Jump to content


Fotografije

Kocnice problem


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
196 odgovora na ovu temu

#21 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 June 2016 - 02:13 PM

Meni BB5 koče osetno jače od V-brejka, a V-brejk mi je dovoljan za svaki teren na kojem sam do sad vozio. Čak su mi i slabije drumske kočnice (Tiagra klase) bile dovoljno jake i sa dovoljno ravnomernom modulacijom za sve što sam radio. To podrazumeva asfalt i šumske (utabane) staze. Bez DH vožnje sa skokovima i čudima.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#22 pandomir

pandomir
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 11 June 2016 - 10:57 PM

Lično za ravnicu i bicikl koji služi kao prevozno sredstvo (ne kao rekvizit za rekreaciju), mislim da su V-brejk kočnice bolje rešenje, daleko od toga da disk ne valja.

Bicikl sluzi i kao prevozno sredstvo i kao rekvizit za rekreaciju.. :)

 

Polovne,lepo ocuvane hidraulika Avid Juicy 3, su 25€... Ja mislim da to uopste nije mnogo...Jesu najniza lestvica u Avid familiji,ali koce sasvim korektno,i vise nego korektno... Sa mojih 70kg kopaju u mestu,a super koce i na spustevima i po ljutoj zimi i debelom snegu kao i u blatu... A i osecaj u rucici je sasvim korektan.. Tako da ne mora to da bude XTR ili sta ti ja znam... Za 60-80€ moze i neki XT da izleti ocuvan...pricam o polovnim modelima...

Nisam naleteo bas naleteo na toliko jeftine.. evo ima na berzi neke za 3600 bez adaptera i rotora.. ali radile bi svakako posao i sa mnom posto sam isto toliko tezak :)

 

A kako stvari stoje sa odrzavanjem hidraulicnih i mehanickih kocnica? 


  • 0

#23 techmanijak

techmanijak
  • Members
  • PipPip
  • 57 posts

Postavljeno 12 June 2016 - 04:51 AM

Mene kod v-brake-a nervira sto posle svake kise moram kocnice  rastavljati jer voda prodre do pinova (nosaca) kocnica i cim malo uhvati rdja klesta se zaglave i nece da se vrate u pocetni polzaj. Ima li neko resenje za ovaj problem?

Inace i ove jeftine promax sasvim lepo koce. Cak sam juce provezao par krugova na bike parku u Bukovcu i lepo su odradile posao.


  • 0

#24 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 12 June 2016 - 06:53 AM

Osmirglaj pinove, ocisti kocnice i stavi malo masti... Mozes bilo koju, pozeljna je litijumska sa svojstvom otpornosti na vodu.


  • 2

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#25 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 June 2016 - 07:11 AM

Bicikl sluzi i kao prevozno sredstvo i kao rekvizit za rekreaciju.. :)

 

Nisam naleteo bas naleteo na toliko jeftine.. evo ima na berzi neke za 3600 bez adaptera i rotora.. ali radile bi svakako posao i sa mnom posto sam isto toliko tezak :)

 

A kako stvari stoje sa odrzavanjem hidraulicnih i mehanickih kocnica? 

 

Kod hidrauličnih povremeno treba zameniti ulje (na dve godine je dovoljno). Pakne se same prilagođavaju čeljustima, kako se troše. Za zamenu ulja obično treba poseban adapter za svaki model kočnica. Kad se točak vadi i vraća, desi se da se "razdese". Pomaže držanje stisnute kočnice pre zatezanja šrafova koji drže točak.

 

Mehaničke se ručno šteluju, kao V-brejk. Nema zamene ulja, već se sajla menja, kao kod običnih kočnica.

 

 

Hidraulične disk kočnice su po sili i po ravnomernosti modulacije sile kočenja, najbolje kočnice koje postoje. Mehaničke su tu negde između hidraulike i kočnica koje koriste felnu za kočenje.

 

Mane disk kočnica, u odnosu na klasične, bez diskova, su: viša cena, veća težina, veći pritisak koji vrše na viljušku (prednja) i ležaj kormana pri kočenju, kao i tendencija da vuku točak na dole, iz dropova pri kočenju (nije mi jasno što ne montiraju nosač čeljusti sa prednje strane viljuške, pa da kočnica radom nabija točak dublje u vile). Radi to sve OK kad se namesti kako treba i zategne lepo, naravno.

 

Prednosti diskova su bolja kočiona sila i modulacija. Pogotovo po kiši (i snegu) - odmah krenu kočiti da kažem normalno Ne greju felnu i gumu pri kočenju, pa ako se pretera neće eksplodirati guma, mada će kočnica prestati da radi kad se pregreje pa je efekat po mogućnost kontrole bicikla sličan, ali ipak je bolje kad možeš skretati, sa gumama. U slučaju nekog udarca i krivljenja felne, disk kočnice će raditi kao i pre, neće češati. Disk kočnice troše pakne i diskove, koji su zamenjivi (oko 10 evra su pakne, otprilike toliko i diskovi, zavisno od modela), ne troše felnu točka. 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#26 techmanijak

techmanijak
  • Members
  • PipPip
  • 57 posts

Postavljeno 12 June 2016 - 08:16 AM

fallout, posto ja najvise gledam  finansijsku stranu jednih i drugih kocnica, interesuje me vek trajanja pakni kod disk kocnice u odnosu na v-brake. I koliko cesto treba da se menja disk (posle koliko promenjenih pakni)?

 

Da napomenem da se i kod v-brake-a trosi felna. Na mom starom bajsu (koji sada koristim samo za kisu) lepo se vidi razlika u delu felne do gume (gde pakne nisu dodirivale felnu i ostalog dela koji je dobio oblik blagog konusa.

 Ja posle svake kise razmisljam o prelasku da disk kocnicu ali me uvek taj finansijski aspekt odbije. Jutros komsinica prebledala od straha kad sam zakocio na nizbrdici. Toliko je zaskripalo da je i mene preseklo. Ali interesantno je da uz svu tu skripu kocnice bolje zaustavljaju po mokrome nego po suvom vremenu.


  • 0

#27 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 12 June 2016 - 08:56 AM

Kao i kod v-brake, sve zavisi od kvaliteta pakni. Resin se brže troše od sintered (metalne). Imaš na berzi paknice za po 500 dinara, resin, kina, koče dobro al se brzo troše. Probao sam raznih paknica i kineskih i onih iz radnje "brendiranih" i isto su mi trajale. Priča sa trajnošću se promenila kada sam prošle godine uzeo jagwire u planetbiku. 2500km, šuma blato, kiša i na kraju ih je dokrajčio FG maraton 2016, vožen u ekstremnim uslovima, kiša+blato 50km... Sada sam uzeo galfer pa ćemo videti koliko će trajati. 

Sintered daleko duže traju, ali troše i disk, pa sad šta ti se više isplati da menjaš. Moja logika je da kupim dobre pakne, a disk nađem polovan ili na pijaci ili na berzi pa ga vozim neko vreme i promenim kad se istanji. Uzeo sam prošle godine Avid Juicy 7 za 5000din, i zadovoljan sam. Kočnice su matore, klipovi ne izlaze baš ravnomerno, ali se vraćaju bez problema, i sa dobrim paknama odlično koče. Imaju dobru modulaciju i ne "zabadaju" kao recimo novija generacija shimana.

 

Ovo je iz nekog mog iskustva koliko imam hidrauliku (1 godinu, pre toga disk mehanika) , preko 5000km vožnje po šumi i asfaltu u svim vremenskim uslovima. Ti sad izvuci zaključak koliko je to para i da li ti se isplati. Ako si entuzijasta, svakako savetujem diskove, al eto drugar koji trenira samnom redovno, vozi isti bajs, samo u v-brake varijanti i prati me bez problema, jedino u blatu ponekad se žali da mu se blato hvata na čeljusti...


  • 0

#28 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 June 2016 - 09:46 AM

fallout, posto ja najvise gledam  finansijsku stranu jednih i drugih kocnica, interesuje me vek trajanja pakni kod disk kocnice u odnosu na v-brake. I koliko cesto treba da se menja disk (posle koliko promenjenih pakni)?

 

Da napomenem da se i kod v-brake-a trosi felna. Na mom starom bajsu (koji sada koristim samo za kisu) lepo se vidi razlika u delu felne do gume (gde pakne nisu dodirivale felnu i ostalog dela koji je dobio oblik blagog konusa.

 Ja posle svake kise razmisljam o prelasku da disk kocnicu ali me uvek taj finansijski aspekt odbije. Jutros komsinica prebledala od straha kad sam zakocio na nizbrdici. Toliko je zaskripalo da je i mene preseklo. Ali interesantno je da uz svu tu skripu kocnice bolje zaustavljaju po mokrome nego po suvom vremenu.

 

Ako su finansije knap, V-brejk, ili mehanički disk.

 

V-brejk: dobri nosači pakni sa paknama su do 1000 dinara, pakne posle pristojne mogu da se uzmu za 500 din, bolje, za kišu, koje se nešto brže troše su oko 1000. Ako ne voziš kroz blato i po zimi kad je sneg i teški minus, radiće sasvim dobro. Meni je na bajsu koji vozim zimi V-brejk i u NS, već preko 5 godina nije bilo tako jake zime da sam imao problem da neće da rade dobro - verovatno pomaže što je ravnica. Inače, gotovo svi točkovi danas se prave sa markerom za potrošenost felne, pa kad se marker potroši, treba menjati felnu. Meni su po svakakvom vremenu poslednji točkovi trajali tri godine, sa nekih 4000+ kilometara godišnje. Pakne sam menjao u proseku jedan par godišnje, pozadi neke jeftinije, napred neke skuplje. Točkovi se nisu potrošili ni posle tog vremena, već je bajs ukraden.   :)

 

Odličan mehanički disk Avid BB5 je u kompletu ispod 3000 dinara. Disk (rotor), čeljusti i pakne. Posle su pristojne pakne oko 10 evra. Montirao sam ove godine na točak, pa ću videti koliko traju. Mada ozbiljno razmišljam da prodam sve polovno kad se potroše pakne i vratim se na V-brejk. Otom po tom. Ručice kočnica za mehanički disk su standardne V-brejk ručice.

 

Hidraulični disk dobrog kvaliteta je skuplji, tj. sam rotor (disk) je isti, ali čeljusti su nešto skuplje. Traži i posebne ručice za hidrauliku. Traži i zamenu ulja povremeno. Za to obično treba imati odgovarajući adapter za tip kočnica koji imaš. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#29 pandomir

pandomir
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 12 June 2016 - 10:48 AM

Hvala @FalloutBoy!


  • 0

#30 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 07 September 2016 - 05:22 PM

Ehej , evo mene opet :D  Objasnio sam svoj problem u prvom postu pa da se ne ponavljam , definitvno je vreme za nove kocnice , ove su dojele leb :D    Neko mi je bio preporucio avid 3 , ima ih na netu za 1700din , medjutim zanima me da li ce te kocnice biti dovoljne za duge nizbrdice? Posto ziivim u mestu fakticki u kotilini i bilo gde da podjem ima mnogo uzbrdica ,ujedno i nizbrdica , a ja sam 100kg i sa ovim raspadom od kocnica sto imam trenutno treba dugo vreme da ukocim ,ujedno prave veliku buku i poremete se pri velikoj brzini (nizbrdicama) , pa me zanime da ce li biti dovoljne avid 3 ili ipak treba nesto bolje ? hvala unapred


  • 0

#31 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 September 2016 - 05:54 PM

Dovoljne su svake.

 

Ako stavljaš diskove, svake dobre disk će raditi kako treba. Možeš staviti i mehaničke Avid BB5 - odlične su.

 

Ono na šta treba obratiti pažnju:

 

Tehnički preduslovi

  • ram treba da ima mogućnost za kačenje čeljusti diska
  • viljuška mora biti dovoljno jaka da izdrži opterećenje pri kočenju diskom - spram njene snage birati obim prednjeg rotora diska - od 160 do 185 mm
  • isto važi za ležaj viljuške - pošto i on trpi dosta pri kočenju diskom

Tehnika kočenja

  • Pri dužim spustevima, treba kočiti što kraće, što naglije. Naravno, ne tako da se izgubi kontrola nad biciklom, da guma prokliza i slično, nego sa osećajem, kad se navikne, ali težiti da kočenje bude što kraće (kada bicikl nije u nagibu, pri skretanju). Držanje kočnice dugo, ili stalno, da se prikočuje, usporava, ili duža blaga kočenja će pregrejati svaku kočnicu - bila obična V-brejk, bila najskuplja hidraulična sa ogromnim diskom.

  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#32 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 07 September 2016 - 07:08 PM

...medjutim zanima me da li ce te kocnice biti dovoljne za duge nizbrdice?

Valjalo bi da definises sta su za tebe duge nizbrdice. Postoje nizbrdice od po nekoliko kilometara sa serpentinama gde se manje vise sve kocenje izvodi pred samu krivinu u odredjenim intervalima. Sa druge strane postoje nizbrdice gde je takav put da mora mnogo cesce da se koci, a jos gore ako je takav put jos i neasfaltni. Za prvi tip nizbrdica (sa povremenim/retkim usporavanjem) svaka kocnica ce odraditi posao, dok za drugi tip (konstantno/cesto usporavanje) mislim da treba da gledas malo ozbiljniju opremu.

Ukoliko se ovde prica sad o disk kocnicama, treba da gledas rotore od 180 mm i sinterovane plocice koje se mnogo lakse nose sa temperaturom pri duzem kocenju. Moja preporuka je da pogledas neki Shimano set, po mogucstvu nov i da pre toga vidis da li podrzavaju sve tipove plocica ili samo organske (resin only).
  • 0

#33 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 07 September 2016 - 07:21 PM

Neko mi je bio preporucio avid 3 , ima ih na netu za 1700din 

 

 

 

Verujem da pricamo o Avid SD3. Sasvim korektne kocnice niske cene. Za tvoju tezinu preporuka bi bila, bez obzira na tehniku kocenja, Avid SD5, Deore od Shimana. Pored toga preporuka je i Magura HS33. Sila kocenja je zavisna od celog sklopa mehanizma kocenja: rucica, sajla/buzir, celjust i naravno dobar izbor paknova.

Ako imas mogucnost montaze disk kocnica onda neka hidraulika, mehanika je vec pomenuta BB5.


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#34 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 September 2016 - 07:26 PM

+1 za Shimano Deore ako se uzima hidraulika.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#35 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 07 September 2016 - 07:27 PM

Nemam diskove , vec Logan v-brake , moja greska mislio sam na avid sd 3
 

kočnica / brakes: 
LOGAN - JY-946AE - alloy die casting brakes, 70 mm shoe, black

ručica kočnice / brake levers: 
SHIMANO ST-EF 51


obruči /: felna
KRIPTON - KRYPTON-X 559-19, 36H , EYELETING: NO, RDA: NO, GBS: YES

 
 
Nizbrdice svakakve od 1km pa do 4-5km od manjih pa do vecih nagiba , tako i krivina i uglavnom je sve asfalt , dakle nema sanse da kocim po malo , sa ovim kocnicama mora stalno na pojedinim mestima da se drze, inace svasta bi bilo.. Sto bi znacilo da avid sd3 ne bi bio dovoljan ?

http://www.totalbike...-sd3?sku=195222

  • 0

#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 September 2016 - 07:49 PM

Ako gledaš V-brake, najbolje neke Shimano.

 

Deore:

http://planetbike.rs...A-silver/17043/

 

Imaju izmenjive uloške pakni, tako da možeš uzeti neke mekše/tvrđe, za suvo, mokro - već šta ti se bolje pokaže.

 

Što se kočenja tiče, gledaj kočiti pre krivine, oštrije. Na pravcima pusti da se malo zaukaš (toliko da si siguran da ćeš zakočiti pre krivine, naravno). Umesto držanja kočnice, bolje je dva-tri oštrija kočenja posle zaukavanja. Jedino ako je toliko strmo da se u samoj krivini, iako pre nje gotovo staneš, mora držati kočnica - tada jedino nema drugog rešenja od držanja kočnice.

 

Naravno, prilagoditi sve to saobraćaju, preglednosti, nivou veštine - nipošto voziti brže nego što si siguran da je OK i da si opušten.

 

Veoma važna stvar su i dobri bužiri i redovno menjanje sajli.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 07 September 2016 - 08:01 PM

Zanimljivo , hvala 


  • 0

#38 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 September 2016 - 08:57 PM

Polovnih ima duplo jeftinijih a rade isto. Recimo baš deore ima za te dve hiljade ali oba para, s izmenljivim ulošcima (prodavca ne poznajem i ne reklamiram)

http://www.2bike.rs/...65#.V9B9SzVEr1s

Drugar je kupovao neke kls pakne za 850din po paru pa se sećam da sam ga kritikovao :) što je mogao dobiti i pakne i bolje čeljusti za slične pare.

Inače imam identične pakne na xt kočnicama. Gumice su tvrđe ali ukpavaju bicikl


  • 0

#39 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 07 September 2016 - 09:07 PM

nije mi palo na pamet da pogledam polovno , nekako sve idem novo da gledam , zanimljivo


  • 0

#40 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 07 September 2016 - 09:19 PM

Mislis da su ovo deore pakne ili ?


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika