Posle tačno 20 godina od prvog kataloga delova koji sam naručio iz USA u vreme dial up interneta maštao sam da jednog dana kada zaradim pare kupiću ovaj sistem. Bio sam tada poslednja godina srednje i vozio turu po okolnim selima od 80km na maminom bajku. Kada sam zaradio pare da mogu da ga kupim, i posle čitanja i čitanja o njemu i maštanja, siguran sam da ovaj sistem nije za moje potrebe. Visoka cena u zadnjem točku, nemogučnost popravke osim ako se ne pošalje u Nemačku, često curenje ulja koje prijavljuju korisnici, kvarovi se i te kako dešavaju i onda mora da ide u Nemačku, brzine od 1 do 7 se "čuju" uz povećanu frikciju u odnosu na standardan prenos, a u 8 brzini sistem može da "preskoči" brzine... delikatan sistem skoro kao i derailleurs. Obrni okreni, ako staviš kaiš možda i smanjiš održavanje. Sa lancem sve kao i kod normalnog bajsa. Ima da menjaš ulje na 5000km takođe, tako da nije baš maintenance free. Jednostavno, ako neki deo ne mogu da nađem na pijaci u udaljenom Bugarskom selu i sam popravim bajk ili da mi ga popravi brkati albanski majstor za bicikle koji radi samo sa šestofazima, bolje da takav deo nemam na bajsu kada idem na turu. Da, mislim da kada zapucaš negde daleko trebalo bi bajk da poznaješ u dušu i da možeš da rešiš svaki problem na njemu. Rohloff iako sjajno inženjerski osmišljen sistem ne daje meni sigurnost i mirnoću uma kakvu imam sa jeftinijim i jednostavnijim sistemom promene brzina kada je odlazak na duge ture u pitanju.