Uparivanje komponenti (drum i mtb)
#1
Postavljeno 27 May 2016 - 09:34 AM
Zbunilo me kad sam u Snezaninoj knjizi procitao da je najbolje za turing pozadi stavi drumska kaseta,zbig odnosa zubaca,napred mtb-treking pogon,da li je to tacno,i da li bi onda trebao i drumski menjac da se stavi,zbog kaveza?Verujem da onda nebi radio sa mtb sifterima.
Neke sledece kombinacije
Tiagra sifteri 9faz deore oprema 9faz
Prednji menjac mtb,zadnji mtb
I da se sve nasteluje problem bi bile V-brake celjusti ako se ne varam,zbog duzine povlacenja sajle?
Kompletna ideja je da se na trekera stavi drop volan sa Tiagra sifterima za drum,nesto poput onog Treka o kom se skoro raspravljalo
#2
Postavljeno 27 May 2016 - 10:38 AM
Nista ti citao ni trazio nisi, nego hoces sazvakano ko i vecina skorojevica na ovom forumu. Sve gotovani. Gremlin je o ovome pisao bar 10 puta ovde po forumu, a takodje ima i na njegovom blogu koliko mi se cini sve opisano. Ovo je samo jedan primer, a ima jos dosta ljudi koji su o ovome pricali.
Ovaj Ciklo da je pametan, treba da napravi 'pravljenje novih tema na upit'.
#3
Postavljeno 27 May 2016 - 10:50 AM
#4
Postavljeno 27 May 2016 - 11:51 AM
#5
Postavljeno 27 May 2016 - 11:53 AM
Ne znam cemu takav nastup i konstatacija
Ne znam ko je gremlin i gde mu blog
Postavio sam link i sliku sa telefona odakle i ulazim sta sam sve procitao
Jedino nasao korisne postove id clana Fiery
Engleski ne znam najbolje da razlucim,neki pisu jedno neki drugo
Ako ne zelite,ili ne mozete da mi pomognete,nema potrebe za ovakvim pristupom
Lakse je ispisati stotine karaktera nego jedan odgovor
#7
Postavljeno 27 May 2016 - 01:22 PM
Moras malo bolje da trazis ima sve objasnjeno na forumu po nekoliko puta, pa nema potrebe da se tebi posebno objasnjava kada je vec pisano o tome toliko puta...http://www.2bike.rs/...iagra-šifterom/
Ne znam cemu takav nastup i konstatacija
Ne znam ko je gremlin i gde mu blog
Postavio sam link i sliku sa telefona odakle i ulazim sta sam sve procitao
Jedino nasao korisne postove id clana Fiery
Engleski ne znam najbolje da razlucim,neki pisu jedno neki drugo
Ako ne zelite,ili ne mozete da mi pomognete,nema potrebe za ovakvim pristupom
Lakse je ispisati stotine karaktera nego jedan odgovor
takav stav proizilazi iz toga sto je naravno lakse postaviti pitanje nego traziti odgovore na forumu a sve prezvakano sto puta samo treba citati.
Recimo ukucas u pretragu ,,kompatibilnost" procitas ono sto je obrađeno i sve ti je objasnjeno.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#9
Postavljeno 27 May 2016 - 02:25 PM
Mini V brake nema nigde kolikk sam precesljao.
Sve pase osim tog prednjeg menjaca i kocnica
Zbog odnosa zubaca i kaveza,drumski triple menjac nebi mogao da radi na triple mtb pogonu,koliko sam sve razumeo?
Znaci da resenje za to ne postoji sa tim samaraljkama?
Moze li pri stelivanju da se sajla jos dotegne na v brake-u da bude "kruci",i time se skrati hod?
#10
Postavljeno 27 May 2016 - 04:11 PM
Moze li pri stelivanju da se sajla jos dotegne na v brake-u da bude "kruci",i time se skrati hod?
Negde radi kako treba, negde ne radi. Ako se radi konverzija sa kantija, sto je najcesce slucaj, potreban je travel agent ili problem solver kako ga negde nazivaju. Na dva bicikla koja sam konvertovao radi, na jednom ne radi... Od ta dva gde je konverzija uspela na jednom normalno moze da se razdvoji celjust, a na drugom mora da se izduva guma. Paknovi na mini v po fabrickoj preporuci treba da stoje 1mm od kocione povrsine, pa ako felna samo malo baca (citaj 1 zica) kacice u paknu. Generalno ako si spreman da dajes pare za raznorazna resenja onda budi hrabar, a savet je ne diraj jer ima dosta stvari koje moraju da se usaglase
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#13
Postavljeno 28 May 2016 - 06:30 AM
Grbica za predsednika
Besplatni bicikli za sve
Da je samo dinar dobio za svaku razlicitu temu gde je pomogao mogao bi odmah da kupi novu gumu koju je tako svojski pocepao
Sreca je sto kao svaki ozbiljan psiho imam dva seta u rezervi
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#14
Postavljeno 28 May 2016 - 07:29 AM
Citao sam sve postove na forumu koje mi je izbacila pretraga,vezano za prepravke i kombinovanje mtb i drum shimano grupa,ali nisam nasao odgovor.
Zbunilo me kad sam u Snezaninoj knjizi procitao da je najbolje za turing pozadi stavi drumska kaseta,zbig odnosa zubaca,napred mtb-treking pogon,da li je to tacno,i da li bi onda trebao i drumski menjac da se stavi,zbog kaveza?Verujem da onda nebi radio sa mtb sifterima.
Neke sledece kombinacije
Tiagra sifteri 9faz deore oprema 9faz
Prednji menjac mtb,zadnji mtb
I da se sve nasteluje problem bi bile V-brake celjusti ako se ne varam,zbog duzine povlacenja sajle?
Kompletna ideja je da se na trekera stavi drop volan sa Tiagra sifterima za drum,nesto poput onog Treka o kom se skoro raspravljalo
Dosta toga ima ovde (a ima i po forumu, što kaže kolega, samo možda malo manje sistematično poslagano i lako za snalaženje):
http://www.bikegreml...kompatibilnost/
Tekstovi o uparivanju samih ručica prednjeg i zadnjeg menjača, kao i o kočnicama, još nisu stigli na red (sredom od 20 se izbacuju novi članci).
Razlika između drumske i MTB kasete objašnjena je ovde (pretposlednji podnaslov):
http://www.bikegreml...dnji-zupcanici/
Pogon je zgodan da bude MTB zbog nešto manjih lančanika, pa se natovaren bajs lakše vozi uzbrdo.
Na kraju, kočnice: postoji grubo rečeno tri standarda
1. Drum - sa povlačenjem sajle oko 1 - 1,5 cm
2. Cantilever - sa povlačenjem sajle oko 2 cm
3. V-brejk (koje se koriste i za MTB mehaničke diskove) sa povlačenjem sajle oko 2,5-3 cm.
Ja sam kombinovao upravo to - Treking ram sa drumskim kormanom. I sviđa mi se setup. Jedina mana je što moraju da se stave ili mini-V-brejk kočnice (zbog drumaških ručica kočnice), ili drumske disk kočnice. To je oko 30 evra za čeljusti, ali nema ih kod nas po radnjama. Zato sam na kraju prelomio da ipak stavim običan ravan korman, a kad prostor i novac budu dozvoljavali, da nabavim drumski bajs u baš drumaškoj varijanti, bez "turing" kapaciteta.
Kad se na treker stavlja drumski korman, moraće kraća lula da se stavi. Ona DH, sa svega par cm dužine, kako ručice drumskog kormana ne bi bile predaleko (ako je treking ram odgovarajuće veličine za ravan korman).
Za neke duže puteve, postoje "bar-end" šifteri, koji se stavljaju na krajeve drumskog kormana. Idealno bi bilo da mogu oba da rade u frikcionom režimu, zbog pouzdanosti. To je puno robusnije rešenje od STI ručica menjača koje mogu iznenada, i bez pada, otkazati poslušnost, a skupe su i nema ih baš u svakom selu (mogu i godinama da rade, nema pravila). Onda bi na drumski korman išle samo ručice kočnica za drum.
Ne znam koliko sam ovde dobro objasnio. Linkovi s bloga su pisani s dosta pažnje i ubačene su slike gde cenim da bolje objašnjavaju, pa možeš i tamo videti. Pitaj ako te još nešto zanima.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika