Jump to content


Fotografije

Pomoć iskusnih - Kako ubrzati bicikl


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
56 odgovora na ovu temu

#1 Dragon76

Dragon76
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 06:37 AM

https://www.radfahre...st-fitnessbike/

 

Ram Canyon Road Lite Alu 6061  6.0 M Vila Canyon F40  One Eight Disc Alu Rucice menjača Shimano 105 SL-SR 700 Rapidfire Plus 2x11 Zadnji menjač Shimano 105 RD-5800 GS 11 br. Prednji menjač Shimano 105 FD-5800 F 2X11 Kaseta Shimano 105 CS-5800 11 br. 11-32 Lanac Shimano CN-HG 601 11 br. Pogon  Shimano 105 FC-5800 Hollowtech II 2x11 170mm Točkovi Alexrims MD-19 622X20 Prednja glava Shimano HB-TX 505 Zadnja glava Shimano FH-RS 505 Sp.gume Schwalbe G-One Speed RG 700x30c Ručice kočnica Shimano BL-M 396 Acera Klešta

Shimano BR-M 395 Acera

 

Ovo su komponente mog fitnes bajka. Hteo bih da ga ubrzam koliko može pa me zanima šta bi moglo da se uradi po tom pitanju. Unutarnji promer felge je 20mm. Trenutno su na njemu klasične pedale i gume Schwalbe G-One Speed RG 700x30c. Hvala na savetima!

 

Inače težak sam 80kg i u dobroj sam kondiciji. Ne bih ulaga nešto previše novca a i ako uložima da ima svrhe.


  • 0

#2 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 06:53 AM

Gde da ga ubrzas? Na ravnom ili ubrzdo? Ako je uzbrdo, onda ti je prioritet stavljanje delova sa apsolutno minimalnom tezinom da bi dobio ultra lagan bicikl, ali to na kraju izadje jako skupo.

Drugi nacin na koji mozes to da uradis je da stavis uze gume od 25mm ali neke vise klase, koje su lagane i imaju mali otpor kotrljanja.

Trece i mozda ono najbitnije sto te usporava je otpor vetra koje cini tvoje telo. S obzirom da je ovo tip bajsa na kojem si nesto uspravniji nego na drumskom, treba ti ili drumski korman sa dropovima, ili aerobars na kojima ce telo sto vise smanjiti ugao u odnosu na bicikl i smanjiti otpor vetra.

Podrazumeva se naravno da ti je kondiciona pripremljenost vec na vrhunskom nivou. Ako nije, onda je to prioritet...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#3 Dragon76

Dragon76
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 07:05 AM

Da ga ubrzam na uopšteno. U kondiciji sam. Imam disk kočnice i drumske šiftere tako da od drumskog volana ništa. Koju najtanju gumu može da primi felna od 20mm? Eventualno neke spd pedale ako bi imalonkoristi..
  • 0

#4 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 11 June 2020 - 07:48 AM

Pedale i gume od toga ćeš imati najveće koristi.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
  • 0

#5 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 07:48 AM

Da ga ubrzam na uopšteno. U kondiciji sam. Imam disk kočnice i drumske šiftere tako da od drumskog volana ništa. Koju najtanju gumu može da primi felna od 20mm? Eventualno neke spd pedale ako bi imalonkoristi..


На фелну те ширине не иде неке посебно уске гуме. Та од 30мм је одговарајућа, а уже од тога кажу да није препоручљиво. Друга је ствар што у пракси могу да се виде другачији примери. Можда стављање гуме ширине 28 не би требало да буде проблем, али уже од тогае ти мало ко препоручити
  • 0

#6 Dragon76

Dragon76
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 08:28 AM

Jasno..znači spd pedale i tanje gume. Ali izmedju 28mm i 30mm koje su trenutno na bajku je mala razlika. Jel bih se to osetilo u vožnji? I da li se sme i isplati (mislim koliki je dobitak na brzini) rizikovati i staviti 25mm? Možda je 28mm najbolje rešenje..


  • 0

#7 ciklostar

ciklostar
  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 08:59 AM

Batali, bajs je optimizovan za ono sto je, fitnessbike.

Gume su dobre a sve ostalo je ne previse lagano, znaci odlicno za trening.

Ako ne mozes brze da ga teras eventualno stavi aerobar naravno ako telo moze da drzi taj polozaj.

 Za uzbrdo, bez promene gotovo svih komponenti,  moraces da smrsas.


  • 1

#8 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 09:01 AM

Da ga ubrzam na uopšteno. U kondiciji sam. Imam disk kočnice i drumske šiftere tako da od drumskog volana ništa. Koju najtanju gumu može da primi felna od 20mm? Eventualno neke spd pedale ako bi imalonkoristi..


Postoje samaraljke (menjaci za drumski volan) koji rade upareni i sa mehanickim i sa hidraulicnim disk kocnicama. Mana je sto nisu jeftini.

Te tvoje felne tesko da mogu da prime 25mm gumu, a i ako mogu to je neka donja granica. Ako planiras ozbiljan upgrade, ja bih uz druge gume stavio i druge tockove. Tu je veliki dobitak ali dobri tockovi kostaju kao solidan bicikl.

I dalje se drzim toga da ti za ravnicu aerobar daje najvecu prednost...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#9 Dragon76

Dragon76
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 09:06 AM

Ispod gume 25mm ne bih isao..u mom kraju su putevi nisu baš najbolji. Ako bih menjao točkove koje staviti..zbog diskova. Za točkove ne bih dao više od 200e. Sadašnje nable su tiagra..prednja 108mm zadnja 135mm.
  • 0

#10 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 09:48 AM

Za brzinu ubedljivo najveću razliku pravi vozač, na dalekom drugom mestu aerodinamika, a sve ostalo su sitni detalji.

 

Vozač je u kondiciji, ali da li je to biciklistička kondicija, ili trkačka ili od nekog drugog sporta? Ima li vozač dobru tehniku, da li je kadenca na nivou, okreću li se pedale u krug ili se gaze? Ako je ovo sve na mestu, pedale na kopčanje mogu da naprave neku razliku, inače će pomoći tek uz vežbu i prilagođavanje.

 

Za aerodinamiku može da pomogne drumski volan ako je veličina i geometrija rama odgovarajuća. Delovi postoje, samo je pitanje budžeta.

 

Uže gume će sigurno dati osećaj veće brzine, ali da bi bile stvarno brže treba da bude i dobar kvalitet. G One Speed su veoma kvalitetne i brze gume za mešovitu podlogu, ako se uzmu drumske gume sličnog kvaliteta onda će biti razlike čak i ako širina nije mnogo manja. Standarnda ETRTO preporuka za felne od 19 mm (po specifikaciji proizvođača) je da ne idu gume ispod 28 mm, ali u praksi je to odavno prevaziđeno i gume od 25 mm se standardno stavljaju na takve, pa i šire felne.

 

Moja subjektivna preporuka je uzeti stvari koje će povećati užitak u vožnji, ali ne očekivati previše brzine bez ozbiljnog ulaganja (a onda se već više isplati drugi bicikl). Pedale su dobra kupovina jer mogu da se prenose s bicikla na bicikl i uz dobru tehniku pomažu na svakom biciklu. Gume mogu da doprinesu dosta osećaju brzine čak i ako se razika na štoperici ne vidi previše, ali bih preporučio da se kupi što kvalitetnije jer inače može da se dobije guma koja je samo manje udobna a nije ništa brža. Za ostalo skupljati novac i kilometre, pa za neku godinu promeniti ceo bicikl ako entuzijazam ostane na istom nivou.


  • 8

#11 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 09:57 AM

Kao i uvek, čika Fiery uvek daje konkretne i dobre predloge/savete.

 

Ja bih samo još dodao da je kvalitetna i dobra guma stvarno bitan aspekt vožnje koji se često previdi. Da sam to znao pre nekoliko godina, nikad mi ne bi bilo žao da na kvalitetnu gumu potrošim novac. Nije samo u pitanju brzina, nego i kvalitet vožnje, udobnost, prijanjanje na podlogu, osećaj sigurnosti i kontrole u brzini. Posle sica koji je najbitniji izbor pojedinačnog dela bicikla zbog zdravlja, i kočnica koje su krucijalne za bezbednost, kao treću najbitniju stvar odmah bih stavio izbor guma...


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#12 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1500 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 11 June 2020 - 02:01 PM

ako hoces da ubrzas bajk napred stavi sto vece lancanike a nazad sto manje. Prosta matematika
  • 3

#13 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 11 June 2020 - 02:11 PM

I zapni, sve ostalo su prazne price koje nece doneti nesto osetno. Ili menjaj bajs ;)


  • 2
.

#14 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1336 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 June 2020 - 04:27 PM

Ako je kaseta sa najmanjom šajbnom 11t, a napred kompakt pogon ili čak sub-kompakt, to može sasvim lepo da juri. Aerodinamika bicikla je minorna u odonosu na položaj vozača, ali ako ostaješ pri ravnom volanu, onda ni to ne ulazi u računicu. Dakle ostaje samo pojačanje motora. Ili noge(+pluća+srce) ili struja.
  • 0
The sea, the sea

#15 Dragon76

Dragon76
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 June 2020 - 05:08 PM

Za brzinu ubedljivo najveću razliku pravi vozač, na dalekom drugom mestu aerodinamika, a sve ostalo su sitni detalji.

 

Vozač je u kondiciji, ali da li je to biciklistička kondicija, ili trkačka ili od nekog drugog sporta? Ima li vozač dobru tehniku, da li je kadenca na nivou, okreću li se pedale u krug ili se gaze? Ako je ovo sve na mestu, pedale na kopčanje mogu da naprave neku razliku, inače će pomoći tek uz vežbu i prilagođavanje.

 

Za aerodinamiku može da pomogne drumski volan ako je veličina i geometrija rama odgovarajuća. Delovi postoje, samo je pitanje budžeta.

 

Uže gume će sigurno dati osećaj veće brzine, ali da bi bile stvarno brže treba da bude i dobar kvalitet. G One Speed su veoma kvalitetne i brze gume za mešovitu podlogu, ako se uzmu drumske gume sličnog kvaliteta onda će biti razlike čak i ako širina nije mnogo manja. Standarnda ETRTO preporuka za felne od 19 mm (po specifikaciji proizvođača) je da ne idu gume ispod 28 mm, ali u praksi je to odavno prevaziđeno i gume od 25 mm se standardno stavljaju na takve, pa i šire felne.

 

Moja subjektivna preporuka je uzeti stvari koje će povećati užitak u vožnji, ali ne očekivati previše brzine bez ozbiljnog ulaganja (a onda se već više isplati drugi bicikl). Pedale su dobra kupovina jer mogu da se prenose s bicikla na bicikl i uz dobru tehniku pomažu na svakom biciklu. Gume mogu da doprinesu dosta osećaju brzine čak i ako se razika na štoperici ne vidi previše, ali bih preporučio da se kupi što kvalitetnije jer inače može da se dobije guma koja je samo manje udobna a nije ništa brža. Za ostalo skupljati novac i kilometre, pa za neku godinu promeniti ceo bicikl ako entuzijazam ostane na istom nivou.

Hvala druže na detaljnom objašnjenju :) Sve si mi lepo pojasnio :)


  • 0

#16 Dragon76

Dragon76
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 28 June 2020 - 05:19 PM

Hvala i svim ostalima na savetima i sugestijama. Apdejtovaću svoj bicikl sa ovim. Videću kako to izgleda u praksi.

 

- GUMA SPOLJAŠNJA 700x25C CONTINENTAL GRAND SPORT RACE black/black Skin kevlar

 

- CIPELE SCOTT MTB COMP RS matt black-silver

 

- PEDALE SHIMANO PD-ED500 SPD


  • 0

#17 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 28 June 2020 - 06:20 PM

Nisi napisao odnos zuba pogona,povecaj to ako si vec presiso 40/h
  • 0

#18 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 posts

Postavljeno 28 June 2020 - 09:25 PM

Imam sličan bicikl, od pre 25 dana...

https://www.canyon.c...!accordions=1_0

Promenio sam gume, stavio Continental 25mm, ima razlike i u (ne)udobnosti, ali i u brzini.
  • 0

#19 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 June 2020 - 10:46 PM

Shimanov pogon iz serije 105 5800 je dolazio u kombinaciji 50/34 i 53/39, nisam siguran da li je Shimano za 105 već tada imao u ponudi semi kompakt 52/36. U svakom slučaju, čak i da ima najmanji, kompakt pogon 50/34, promena zupčanika na pogonu mu neće doneti ama baš nikakva ubrzanja na ravnom, a pogotovo neće uzbrdo. To pišem iz ličnog iskustva jer na svoja oba drumska bicikla imam isti pogon 50/34 sa kojim je uz kasetu od 11 zuba nizbrdo moguće postići brzinu i do 60 km/h. Tek preko te brzine se javlja overspin, odnosno slučaj kada ideš toliko brzo da čak i u poslednjoj brzini vrtiš pedale a to nema efekta na povećanje brzine. Što će značiti da ako momak na ravnom može da vrti 60 km na sat i dođe do toga da mu ponestane brzina, tek onda mu je potreban veći pogon.  ( a ako on to već sad može, onda verujem da je na takvom nivou da je ovaj forum poslednje mesto na kojem će tražiti savete)

 

Svakako, veći pogon se ni ne uzima ako želiš da budeš brži po ravnom, nego isključivo za postizanje većih (opasnih) brzina pri kretanju nizbrdo, što ne znam koliko je isplativo budući na to da nam velika većina puteva i spustevi sa planina definitivno nisu savršeni i prilagođeni za te brzine biciklom.

 

Tako da kupovina drugog pogona je zapravo poslednja opcija koja će ga učini bržim.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#20 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 03:52 AM

Ti si fenomen kome odnos zuba najvece sajbne ne menja brzinu,danasnji jednofaz od 32-34 zuba nema sta da trazi na drumu,dok dvofaz od 38-40-42-44 velikom sajbnom ide preko toga 5/h,dakle opusteno 43-45-47-49/h manje vise sa kadencom od 95,eto prosto bez ikakve filozofije iz iskustva po ravnom,koga zanima nizbrdo ubrzanje nek se ugoji,masa x ubrzanje
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika