Jump to content


Fotografije

Kupovina starog drumasa + pitanje oko aerobara


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
12 odgovora na ovu temu

#1 DaVinciCode

DaVinciCode
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 07:21 PM

Pozdrav. Citao sam Ciklogremlin sajt, pre ovog upita, pa imam par pitanja. Naime pored modernijeg drumasa, pozeleo sam da kupim i neki stariji drumas sa frikcionim menjacima. To bi vise bio bickl za po gradu, bez suvisne opreme, ne mora specijalka, sa pak tregerima. Malo sam citao oglase i moze se ponekad naci nesto sto valja, e sad koliko se vidi neki solidni bicikli imaju Shimano 600 grupu. Pa me zanima da li, nabavkom takvog bicikla cu imati problem sa rezervim delovima ? Oko odrzavanja ? Koliko sam citao obicno imaju kolumbus cevi. Utrcao bih u okej bicikl nekih 250-350e koji bi bukvalno sluzio za svakodnevnu upotrebu, gde bih ga zakljucao ispred prodavnice, dok radim nesto i slicno.

Drugo offtopic pitanje je Aerobar. Za mog drumasa. Gledao sam malo oglasa. Nasao sam solidne aerobarove, iako nisam to nikad probao, do 30-40e na netu. Da li treba na nesto da posebno obratim paznju ? Postoji li neko model sa Ciklo/sajtova koji biste mi mozda preporucili ? Uzeo bih onaj aerobar sto se montira na volan. Pretpostavljam da je tu bitan obim volana ? Ovo bih vise uzeo iz znatizelje da probam, nista ozbiljno.
  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 07:27 PM

Aero bar bih preskočio - pogotovo na drumašu.

Traži drugačiji položaj sedenja - obično pomeranje sedla malo ka napred, upravljivost je lošija sa njim - mislim da mu je mesto samo na TT trkama.

Ako si baš rešio, bitno je da može da se montira na tvoj korman - da obim prihvata aero bara i cevi ručke kormana odgovaraju. Za ostale detalje moraš čekati odgovor nekog triatlonca. :)

 

Što se starog drumaša tiče, zavisi od modela. Što više ima (još uvek) standardnih delova to bolje. Na prvom mestu mislim na šolju ležaja pogona. Delova ima, mogu se naći, barem polovni, mada kolega Bax je tu puno potkovaniji. 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 DaVinciCode

DaVinciCode
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 07:33 PM

Aerobar sam hteo iz znatizelje probati, nije mi neka frka, pa se slazem. Ovo je vise znatizelja :) Sto se tice starog drumasa, uzeo bih neku Shimano 600 grupu sa frikcionim menjacima. Time sam inspirisan nedavnom probom jednog matorog (verovatno laki celik) drumasa i dopalo mi se. Tu me najvise brine da li su noviji lanci i kasete za 7-8 faz kompatibilni sa tom starom 600 grupom ? Isto me i zanima za prednje lancanike. Da li su kompatibile te stare grupe sa novim "potrosnim materijalom : lancanik/kasete/lanac), ako su novi delovi predvidjeni za isti 7/8 faz ? Hvala
  • 0

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 07:39 PM

Aerobar sam hteo iz znatizelje probati, nije mi neka frka, pa se slazem. Ovo je vise znatizelja :) Sto se tice starog drumasa, uzeo bih neku Shimano 600 grupu sa frikcionim menjacima. Time sam inspirisan nedavnom probom jednog matorog (verovatno laki celik) drumasa i dopalo mi se. Tu me najvise brine da li su noviji lanci i kasete za 7-8 faz kompatibilni sa tom starom 600 grupom ? Isto me i zanima za prednje lancanike. Da li su kompatibile te stare grupe sa novim "potrosnim magerijalom :lancanik/kasete/lanac), ako su novi delovi predvidjeni za isti 7/8 faz ? Hvala

 

Mislim da će i ovo Bax bolje znati da ti kaže, pa evo "uvod", dok se ne uključi:

 

To kompatibilni zavisi od konteksta. Na šta mislim?

 

Nove kasete imaju freehub hyperglide tipa. Stare kasete koje su išle na freehub, uglavnom su bile uniglide tipa. Rešenje je zamena zadnjeg točka, ili "samo" nable (mada to traži preplitanje, nekad i zamenu žbica, pa se dođe po ceni otprilike na isto).

 

Mada uniglide kasete mogu da se okrenu (svaki zupčanik pojedinačno) na drugu stranu - simetrično je sve, pa se dobija praktično nova kaseta kada se jednom zupčanici pohabaju sa jedne strane.

 

Lanci su kompatibilni.

 

Pogoni - ako planiraš menjati pojedinačne lančanike, uz čuvanje starog pogona, mora se vijati polovno uglavnom polovno, ali može se zameniti ceo pogon nekim novijim - manje-više sve jedno kojim.

 

Patrone pogona - ako je školjka ležaja pogona sa engleskim, ili barem italijanskim navojem, ne bi trebalo da bude problema. Egzotični standardi se mogu improvizovati (nakucavanje/varenje isečene školjke sa oštećenog kompatibilnog rama i sl.).


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 DaVinciCode

DaVinciCode
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 07:51 PM

Razumeo sam sve sto me zanima. Hvala Fallout na sveobuhvatnom odgovoru i vremenu. Kao i uvek. Zahvaljujem se. Narucicu neki sa cikloberze, dosta toga sam procitao i sa sajta, ovo su mi bile zadnje nedoumice.
  • 0

#6 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 08:01 PM

Имам неки пољски аеробар, не знам какав је али је сигурно бољи од нашег.
Могу да ти га позајмим за скриншот.
  • 5
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#7 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 09:33 PM

Pozdrav evo da se ja javim kao pasionirani ljubitelj starih drumasa.
Oko delova ima par stvari na koje treba obratiti paznju da se ne zakopas. Znaci navoj pogona, izbeci Svajcarski ili Francuski, jer ga je nemoguce odrzavati. Ostaju ti italijanski ili britanski, za to imas delove.
Sto se ostatka tice uglavnom moze sve da se odrzava, relativno lako, lanci pasu, kasete mogu da se zbidze, ako koristis Shimano. Ono sto bi toplo preporucio da nadjes grupu koja nije pohabana, jer stare 600ke su bile jako robusno radjene, i neces tu ni imati vecih problema, ako su u startu delovi u dobrom stanju. Samo zamena svih maziva sa ndkim dobrim mazivom po potrebi. Moje nekplo misljenje za polozaj, je da se postavis u polozaj za koji je taj bicikl pravljen, jer svako budzenje da se postavis u moderniji polozaj ce rezultovati poremecajem balansa mase, tako da taj triatlon volan je promasaj. Inace sto se samih bicikli tice, razlike su velike sto se toce voznje, cak i sami Columbus ramovi imaju drasticne razlike od rama do rama.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 3

#8 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 09:55 PM

Zaboravio jos dve vazne stvari, prekontrolisati eventualnu zapekli sticnu, ili zapeklu lulu. Takodje deal breaker je puknut, varen ili kriv ram...

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 2

#9 DaVinciCode

DaVinciCode
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 14 January 2018 - 11:16 AM

Zahvaljujem Bax na iscrpnom odgovoru. Moze li mi neko objasniti samo kako da razlikujem navoje ? Listam oglase, a nisam mehanicki potkovan. Ovo za aerobar je u pitanju moderan drumas, htedoh isprobati to cudo iz znatizelje. Nije neka cena, a ovde niko nema. Mislim da cu ga sutra poruciti, nagledao se klipova, pa rekoh cisto da probam.
  • 0

#10 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 14 January 2018 - 11:51 AM

Sa aerobarom ćeš dobiti na brzini. Ali dok se ne adaptiraš na taj položaj biće ti teško. Obično puls dosta skoči i moraš puno da treniraš u tom položaju, da bi u nekim dužim vremenskim intervalima vozio u tom položaju. Imaš na ali expresu toga koliko hoćeš uključujući i karbonske lagane modele za oko 25 evra.

Sedište ćeš morati pomeriti malo napred toliko da ti otprilike lakat bude pod 90 stepeni kad si u tom položaju. Takođe možda ćeš spejserima i okretanjem lule morati da koriguješ visinu volana.

 

Sve u svemu ako voliš da voziš solo, to je korisna stvar za ravnicu. Za grupne vožnje i za brda nema puno značaja.


  • 2

#11 DaVinciCode

DaVinciCode
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 14 January 2018 - 12:02 PM

Hvala skylab. Pa da, cista ravnica je u pitanju. Vise sam zeleo da isprobam to bez neke ozbiljne namere. Obozavam da gledam Time trial trke, pa me zanimalo kakav je osecaj. Videcu da kupim neki u Beogradu, svakako idem ove nedelje. Ne bih da nesto omasim oko obima volana. Taman cu i ugraditi tamo. Ovo je puka znatizelja ☺

A matori drumas mi bas treba. Nezgodan mi je ovaj za ostavljanje po gradu, a vidim brdo ljudi vozi matore drumase i specijalke. Necu nesto pksebno brinuti o njemu, bitno mi da ide od tacke A do tacke B. Tako kroz pricu sam saznao da kostaju svega stotinjak evra, mada dao bih ja vise, al' da sluzi. Sad gledam cikloberzu i cekam da ispadne nesto.
  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 January 2018 - 01:02 PM

Sa aerobarom ćeš dobiti na brzini. Ali dok se ne adaptiraš na taj položaj biće ti teško. Obično puls dosta skoči i moraš puno da treniraš u tom položaju, da bi u nekim dužim vremenskim intervalima vozio u tom položaju. Imaš na ali expresu toga koliko hoćeš uključujući i karbonske lagane modele za oko 25 evra.

Sedište ćeš morati pomeriti malo napred toliko da ti otprilike lakat bude pod 90 stepeni kad si u tom položaju. Takođe možda ćeš spejserima i okretanjem lule morati da koriguješ visinu volana.

 

Sve u svemu ako voliš da voziš solo, to je korisna stvar za ravnicu. Za grupne vožnje i za brda nema puno značaja.

 

Upravo iz tog razloga (ravnica + košava koja uvek duva u lice :)  ) sam eksperimentisao sa aero barom. Veoma nepraktična stvar za vožnju u saobraćaju, otežava bicikl, traži podešavanje položaja baš za njega... Na kraju sam ga skinuo i zadovoljio se dropovima. Aero bar ima donekle smisla ako se ugrade i ručice menjača i kočnica na isti i ako se postavi na posebnom biciklu - podešenom za aero bar.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 14 January 2018 - 01:44 PM

Koliko si visok/tezak? ako si u BG, pozajmicu ti ja aero bar pa istestoraj, kako izgleda. Najbolje se uci na sopstvenom iskustvu. Inace retro masine imaju specifican stav za sedenje, vozac se skupi u djule, kako bi smanjio otpore... postoje pista ramovi koji su izuzetno rerki i cenjeni, ali su posve drugacije geometrije, mozda mogu i tu da ti pomognem, javni se. Za Standarde navoja imas natpise na soljama za svaki, tako da ih proveri.

Ako pise 35x1 to je Swiss ili France. Mahom ih imaju baksevi iz tih zemalja, ali sve preko 1990 je uglavnom vec na
novijim standardima.

Jako su velike razlike u voznji u zavisnosti koji ram uzmes, ima perverzno dobrih ramova. A tako im je nekad bio i raspon cena od 300 DM(velikoserojski Raleigh, Peugeot, Bianchi), pa do 5000 DM(italo bicikli za bogove Masi, Colnago, Cinelli......).

Imace po kupovini jako savetujem, da se sve komplet rasklopi, pregleda i remontuje,dobices extra masinu kad se sredi... to kosta 100-200nak evra u nabavci, ali bez full remonta ja nemam poverenja u tu masinu.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika