Jump to content


Fotografije

Prelazak za 10 na 11 brzina


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
153 odgovora na ovu temu

#141 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 May 2016 - 06:10 AM

A kada bih stavio napred 36T, a pozadi 11-46?

Mislim, generalno na uzbrdice sam navikao da izlazim i na vecim zupcanicima, maltene nikad i ne prebacujem na prvi i drugi (osim ako je bas neki veliki uspon pa ajde) vise mi je bitnije da li cu da postignem ekvivalentnu brzinu po ravnici kao sa ovim sadasnjim sistemom koji koristim...?

 

Stavi ovde sadašnji i planirani pogon, pa vidi:

 

http://www.gear-calc...,32,36&UF2=2240


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#142 FoxRacing

FoxRacing
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 15 May 2016 - 08:44 AM

- 2x10 38-26 (11-36) http://www.gear-calc...0&SL=2.6&UN=KMH
- 1x11 36 (11-46) http://www.gear-calc...0&SL=2.6&UN=KMH
I dalje je primetno veca razlika sa 2x10, jel da?


  • -1

#143 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 May 2016 - 11:08 AM

Dubl (i tripl pogotovo) imaju prednosti:

 

Manja ukošenost lanca

Veći raspon stepena prenosa uz veću gustinu istih. Novi SRAM 1x12 je blizu po rasponu, ali je opet manja gustina

 

Prednost 1x su:

Menjač manje i samim tim za nijansu jednostavnije menjanje brzina

Manja masa samog bicikla

Modernije je  :)

 

Ti moraš izvagati šta je tebi bolje.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#144 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 15 May 2016 - 04:45 PM

Jednostavno je ovo...

Ako bajk koristis iskljucivo za off road, ako zivis u iskljucivo brdovitom kraju uzimas 1 x pogon, koji ce biti prenosni opseg zavisi od tvoje kondicije...

Ako koristis bajk sa dostva asfalt voznje, ne vozis isljucivo off road bolja je opcija  - mada ne toliko moderan 2 x pogon.

Ostaje jos opcija 1x  sa sram pogonom gde je najmanji zupcanik 10T koja donekle kompenzuje nedostatak veceg lancanika ali je zato konverzija nerazumno skupa, posto se menja i zadnja nabla /XD tehnologija/...


  • 1

#145 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 02 July 2016 - 09:00 PM

Stvarno ne vidim logiku da pređem na 11F kad sve radi perfektno i kad praktično nema pomaka u odnosu na ono što imam. Brzina gore dole ne znači ništa.

 

Mislim da mnogo više rezona imaju ljudi sa Shimano 5700, 6700 i 7900 grupama. Tu su nepodeljena mišljenja da je skok u radu drastičan. Toliko su dobre kritike shimano 11F grupa da se vode polemike ima li smisla ići dalje od 5800. Toliko je velika razlika da su dosadašnji vlasnici 7900 oduševljeni sa 5800

 

Druga je stvar da treba da kupim novu grupu. Cene su praktično iste i apsolutno treba kupiti 11F ili besmisleno je danas kupiti 10F grupu kad se za iste pare kupuje generaciju novija 11F

Spletom čudnih okolnosti uzeo sam nov bicikl sa 11F Ultegra grupom i lično se uverio u ono o čemu sam čitao po netu.

11F shimano mehanika radi neuporedivo bolje od 10F grupa sa sakrivenim buržirima.

Tako da, ako se neko razmišlja o prelasku, od mene jedno veliko samo napred.

 

Vozio i Grbić pa će i on u nekom trenutku verovatno napisati utiske.


  • 0

#146 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 July 2016 - 11:02 PM

Spletom čudnih okolnosti uzeo sam nov bicikl sa 11F Ultegra grupom i lično se uverio u ono o čemu sam čitao po netu.

11F shimano mehanika radi neuporedivo bolje od 10F grupa sa sakrivenim buržirima.

Tako da, ako se neko razmišlja o prelasku, od mene jedno veliko samo napred.

 

Vozio i Grbić pa će i on u nekom trenutku verovatno napisati utiske.

 

Ista je priča sa novim, Tiagra 4700 10fazom. Uzeli su stepen povlačenja sajle isti kao za 11faz (tako da su zadnji menjači 4700 i 11fazne Ultegre kompatibilni). Shvatili su da su napravili loše rešenje sa starim desetofazom.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#147 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 03 July 2016 - 09:19 AM

To bi onda značilo da ta Tiagra nije kompatibilna sa ostatkom 10F mehanike.


  • 0

#148 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 July 2016 - 10:08 AM

To bi onda značilo da ta Tiagra nije kompatibilna sa ostatkom 10F mehanike.

 

Kompatibilna je sa svim, sem što traži da zadnji menjač ima stepen povlačenja sajle kao 11faz. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#149 broker975fx

broker975fx
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2020 - 11:05 AM

Zadnji post je iz 2016 i od tada je proslo puno vremena. Na Specialized Stumpjumper 29 iz 2013 imam Sramov klasicni pogon 2x10 (36-22), x9 zadnji, x7 prednji, x9 siftere i Sram kasetu sa prvim zupcanikom od 11t. Sve radi kao sat, sa manjim lancanikom se penjem svuda a sa vecim pristojno krstarim po ravnom. Ipak i ranije sam razmisljao o prelasku na 1x a onda svaki put odustajao, sto zbog para a vise zbog toga sto matematicki vidim samo gubitak performansi. Sva racunjanja sam izvodio sa pogonom od 34t jer mi je potrebna i pristojna krstareca brzina. Zamena mi ima smisla samo ako idem na varijantu koja pocinje sa 10zuba ili ova e13 varijanta sa 9. Generalno neka Sram gx linija. Koliko to dize finasijsku konstrukciju i sta mi je tu jos potrebno. Zadnji tocak je sa 32 zice, dt swiss xm401, nabla ne znam koja je, nisam video da na njoj nesto pise, ima neki print na njoj, verovatno njihove. Ista nabla se nalazi i na prednjem tocku a tu je njihov fabricki tocak. Znam za taj xd jel to nesto sto je standardizovano i moze na svaku nablu ili je stvar komplikovanija
  • 0

#150 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 284 posts

Postavljeno 15 January 2022 - 07:05 AM

pozdrav.
Vredi li u 2022. uzeti btwin rockrider 1x11 Sram NX?
Vozio bi ga po lošem asfaltu i offroad al penzionerski bez agresivne vožnje.
Brine me dal će sve da radi kako treba, kosina lanca, stepeni prenosa kad jezdim po asfaltu i tako to...
koliko vidim iz ranijih postova nema brige što se tiče uspona, tu su stepeni prenosa na mestu.
  • 0

#151 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 15 January 2022 - 09:01 AM

Sa NX sam presao oko 6000km za 10 meseci i imao 0 problema. Sve asfalt doduse, 11-42. Za uzbrdo fali malo prenosa, zavisi od bicikle/tocka. Za ravno sto se mene tice ne fali prenos, fali granularnost ne nekim srednjim/visim brzinama, skokovi na kaseti nisu idealni, ali to je kompromis da bi se dobio raspon.
  • 0

#152 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 15 January 2022 - 11:14 AM

Zaboravih da pomenem, lanac mi je trajao oko 5500km, sa relativno dosta uspona, od toga mozda 5% po kisi, sve asfalt.
  • 0

#153 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 284 posts

Postavljeno 18 January 2022 - 12:36 PM

kupio sam rockrider 900 1x11, utisci za par dana kad ga detaljno isprobam.
  • 1

#154 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 284 posts

Postavljeno 20 January 2022 - 12:56 PM

prezadovoljan bajsom, 1x11 radi posao, dovoljno da na asfaltu jezdiš kao i da se penješ po dinama deliblatske peščare.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika