Kako sto kaze i sami naslov imamo problema sa 2 rama Merida-e. Naime na oba dva rama ima Juicy 7 hidraulicne kocnice i kada se pritisne kocnica ram ispusta neki gadni zvuk od kojeg se pola Skoplja trese. Kako bi otklonili zvuk koji udara u mozak probali smo mal milijon varijanti. Prvo promenili kocnice, zatim promenili paknove, rotore, podmazali klipove kocnice i neznam jos sta ali zvuk jos nece da prestane. Sa time smo uvideli da problem nije u samoj kocnici vec u ramu. Probali smo jednu smesnu varijantu ali za neko cudo donegde je uspela. Znaci sve 4 cevi zadnjeg trougla oblozili smo sa sundjere za zastitu rama od lanca. Imali smo uspeha da namalimo zvuk ali ne do kraja. Ono sto je uspelo da anulira zvuk je sledece. Neko vozi biciklu a drugi covek uhvati donje cevi zadnjeg trougla i zvuk u samom trenutku prestane. Dali je sve ovo previd oko dizajniranje ovog rama stvarno neznam ali ako neko ima pojma kako da zaustavimo taj gadni zvuk bijo bi mu veoma zahvalan. Pa neka da neko i ideju odma cemo je probati na samom mestu.
Jedino realno resenje koje nam je preostalo je da probamo sa booster-om. Ako i sa ovim na ramu ram ''sviri'' stvarno neznam sta da se radi sa njima
Merida HFS 3000-V Problem
Started By
arioth
, Aug 26 2008 11:17 PM
7 odgovora na ovu temu
#2
Postavljeno 27 August 2008 - 08:05 AM
Ne mogu povezati kocnice sa ramom, i neprijatnim zvukom. Kad si vec siguran da je ram u pitanju, da li se samo (prilikom kocenja) kod zadnje kocnice cuje taj neprijatni zvuk?
Nedavno sam sebi uzeo isti ram, nisam ga jos stigao sloziti, nije mi sve jedno ovo sto procitah o tom zvuku.
Nedavno sam sebi uzeo isti ram, nisam ga jos stigao sloziti, nije mi sve jedno ovo sto procitah o tom zvuku.
....
#3
Postavljeno 27 August 2008 - 08:35 AM
Zvuk se dobija samo tokom kocenja sa disk kocnicom. Znaci na v-brake nema nista. Radi kao sat. Moje misljenje je da je ram salbo osmisljen kod papuce za disk i nema saodvetno pojacanje, odnosno nema aluminiumsku plocicu koji spaja donju i gornju cev kako bi se dobila krutost i cvrstina pri kocenju
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first
#4
Postavljeno 27 August 2008 - 10:44 AM
Po mom mišljenju taj ram je i dovoljno jak i testiran tako da je mala verovatnoća da je inženjerski propust u smislu strukturne jačine i izdržljivosti. E sad ... čisto sumnjam da postoji mašina koja registruje da li ram svira .To je klasičan slučaj pretvaranja mehaničkih oscilacija u zvuk. Tu se pojavljuje slučaj rezonantne viljuške gde se frekvencija zadnje viljuške (oscilacije koje se stvaraju kočenjem) poklapa sa dužinom cevi od kojih je napravljena viljuška. Javlja se sviranje. To što se desi kada uhvatiš rukama vilu.....to u stvari tvoje ruke upijaju vibracije. Uzmi prednju krutu vilu bez točka i čukni je u nešto tvrdo i čućeš zvuk, ali čim krake vile uhvatiš rukama, šake počnu da upijaju vibracije i zvuk prestaje (osciliranje je to što u stvari proizvodi zvuk jer se vibracije vile prenose kroz vazduh koji stiže do tvog uha ). Probaj sa većim ili manjim prečnikom diska kočnice da pokušaš jer će to možda naterati vilu da slabije ili jače osciluje. Bitno je da se rezonantna frekvencija vile i oscilacije koje nastaju kočenjem ne poklope. Možda uspe....srećno
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...
o__
_.>/ _
(_) \(_)
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...
o__
_.>/ _
(_) \(_)
#5
Postavljeno 27 August 2008 - 11:12 AM
=D>
još jedna šbbkbb - probaj ili da prigušiš zvuk (traka za volan oko vile) ili da koliko je moguće sprečiš prenos vibracija na ram (filcana ili gumena podloška, mada ne znam koliko je to pametno)
još jedna šbbkbb - probaj ili da prigušiš zvuk (traka za volan oko vile) ili da koliko je moguće sprečiš prenos vibracija na ram (filcana ili gumena podloška, mada ne znam koliko je to pametno)
#6
Postavljeno 27 August 2008 - 12:25 PM
Ako ram zaista prima vibracije onda to ide preko čeljusti. Probaj da staviš nešto kao podlošku izmedju šrafa kojim se čeljusti šrafe i rama. Npr. gumicu za slavinu ali neku tanku. A najbolje bi bilo dihtung koji se koristi na motorima automobila. Pa ga isečeš tako da odgovara. Ili uzmeš parče unitrašnje gume, oblikuješ makazama i podmetneš njega. To možda spreči da se sa čeljusti vibracije prenose na ram.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika