E-bicikli potencijalno opasni za starije građane

Holandska policija pozvala je građane da pohađaju kurseve bezbedne vožnje nakon što su skorašnji podaci pokazali da je smrtnost vozača električnih bicikala veća nego vozača mopeda, a 90 odsto tih vozača starije je od 60 godina.
Ponedeljak, 23. oktobar 2017
E-bicikli potencijalno opasni za starije građane

Policija u Holandiji počela je da upozorava starije bicikliste na opasnosti upotrebe e-bicikala nakon što je uočen porast smrtnih slučajeva ovih vozača u saobraćaju. Izveštaji su pokazali da u Holandiji više ljudi pogine vozeći električni bicikl nego moped i da su to u 90 odsto slučajeva ljudi stariji od 60 godina. Zbog broja žrtava holandska policija je apelovala na one koji voze bicikle sa ugrađenim motorima da završe neku od bezbednosnih obuka.

“Ljudi u Holandiji ostaju duže mobilni i veća je šansa da će posegnuti za e-bicikom, to je odlično jer je zdravo ali nažalost nekima od starijih sugrađana manjka sposobnosti za njega. To nije običan bicikl,” rekao je za holandske dnevne novine Algemeen Dagblad šef holandske službe za bezbednost puteva pri policiji Egbert-Jan van Hasselt. On je dodao da su biciklističke staze u Holandiji, gde je vožnja biciklom popularna zabava, sve opterećenije, a da raznolikost bicikala na njima predstavlja komplikaciju.

Prošle godine u saobraćajnim nezgodama život je izgubilo 629 osoba, a prema statistici Holandije 189 su bili biciklisti, od čega je 28 život izgubilo na električnom biciklu. U poslednje tri godine najmanje 79 osoba je poginulo u saobraćajnim nezgodama na e-biciklu, od čega je 87 odsto bilo starije od 60 godina. 

Van Hasselt je dodao da bi bilo odlično kada bi se više ljudi odlučilo da pohađa kurseve bezbedne vožnje. E-bicikli nisu kao obični, oni daju dodatni podsticaj i to se dešava neočekivano pa kao rezulatat neretko može da se desi da se bicikl zanese, podrhtava, a nekada se dese i padovi. Upravo iz ovog razloga starijim osobama se preporučuje obavezna upotreba kacige.

Prosečan stanovnik Holandije na biciklu pređe godišnje oko 999 kilometara. U Holandiji ima oko 22,5 miliona bicikala, dok od oko 17 miliona stanovnika jedna četvrtina kao prevozno sredstvo do posla koristi bicikl. Porast zastupljenosti biciklizma predstavlja izvor ponosa i zdravlja u Holandiji, ali je prisutan i porast pritužbi na bici staze i nedostatak ustanova.

KOMENTARI
  • boleroin

    Bosko P. (boleroin)

    23. maj 2018 07:49h

    nemojte nas pripremati na to da odustajemo od bicikla zbog kaciga
    inace imam dovoljno godina da znam da je vise poginulo sa motociklom predhodnih 10 god nego ukupno u proteklih 50 mnofi su odustali od malih motorica do 50 kubika zbog kaciga
    ako cemo posteno najvise je poginulih u automobilu a siguran sam kad bi uveli nosenje kaciga u automobilu da be se DESETOSTRUKO smanjio broj poginulih u saobracaju
    prema tome nemojte nas vise pljackati i zaludjivati koje kavim predlozima za nasu bezbednost
    kome je stalo do bezbednosti on ce nositi kacigu i kao PESAK

Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem