa mrtvim baterijama i umornim motorima. Pored njih ima puno BionX adaptacija, i to je najgora moguca varijanta - motor, displej, kontrole, baterija - sve mora da bude iz iste serije komponenti ili ne radi uoste. Na BionX sistemima samo motor valja, sve ostalo je prorietary djubre zasticeno canbus protokolom do besvesti, izuzetno se cesto kvari elektronika i u Srbiji je nemoguce sevisirati. Za najstrasnije izbegavanje. Mada, za torque senzor skidam kapu.

 

Da bi odredio sta tebi treba, moras da utvrdis prioritete i ocekivanja: domet, brzinu, opterecenje. Na osnovu toga se lako izracuna cena ozbiljnog bajka koji ces sam da sklopis. Bafang BBS02 je oko 500 EUR, BBSHD 650 EUR, GNG je bio 399 USD (!!!) dok je bio dostupan, Magic Pie 5 je oko 550, baterija LiIon 48V 9Ah oko 600 EUR, ni za jedan od nabrojanih sem GNG nisu potrebni eksterni kontroleri jer imaju svoje. Kontroler za moj GNG kosta oko 35 EUR, da ne bude da mistificiramo. Dodas cenu bicikla, vremena i znoja (kod Magic Pie kratko, kod Bafanga moze da bude i agonija, kod GNG agonija je zagarantovana), i to je u principu to. I dalje je znatno jevtinije od onog sto mozes da nabavis po radnjama za velike pare da stoji u garazi i pokazuje se komsiluku jer druge svrhe nema :)


  • 2

#22 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 July 2016 - 07:49 PM

ovo je sad bilo bas detaljno, zahvaljujem!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#23 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 21 July 2016 - 09:38 PM

Imam MP4 sa relativno slabom Li-ion od 48V i 10Ah. Planiram da kupim jacu Lipofe4 od min 20Ah ali hteo bi da bude spakovana u onu trouglastu torbicu u ramu. Gledao sam razne na aliju ali nemam pojma da li stvarno imaju taj kapacitet. Jel mozes da mi preporucis neki link na aliju ili negde drugo?
  • 0

#24 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 22 July 2016 - 03:35 PM

LiFePo4 baterija 48V 20Ah sa BMS-om teska je 9kg. Tesko da tako nesto moze da stane u torbicu na ramu :) Morao bi da sklapas bateriju iz clanaka prema svom ramu, i da napravis kutiju. I opet je pitanje da li moze da se natrpa 20Ah u ram, a da ne strci suvise napolje zbog pedalanja. U L ram provereno staje sa kutijom, ali vrlo tesno.  

 

Ono o cemu prvenstveno treba da vodis racuna pri nabavci baterije je C faktor. Kontroler na tvom Magic Pie podesen je da dozvoljava do 30A, sto znaci da baterija mora biti sposobna da isporuci vise, inace ce je BMS gasiti na svakoj uzbrdici. Znaci, ako gledas 20Ah, obavezno mora da bude C2. Ako je 10Ah, onda min C3.


  • 0

#25 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 22 July 2016 - 03:45 PM

Ili recimo 8 ovakvih za 20Ah i 44,4V nazivno:

 

http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html

 

Ovo je najbolja kombinacija sto se tice tezine i kapaciteta, ali je problem sto ovakva baterija isporucuje max. 25V kada je potpuno puna, znaci sistem ce raditi na 50V plafon. 8 komada je tek nesto preko 6kg, manje od toga tesko da moze. Opet, pitanje je i kako ce MP4 da radi sa 44-50V, umesto 48-54,5V. Sa ovim baterijama bi bio nesto sporiji, to je sasvim sigurno.


  • 0

#26 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 22 July 2016 - 05:19 PM

Da ovo deluje interesantno, ono što je dobro kod MP4 da ima dosta fleksibilan kontroler u kome na nominalnom modu od 48V opcija 'Undervoltage protection value'može da se setuje čini mi se na min 37V tako da bi mi ova kombinacija odgovarala. Zbog ovoga i ja mislim da je Magic Pie 3, 4, i 5 jedan od najboljih sistema danas za hub motore.

E sad trebao bi da vezem 4 pack-a od 5Ah ovih baterija paralelno da bi dobio 20Ah na 22,2V plus jos 4 pack-a koje bi vezao seriski sa prva 4 i dobio bi 44,4V i 20Ah.

To je ukupno 8 X 36,79 izadje 294,32 evra što je ok cena. Imaš li iskustva sa poručivanjem preko ovog sajta, jel carina pravi neke probleme zbog baterija?

Drugo pitanje je kako da rešim punjač? Voleo bi da imam jedan punjač za taj batery pack koji bi sastavio, a to je već dosta nestandardno naći za ovu voltažu tj da radi cut off na nekih 50V kako si rekao. Punjači za li-ion na 48V rade cut off na 54.4V, a za Lifepo4 na 58,4V.

Plaši me malo i to da ću umesto jednog BMS-a da imam 8 komada, jel imaš možda iskustva kako to radi u praksi?

I za kraj šta misliš o ovom triangle pack-u (nije Lifepo4, ali piše da su samsung ćelije koje već imam i dosta su se dobro pokazale) mada ovo ne deluje da ima pravih 30Ah:

http://www.aliexpres...b2-ef1b305a73ea

Izvini možda je malo previše pitanja, ali vidim da ima dosta iskustva u tome.
  • 0

#27 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 23 July 2016 - 02:01 AM

MP3/4/5 su najnapredniji hubovi danasnjice, pogotovo u svojoj kategoriji gde nema mnogo ponude sa integrisanim smart kontrolerima. Uz USB koji je MP proprietary i mora da se kupi posebno (naucili i oni ponesto od BionX-a) moze svasta da se napravi, a sa eksternim kontrolerom ovaj motor postaje prava zver, jer moze da se pumpa preko 3KW kontinualno bez ikakvog grejanja zbog internog prisilnog hladjenja ventilatorom i prilicno predimenzionisanog sistema u startu.

 

Ove baterije za koje sam postavio link su ozbiljna stvar, koriste ih zahtevni RC manijaci za kojekakve avione, helikoptere, dronove i tome slicno, koje pogone monstruoznim outrunner motorima koji prozdiru struju. Ima i drugih proizvodjaca, ali se nisam dovoljno udubljivao u materiju, posto nemam nameru da pravim nista preko 1000-1200W na 48V nominalno u dogledno vreme. Tako da moje prohteve moze da ispuni i 'obicna' LiFePo4 umesto ovog cuda, jer mi ne treba preko 30A nikad. Ovo ispucava po 120A bez problema. Nisam nabavljao nista slicno i nemam pojma kako ide sa carinom, na zalost, pa tu ne mogu da pomognem.

 

Sto se punjaca tice, svaka baterija se puni posebno, spoljni punjac jedan plus 2-4-8 balansiranih LiPo punjaca, u zavisnosti od samog LiPo punjaca koji pazaris. Ima dosta informacija o ovome na RC forumima, a i na Endless Sphere-u ima dosta ljudi koji su stavljali i odrzavali ove baterije, i secam se da je bilo detaljnih specifikacija punajca. 

 

Kod mene na LiFePo4 paketima radi 4 baterije u seriji, svaka ima svoj BMS, i nema nikakvih problema. BMS je osetljiv na jacinu struje, njega ne brine voltaza i to sto je u seriji. Ipak, ne bih isao preko 4 paketa u seriji nikad za LiFePo4, bar ne u ovom formatu koji sada imam. Kod RC LiPo baterija to jos bolje funkcionise, provereno u praksi mnogo puta, vezivali su i po 8 paketa u seriju i sve radi kako treba.

 

O triangle packu mislim sve najbolje, ali cu ici po stavkama iz specifikacije, da nesto slucajno ne promasim:

 

Battery Model

48v 30ah OK

Nominal Voltage (V)

48v OK

Nominal Capacity (AH)

30ah VIDECEMO USKORO ;)

Source Resistance (mΩ)

about 40 OK

Cell Specification

3.7V 3.0AH SLIKA KUTIJE SA CELIJAMA DELUJE DOSTA UBEDLJIVO, ALI NEMA NIJEDNE SLIKE POJEDINACNE CELIJE SAMSUNG 3.7V 3000mAh. TO BI BILO MNOGO UBEDLJIVIJE, ZA POCETAK.

Cell Combination

10-parallel  13-series OK

Cell Size

sumsang 18650 SUMSANG :)

Cell Quantity (parallel*series)

130pcs OK

Discharge Cutoff Voltage (V)

41+/- 1V OK

Charge Cutoff Voltage (V)

54.6v OK

Rated Discharge Current (A)

30A MOZE DA PRAZNI 30A KONTINUALNO SAT VREMENA, OK, AKO JE TACNO.

instantaneous Maximum Discharge Current (A)

100A C3, OK, MADA LAKO MOZE VISE ZA LiIon BATERIJU.

Maximum Continuous Discharge Current (A)

50A OK ZA C3

Maximum Continuous Charge Current (A)

5A I EVO GA: OVO BI ZA 30Ah BATERIJU TREBALO DA BUDE BAR 15A! AKO GLEDAMO PO OVOM KRITERIJUMU, OVA BATERIJA NEMA VISE OD 10-12Ah.

Charge Mode

CC-CV OK

Standard Charge Current (A)

 2A  n2:Heristical

Charge Time under Standard Charge Current

 15hours  n2:hahaha

Fast Charge Current (A)

5A FAST CHARGE SE PREPORUCUJE SAMO U RETKIM SLUCAJEVIMA, NIKAKO REDOVNA UPOTREBA.

Charge Time under Fast Charge Current

5hours  n2:Heristical 

Charge Temperature Range

-20-55°C USTVARI JE 10-35, KAO I OPERATIVNI RANGE SVAKE LiIon BATERIJE. JEDINO AKO 'sumsang' NIJE SMISLIO NEKU NOVU, NEPOZNATU LiIon TEHNOLOGIJU SPECIJALNO RAZVIJENU ZA OVU BATERIJU.

Cell Size (L*W*T )

330*310*200*70*70*45mm ZA OVO NE VERUJEM DA BI SMELI DA LAZU, MADA KO ZNA. IMAS DIMENZIJE 18650, OVDE IH IMA 130 KOMADA, PA IZRACUNAJ KAKO SE TO UKLAPA U MERE, UKOLIKO UOPSTE IMAS VOLJE NAKON SVEGA STO SAM TI NAPISAO GORE.

Battery Weight

About 7KG LiIon BATERIJE SU VEOMA LAGANE, 8Ah SE PAKUJE U 2,5kg. 30Ah BI PRE BILO 'About 11KG'.

Battery Power

1800W NOMINALNO (EVO NECU CAK NI PREKO) 48V x 50A KONTUNUALNO = 2400W. NA ZALOST, OVA BATERIJA JE DALEKO I OD JEDNE, I DO DRUGE CIFRE. 

 

 

Dakle, ovo je prevara i nema blage veze sa zivotom. I to prilicno skupa prevara, rekao bih.

 

Slobodno postavljajte pitanja, zato sam otvorio temu ;)


  • 1

#28 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 23 July 2016 - 08:27 AM

Hvala na ovako detaljnom objašnjenju.
  • 0

#29 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 23 July 2016 - 11:02 PM

Nema na cemu, i drugi put ;)

 

Juce sam se malo poigrao sa prvom varijantom relativno malog i veoma ogranicenog motora poznatog proizvodjaca e-bike sistema. Nakon nekoliko sati zezanja sa prevezivanjem, fazama, halovima, relejima koji prebacuju u delta konfiguraciju na 30km/h i prilagodjavanja svega toga eksternom kontroleru, evo rezultata:

 

https://www.youtube....h?v=rW-UfJL5R-8

 

Mislim da je ovo za 1000W potpuno impozantno, bar ja nisam ocekivao nista slicno, vrti se kao RC outrunner, zastrasujuce je brz na delti i nisam smeo duze da ga drzim u piku ne samo zbog namotaja, vec i zbog lezaja koji nije konstruisan da izdrzi ovakve obrtaje. Ipak, ovo je samo proof of concept, 1KW je svakako overkill za ovaj motor (citaj: moze, ali ne dugo). Kineski 48V 500-600W BLDC kontroler je prava mera, nece postojati preterana mogucnost pregrevanja. Pitanje je da li je i prevezivanje u deltu uopste potrebno na ovom setapu, ali je interesantno kao eksperiment. U svakom slucaju, upreda se nazad u tocak i idemo na probu sa slabijim kontrolerom i postojecim delta wye setapom.

 

Sledi prerada drugog, starijeg i veceg motora sa manjim brojem (vecih i jacih) magneta i mnogo vecim namotajima na statoru, delta wye vec fabricki izveden i neiskoriscen (vezan u wye direktno), motor je cisto remek delo. Vec sam otvorio motor i izbacio nepotrebne delove, ali sumnjam da cu stici da ga zavrsim pre odlaska na odmor. Kada se vratim, bice par novih snimaka, sto probe motora iz videa na biciklu, sto novog motora koji ce bez problema raditi na 1000W.


  • 0

#30 gripen235

gripen235
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 31 July 2016 - 09:02 AM

Odlicna tema! To sam trazio! Vozim zadnjih 20-ak dana MP4 (mislim da je 4). Bicikl je od suraka. Bicikl je spakovan prosle god na neki stari Giant ram koji je mali i njemu i meni. Generalno na biciklu vredi samo taj el kit. Baterija je narucena isto gde i MP4. Mislim da je to ona od 48v 10AH. Uglavnom ceo kit je kostao skoro 1000e i stavljen je na bajs od 50e
Ja taj bicikl ovih dana koristim za putovanje do posla i nazad. Ne okrecem pedale skoro pa nikad! Uglavnom autonomija s takvom voznjom mu je nekih 26-29km. Brzina max oko 42-43kmh. Ja imam oko 103kg.

Da li se moze povecati autonomija na ovom biciklu sa ovom baterijom? Nekako mi je ovo malo
  • 0

#31 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 31 July 2016 - 12:58 PM

Nema na cemu, i drugi put ;)

 

Juce sam se malo poigrao sa prvom varijantom relativno malog i veoma ogranicenog motora poznatog proizvodjaca e-bike sistema. Nakon nekoliko sati zezanja sa prevezivanjem, fazama, halovima, relejima koji prebacuju u delta konfiguraciju na 30km/h i prilagodjavanja svega toga eksternom kontroleru, evo rezultata:

 

https://www.youtube....h?v=rW-UfJL5R-8

 

Mislim da je ovo za 1000W potpuno impozantno, bar ja nisam ocekivao nista slicno, vrti se kao RC outrunner, zastrasujuce je brz na delti i nisam smeo duze da ga drzim u piku ne samo zbog namotaja, vec i zbog lezaja koji nije konstruisan da izdrzi ovakve obrtaje. Ipak, ovo je samo proof of concept, 1KW je svakako overkill za ovaj motor (citaj: moze, ali ne dugo). Kineski 48V 500-600W BLDC kontroler je prava mera, nece postojati preterana mogucnost pregrevanja. Pitanje je da li je i prevezivanje u deltu uopste potrebno na ovom setapu, ali je interesantno kao eksperiment. U svakom slucaju, upreda se nazad u tocak i idemo na probu sa slabijim kontrolerom i postojecim delta wye setapom.

 

Sledi prerada drugog, starijeg i veceg motora sa manjim brojem (vecih i jacih) magneta i mnogo vecim namotajima na statoru, delta wye vec fabricki izveden i neiskoriscen (vezan u wye direktno), motor je cisto remek delo. Vec sam otvorio motor i izbacio nepotrebne delove, ali sumnjam da cu stici da ga zavrsim pre odlaska na odmor. Kada se vratim, bice par novih snimaka, sto probe motora iz videa na biciklu, sto novog motora koji ce bez problema raditi na 1000W.

 

Ako nije problm samo mi pojasni da li pod prevezivanjem namotaja u "deltu" znači ustvari iz spoja zvezda u spoj trougao?

Takodje zanima me koliko polova imaju ti hub motori. Ono što sam učio iz osnova elektrtotehnike u srednjoj je što više polova ima to je manji broj obrtaja, ali veći obrtni momenat i obrnuto. Doduše to važi za asinhrone Tesline trofazne motore, e sad za ove hub u biciklima pretpostavljam da je slično samo je u pitanju tip trofazni sinhroni, sa neodijum magnetima u rotoru, i broj obrtaja se reguliše frekvencijom. Pretpostavljam da si prebacivanjem u deltu povećao obrtni momenat motora i samim tim i snagu? U svakom slučaju jako interesantno rešenje sa tim relejima.


  • 0

#32 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 31 July 2016 - 01:11 PM

Odlicna tema! To sam trazio! Vozim zadnjih 20-ak dana MP4 (mislim da je 4). Bicikl je od suraka. Bicikl je spakovan prosle god na neki stari Giant ram koji je mali i njemu i meni. Generalno na biciklu vredi samo taj el kit. Baterija je narucena isto gde i MP4. Mislim da je to ona od 48v 10AH. Uglavnom ceo kit je kostao skoro 1000e i stavljen je na bajs od 50e
Ja taj bicikl ovih dana koristim za putovanje do posla i nazad. Ne okrecem pedale skoro pa nikad! Uglavnom autonomija s takvom voznjom mu je nekih 26-29km. Brzina max oko 42-43kmh. Ja imam oko 103kg.

Da li se moze povecati autonomija na ovom biciklu sa ovom baterijom? Nekako mi je ovo malo

 

Ja imam MP4 i iz nekog mog iskustva misllim da je baterija od 48V i 10Ah preslaba za taj motor. Ja sam na mom kontroleru morao da limitiram struju na svega 10A zbog loše baterije, tako da imam svega 480W električnih odnosno mehaničkih nepunih 400W. Ispod 20Ah i kvalitetne Lifepo4 više ne bi ništa uzimao. Sa 400W na ravnom mogu da idem skoro 48-50 km/h, zavisi koliko padne napon u bateriji. Naravno da bi došao do te brzine moram da mu "pomognem" pedalama i da se spustim skoro u hronometarsku poziciju zbog manjeg otpora vetra.


  • 0

#33 gripen235

gripen235
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 31 July 2016 - 02:09 PM

Ovaj uopste nije slab, odlicno ubrzava. Do 40kmh za cas stigne. Samo mi je autonomija nekako mala, nepunih 30km
  • 1

#34 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 31 July 2016 - 04:40 PM

Samo baterija veceg kapaciteta ti povećava autonomiju ako vozis samo na struju.
Mada je to po meni glupo ipak je to i bicikl i treba nekad i da se okrecu pedale. Meni ta slabasna baterija od 10Ah izdrzi i 50km u kombinovanom rezimu voznje. Ali ja obicno vozim tako da bicikl ubrzam od 30 do 32 km/h i zatim ukljucim tempomat. Pedalama mu zatim pomazem koliko mogu da motor vuce oko 5A (ampera) ili 240W. Na taj nacin odrzavam relativno veliku putnu brzinu uz ekonomicnu potrosnju baterije. Naravno ovo zavisi od konfiguracije terena, vetra itd, ali generalno smisao elektricnog bicikla i jeste po meni da ti asistira u voznji i pomogne tamo gde je tesko.
  • 0

#35 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 August 2016 - 10:28 AM

Sve sto je lepo ima kraj, pa tako i moj odmor. Da odgovorim na pitanja:

 

1. Povecanjem kapaciteta baterije povecava se autonomija

2. C rate, odnosno maksimalna struja praznjenja, nije definisan kapacitetom baterije. Baterija od 10Ah moze imati znatno veci C rate od baterije 20Ah. U praksi obicno C rate prati kapacitet. Tako i vase dve baterije mogu imati razlicite C rate, iako su istog kapaciteta.

3. Kretanje iz mesta bez pedala i forsiranje uzbrdice samo na gas ce iscediti svaku bateriju

4. Autonomija ne zavisi samo od kapaciteta baterije i tezine vozaca, vec i od konfiguracije terena i narocito stila voznje

5. Delta Wye jeste trougao-zvezda. Samo je uvek na zvezdi visok obrtni momenat i relativno mali broj obrtaja, a u trouglu je obratno. Motori fabricki stizu uvek prevezani u zvezdu (Wye)

 

Kad smo kod eksperimentisanja sa Delta Wye setapom, moja finalna zapazanja govore u prilog tome da ovo ima smisla raditi samo na velikim motorima (5-10KW) i sa jakim i pouzdanim kontrolerima. U Delti se i motor i kontroler dosta greju, broj obrtaja je ludacki visok, obrtnog momenta nema ni u tragovima. Evo najnovijih video materijala, prvo Delta Wye na tocku, zatim snimci test voznje u Wye rezimu:

 

https://www.youtube....h?v=mce55SHOiuk (na 1:33 prelaz u Deltu)

https://www.youtube....xI8X1xz5JO82ZSx

https://www.youtube....xI8X1xz5JO82ZSx


  • 0

#36 gripen235

gripen235
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 26 August 2016 - 06:51 AM

Gde je ovaj parking?
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika