Jump to content


Fotografije

Kupovina kompletne grupe


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
42 odgovora na ovu temu

#1 sakibn

sakibn
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 04:56 PM

Pošto mi je dotrajala kompletna oprema (pogon, kaseta, mjenjači, bukvalno sve) riješio sam da kupim sve novo. Svidjela mi se xt m8000 1x11,ali nisam siguran da li je to ono što mi treba. Naime putevi kojim vozim su pretežno asfalt i pretežno su prilično ravni. Zbog toga bih kupio opremu sa kojima mogu razviti dobru brzinu, a nisam baš dovoljno dobro upućen u sve to, pa Vas molim za savjet.
  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 05:06 PM

A za koji model bicikla kupujes?


  • 0

#3 sakibn

sakibn
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 05:12 PM

Biciklo je scott aspect 960
  • 0

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 August 2017 - 05:31 PM

Brzinu ćeš razviti sa svakom grupom - stvar je snage, kondicije, samo da ne staviš baš prespor prenos. To kod 1x zavisi od veličine prednjeg lančanika najviše. Ako staviš manji, lakše će biti na strmim usponima, ali će maksimalna brzina biti manja.

 

Ovde sam naveo prednost i imane 1x naspram 3x sistema (2x je recimo negde između), pa vidi šta tebi više znači:

 

http://www.2bike.rs/...ta/#entry211206


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 sakibn

sakibn
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 05:42 PM

Ponuda koju sam dobio za prednji pogon je sa 34 zuba, a zadnja kaseta 11-42 ili 11-46
  • 0

#6 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 05:54 PM

Sa prenosom od 34 zuba napred i 11 pozadi dobijas prenosni odnos od 3.09. Ako vozis na primer kadencom od 90 obrtaja u minuti tvoj zadnji tocak ce napraviti 278.1 okret u minuti. Kad to pomnozis sa obimom tvog zadnjeg tocka dobices brzinu u metrima po minuti, koju zatim delis sa 1000 pa mnozis sa 60 da bi dobio brzinu u km/h. Za tocak obima 2.1 metar to ispada 35km/h. 35 km/h za MTB uopste nije malo. Naravno puno zavisi i od tvoje snage i forme da li ces uopste moci da navrtis kadencu 90 na tom prenosu.
  • 2

#7 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 07:34 PM

Ne bih ti ja savetovao 1x pogon na MTB po ravnom asfaltu. 2x10 mi se cini bolje resenje. Ili 3x bilo koji broj ako te nije sramota danas da vozis takvu grupu.


  • 0

#8 sakibn

sakibn
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 07:51 PM

Nije me sramota, nego pitam iz razloga što je mnogo jeftinija grupa 1x1 ,nego 2,3 x11
  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 07:59 PM

Ne znam za to, kod 1x po ravnom ces imati pozadi samo 2 lancanika koji ce da drze zeljenu brzinu, kod 2x 3x pozadi imas najmanje 4~5 lancanika kojima mozes da biras koliko ces da se mucis dok odrzavas brzinu. Imaj na umu da je to MTB bicikl za koji treba dosta snage da se odrzava brzina pa ako pozadi imas vise kombinacija gde mozes fino da podesis odnos onda je to bolje po meni.


  • 0

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 August 2017 - 08:00 PM

+1

 

Uz to, ne moraš uzeti 2/3 x 11. Ima jeftinijih n x 8, 9, ili 10 sistema - zavisi šta tražiš.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 08:03 PM

Da, kada sam napisao 2x i 3x nisam mislio da obavezno uzimas i 11 pozadi, 2x10 radi fino a ako ides na 3x napisao sam mozes i 7~8 da stavis i radi sasvim zadovoljavajuce.


  • 0

#12 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 26 August 2017 - 11:59 PM

Ako stavljas 2x sto ne bi imao 3x ? Svakako stavljas menjac, a nista ne gubis, zapravo i dobijas
Skoro sam se nesto pentrao po avali i dobro mi je dosao onaj od 24 napred
  • 0

#13 sakibn

sakibn
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 27 August 2017 - 05:54 PM

Ako budem išao na nešto drugo mimo 1x11,onda ću uzeti 3x10,ali gledao sam cijene,baš je skupo.
  • 0

#14 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 27 August 2017 - 07:42 PM

Ma kako je jeftiniji 1x11? Ok nisam gledao cene skoro ali mi je prosto neverovatno.. 1x11 kod shimana mi nije privlačan jer 10 zuba kod srama prave razliku a i kod shimana mi je to nekako veštački. Elem ako ćeš da voziš pretežno po ravnom i asfalt možeš da staviš i veći lančanik, tipa 36, ukoliko je moguće.
Ja volim 1x sisteme, ne kažu džaba da je najbolji prednji menjač kada nema prednjeg menjača :D
Jedno je sigurno, ako pređeš na 1x poboljšaćeš formu hteo ili ne jer će da te tera da voziš u jačim prenosima :)
  • 0

#15 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 30 August 2017 - 10:07 AM

Pošto mi je dotrajala kompletna oprema (pogon, kaseta, mjenjači, bukvalno sve) riješio sam da kupim sve novo. Svidjela mi se xt m8000 1x11,ali nisam siguran da li je to ono što mi treba. Naime putevi kojim vozim su pretežno asfalt i pretežno su prilično ravni. Zbog toga bih kupio opremu sa kojima mogu razviti dobru brzinu, a nisam baš dovoljno dobro upućen u sve to, pa Vas molim za savjet.

 

Ako voziš pretežno ravan asfalt, treba ti neki treking pogon, varijanta 3x9 i uske ćelave gume ili semislik (opet, zavisi šta je tebi kategorija dobro razvijene brzine) - da ne kažem, treba ti treking bicikl ili drumaš a ne MTB :P

 

( => http://www.bikecalc....peed_at_cadence pa vidi koji prenos može da razvije koju brzinu)

 

Dakle napred 48x38x28 a pozadi 11-32 ili 11-34. Nema nikakve potrebe da ideš na jače od Deore grupe glede menjača, a pogon, koji uloviš.

 

XT je ozbiljna MTB grupa i da nabavljaš XT komplet za asfalt, kolješ vola za kilo mesa + debelo dižeš cenu zamenskih delova.

E sad, ako imaš kinte i/ili 'oćeš da voziš nasviran bajk, samo napred, stavi šta 'oćeš.


  • 1

#16 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 30 August 2017 - 03:12 PM

Auu taj pogon 48najveci je fantazija...trebalo bi da razmislim i ja o tome. Osecam se da sa 42 ne postizem ono sto ocu. Ali dobro 26 tocak i 2.1 krampon na mtb i ne bi trebalo da jurim vise od 40kmh
  • 0

#17 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 30 August 2017 - 03:46 PM

Ja sam poklonik 2x 10 ili 2x11 grupe a evo zbog cega

Problem sa 1x grupom na primer 36 /a pogotovo 34/ napred i 11-42 nazad jeste taj sto kad imas blagu dugacku nizbrdicu uglavnom mozes samo da gledas ili da okreces u prazno... opet ako naidje ozbiljna uzbrdica sa napred 36 I nazad 42 verujem da ces imati problema sa penjanjem, sa napred 34 I nazd 42 ovaj deo ce biti verovatno ok... ali po ravnom I po nizbrdici katastrofa !

Na osnovu mog iskustva sa 38-24 ili 26 napred I sa 11-36 nazad imas pokriveno sve, od spusta preko ravnog pa do ozbiljnih uspona, bez dupliranja brzina /3x sistemi/

I bez velike ukosenosti lanca /1x sitemi/ ...

1x napred grupa pocinje imati smisla jedino sa Sram grupom 10-42 ali zbog ne kompatibilnosti zadnje standardne nable obicno je ovo na kraju preskupo...

ovo su moja iskustva sa 29 kom...


  • 0

#18 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 30 August 2017 - 04:05 PM

Auu taj pogon 48najveci je fantazija...trebalo bi da razmislim i ja o tome. Osecam se da sa 42 ne postizem ono sto ocu. Ali dobro 26 tocak i 2.1 krampon na mtb i ne bi trebalo da jurim vise od 40kmh

 

Ti bi onda trebalo o drumašu da razmisliš a ne o novom pogonu :D Pusti brzine i ta čuda, da ti je suđeno da budeš takmičar, već bi bio (a i mnogo bi se ovajdio).

Ako osećaš ozbiljnu potrebu da redovno na duže staze (preko 15-20 km) voziš preko 27-28 km/h, uzmi još jedan bajk.


  • 0

#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 August 2017 - 04:39 PM

Ja sam poklonik 2x 10 ili 2x11 grupe a evo zbog cega
Problem sa 1x grupom na primer 36 /a pogotovo 34/ napred i 11-42 nazad jeste taj sto kad imas blagu dugacku nizbrdicu uglavnom mozes samo da gledas ili da okreces u prazno... opet ako naidje ozbiljna uzbrdica sa napred 36 I nazad 42 verujem da ces imati problema sa penjanjem, sa napred 34 I nazd 42 ovaj deo ce biti verovatno ok... ali po ravnom I po nizbrdici katastrofa !
Na osnovu mog iskustva sa 38-24 ili 26 napred I sa 11-36 nazad imas pokriveno sve, od spusta preko ravnog pa do ozbiljnih uspona, bez dupliranja brzina /3x sistemi/
I bez velike ukosenosti lanca /1x sitemi/ ...
1x napred grupa pocinje imati smisla jedino sa Sram grupom 10-42 ali zbog ne kompatibilnosti zadnje standardne nable obicno je ovo na kraju preskupo...
ovo su moja iskustva sa 29 kom...


Preklapanje kod tripla je prednost, ne mana (objasnjavao sam vise puta zasto). To na stranu, tripl daje jos veci opseg stepeni prenosa, cak i u odnosu na dubl.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#20 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 30 August 2017 - 04:43 PM

@mixitron
Mislis da ne bih uzeo neki gravel da imam para/prostora :D
Voleo bih da sa jednim bajsom mogu sve, malo putujem po asfaltu, gle vidi brdo sume aj malo tu, aj malo vamo i tako :D
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika