Jump to content


Fotografije

Какав бицикл купити за Београд

touring city Beograd

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
32 odgovora na ovu temu

#1 Hector

Hector
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 12 January 2018 - 10:58 PM

Поздрав, форумаши. Обично прочитам све могуће па тек поставим питање, али како бих што пре купио бајс због солидних понуда поставићу одмах тему.

Мане садашњег бајса: Ситуација следећа. Имам мтб који ме сваког дана издаје на различите начине и изаћи ће ми скупље него што сам га платио пре годину дана. Користим бицикл свакодневно ако није пљусак и 2,3 пута дневно га носим на 4. спрат пешке. Преширок гидон, непрактичан при провлачењу кроз саобраћај, по стазама које делимо са пешацима.
Све бих ја ово решио краћим корманом да му не спада ланац, пакне троше на 3 месеца, испада педала из лежишта, криви седиште и милион глупости за 10 месеци (ок, моја кривица што ми је неко увалио накрпљен бицикл за 300 е).

За шта ми треба бицикл: Никако за шуму. Да могу 2,3 пута дневно да урадим њиме нешто што превозом и колима не могу. Брзина и поузданост. Возим саобраћајем. Знате и сами да су траке (поготово жуте) изубијане кратерима и грбама, мостови имају чешљеве, таксисти и кола по путу па често мора са десне преко ивичњака да се претиче. Значи, ја садашњим бајсом Булевар попреко преко трамвајског узвишења на скок сечем, некад степеник, два спустим лагано кад ловим пречице.
Сем тога, хоћу да истим тим бициклом возим дуже туре. Да на њега у будућности могу да монтирам бисаге и одем 200 км, до мора, тако нешто.

Ускуства људи у Београду? Како ви возите са "нежнијим бициклом". Уопште нисам упућен да ли недостатак амортизера само утиче на удобност или нешто више (мој сам искључивао често). Да ли има у понуди точкова који ће издражти финије силажење низ ивичњак од 25 цм...

Питање какав сада бицикл узети ако такав постоји: Да ли је то на берзи нешто у категорији сити-туринг? Пример ове две:
1) http://www.2bike.rs/...ep#.Wlku2K6nGUm
2) http://www.2bike.rs/...ne#.Wlku166nGUm

Можете ли ми објаснити шта би то био туринг бицикл? Односно, која је улога обичног гидона, дискова код оваквих горе... какве гуме ту иду? Вози ли неко нешто овако по БГ-у и има ли посебне савете?

То би била моја основна недоумица. Мислим да сам много питања и поставио, али ако неко жели да одговори на још нека, то су следећа:
2х10 или 3х9, шта је боље?
Особа сам 188, је ли може да одговара 56ица?


Хвала свима унапред, не морате журити са одговорима, овај пут сам спреман да се наоружам знањем па тек у куповину, јер бар овог мог јадника могу возити само са задњом док му се не распадне нешто друго.


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 01:09 AM

Ako će se bajs ostavljati igde zaključan, gledati da bude što skrnaviji i jeftinijeg izgleda, ako ne i cene - uz obavezno dobru bravu.

 

Što se pouzdanosti točkova tiče - duplozidne alu felne, sa po 36 žbica, uz Shimano nable neke srednje klase su dosta izdržljiva kombinacija, a ne košta previše, ali nije ni jeftino (dobre žbice su oko 100 dinara komad, puta 72 za oba točka...).

 

Dobar ram i dobri točkovi su osnova za brzu i dobru vožnju. Dobre kočnice su bitne zbog bezbednosti. Što se toga tiče, bilo koje počev od srednje klase Shimano. Nebitno da li su V-brejk, mehanički, ili hidraulični diskovi - samo da je barem srednja klasa kvaliteta i da su dobro naštelovane, uz kvalitetne bužire i sajle.

 

Menjači su na kraju najmanje bitni. Moje iskustvo i preferencije su: što manje brzina, to bolje. Slično je i sa ručicama menjača - za "mazgu" najviše volim frikcione ručice (iz praistorije :) ) koje pomeraju menjač za onoliko za koliko se pomeri ručica - bez klikova.U tom smislu, išao bih najpre na 8, ili čak 7 zupčanika pozadi (samo da je zadnja nabla kasetna, tj. freehub).

 

Napred: 3 lančanika daju veći raspon prenosnih odnosa - tj. lakše pedalanje uzbrdo, uz dovoljno jak prenos za nizbrdice. Dva lančanika napred su kompromis u izvesnoj meri: ili se sužava raspon prenosnih odnosa, ili se dobija (pre)velik skok pri promeni sa većeg na manji lančanik (i obrnuto).

 

Veličina bicikla je u izvesnoj meri individualna stvar: neko voli da je ram "broj veći", neko manji...

 

Na svom sajtu sam napravio par tekstova koji se bave ovim, dosta često postavljanim, pitanjima:

 

Veličina rama:

http://www.bikegreml...a-rama-bicikla/

 

Pregled polovnog bicikla pre kupovine:

http://www.bikegreml...lovnog-bicikla/

 

Brave za zaključavanje:

http://www.bikegreml...rave-za-bicikl/

 

O brzinama:

http://www.bikegreml.../koliko-brzina/


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 03:42 AM

A šta je "gidon"?

 

I; daj neke fotke tog "nesrećnog" bajsa kojeg imaš trenutno


  • 1

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 08:41 AM

 

I; daj neke fotke tog "nesrećnog" bajsa kojeg imaš trenutno

 

+1

Pošto je čovek iz beograda, možda i da ga otera do kolege Grbića na pregled i procenu koliko bi izašlo da postojeći bajs bude u odličnom stanju - na preprodaji se uvek izgubi nešto novca. Opširnije o liku & delu:

 

http://www.2bike.rs/...la-i-preporuka/

 

Link na profil sa foruma za kontakt:

http://www.2bike.rs/...er/42983-grbic/

 

Jedino čujem da se žale ljudi da im posle njegovih intervencija bajs postane dosadan - ništa ne klamće, ne škripi, sve radi... Tako da razmisli dobro.  :)


  • 4

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 08:51 AM

A šta je "gidon"?

I; daj neke fotke tog "nesrećnog" bajsa kojeg imaš trenutno

Arilje, Pozega i okolina korman nazivaju gidon.
  • 1
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#6 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1387 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 09:10 AM

Tvoja prica zvuci poznato i, koliko sam ja uspeo da zakljucim iz svog i tudjih iskustava, ima jedno jednostavno resenje: Dva bicikla.

Ti bi da rmbas bicikl po beogradskim ulicama, sto je po nekim aspektima po bicikl mnogo gore od off-road voznje, a sa druge bi hteo da imas pouzdan bicikl koji ces da vozis stotinama kilometara po magistrali van grada, i to natovaren. Nema, ne postoji.


  • 1

#7 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 09:19 AM

Ako kupis turing, treking ili slicno nece ti dugo poziveti na tom drndanju po ivicnjacima

Ako zelis bajs za ture kupi neki odgovarajuci za tu namenu.. treking, turing.

Za to akanje po BG ulicama.. utegni taj mtb sto imas.. skrati korman (gidon.. nisam znao da se moze i tako nazvati), zameni pedale kojih imas povoljno.. itd. I ostavi ga za to akanje po ivicnjacima i trotoarima jer svakako ima jace tockove i gume za takvu voznju.
Ako ga vec tako arcis nemoj previse ulagati u njega vec samo neophodno, batali na njemu sminku jer.. ako samdobro shvatio ti sa njim zavrsavas svoje svakodnevne obaveze po gradu.. znaci, radno prevozno sredstvo.

Ja imam 2 bicikla.. jedan za ceste voznje svuda po okolini i lokalu, drugi stoji iskljucivo za ture sa bisagama.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#8 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 10:23 AM

Podržavam ideju da prvo taj MTB Grbić pretrese i kaže ti koja su realna ulaganja u njega, pa da posle toga odlučiš šta dalje. Sve što si nabrojao bi moglo da se reši za relativno malo para i da ti taj MTB ostane za po gradu, ako ti već odgovara.

 

Za duže ture može da posluži i taj MTB ako se sredi, a možeš da kupiš nešto bolje. Turing/treking je neki standard za ture. Razlike između ta dva tipa su vrlo nejasne i često subjektivne. Osnovno je da oba imaju 28" točkove sa prostorom u viljuškama za dosta široke gume i predviđeni su za montažu zadnjeg, a neki i prednjeg paktregera, kao i MTB mehaniku. Neki imaju amortizovanu prednju viljušku, neki nemaju, a ja bih uvek birao krutu vilu.

 

Što se tiče izbora kočnica tu takođe ne postoji jasan stav. Svako ima svoju logiku i svoje finansije. Osnovno je da i V i diskovi mogu da koče dovoljno dobro. Ja bih birao hidrauliku, al to ne znači da dobar V sistem neće ispuniti f-ju

 

3x9 ili 2x10 za ture 3x9


  • 2

#9 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1387 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 10:43 AM

Aj da ja probam da odgovorim na neka pitanja. Racunaj da je za mnoga, ako ne sva, tvoja pitanja jedini merodavni odgovor ono sto tebi odgovara, a sta drugi kazu uzimaj samo kao neku grubu informaciju.

 

...
Ускуства људи у Београду? Како ви возите са "нежнијим бициклом". Уопште нисам упућен да ли недостатак амортизера само утиче на удобност или нешто више (мој сам искључивао често). Да ли има у понуди точкова који ће издражти финије силажење низ ивичњак од 25 цм...

Питање какав сада бицикл узети ако такав постоји: Да ли је то на берзи нешто у категорији сити-туринг? Пример ове две:
1) http://www.2bike.rs/...ep#.Wlku2K6nGUm
2) http://www.2bike.rs/...ne#.Wlku166nGUm
 

Davno je proslo vreme kada sam ja divljao, ili "divljao", po gradu - najludje sto sada radim je usporim i cimnem volan na gore da bih se popeo na trotoar. Inace, imam donekle slicnu pricu tvojoj - vozio MTB a onda sam uzeo treking zbog putovanja. Ne secam se kada sam poslednji put otkljucao amortizer na trekingu, a vozio sam se po groznim putevima po Srbiji (makadam, jaruge itd). Ja bih ga bez problema zamenio krutom viljuskom, mada znam da vecina ljudi ipak voli da to ima.

Meni licno ta dva bicikla izgledaju bas kao bicikli koje bih ja vozio po Beogradu, ali sasvim sigurno ne za skakanje, naskakivanje, voznju preko rupa itd. Ako hoces takav bicikl tj bicikl za akanje, onda poslusaj savet koji si vec dobio gore - jeftin MTB koji ces odrzavati samo onoliko koliko je neophodno.

 

...
Можете ли ми објаснити шта би то био туринг бицикл? Односно, која је улога обичног гидона, дискова код оваквих горе... какве гуме ту иду? Вози ли неко нешто овако по БГ-у и има ли посебне савете?

То би била моја основна недоумица. Мислим да сам много питања и поставио, али ако неко жели да одговори на још нека, то су следећа:
2х10 или 3х9, шта је боље?
Особа сам 188, је ли може да одговара 56ица?

Pazi, turing bicikl je poprilicno nova kategorija, bas kao i gomila drugih tipova bicikla koji danas postoje. Svaki bicikl moze da te odnese bilo gde, manje-vise, bas kao sto su to ljudi i radili pre nego sto su uspostavljene sve te nove kategorije bicikala, sa manje ili vise jasnim granicama i karakteristikama.

 

Ono sto je bitno kod bicikla sa kojim ces ici na duzu voznju je da mozes da na njega stavis sve ono sto planiras da poneses. Znaci, jak zadnji prtljaznik koji ce se kaciti na nekoliko mesta na ramu; skoro sigurno blatobrani. Osim toga, ako bi uzeo neki road bike i na njega stavio bisage, postojala bi solidna sansa da bi ti pete udarale u bisage - znaci, zelis bicikl koji ipak ima malo duze tzv chain stays tj rastojanje izmedju pogona/pedala i zadnjeg dela bicikla.

Vecina "pravih" turing bicikala uopste nema amortizer, i ramovi su skoro uvek celicni (tj Cr-Mo) a ne alu ili karbonski. Takodje, oni koji putuju u zabitije delove sveta najcesce stavljaju 26'' tockove umesto 28'', jer ovi drugi nisu dostupni bas svuda (tako kazu, nisam bio u vijetnamskim Przogrncima).

 

Sto se tice 2x10 ili 3x9 ili bilo koje druge kombinacije - zavisi od tebe. Ljudi putuju svetom na folding bikes, fat bikes, tall bikes, single speed, fixie - mada dosta njih svoje ludorije radi jer su attention whores (traze paznju, za one koji ne znaju engleski) a ne zato sto to stvarno vole ili smatraju zgodnim. Tako je i sa pogonom - radi ono sto ti se svidja - ali kako god da ga okrenes, sto manje zubaca na prednjem lancaniku i sto vise na kaseti ce ti zivot uciniti mnogo laksim kada krenes da se veres uz neku planinu sa dodatnih 25 kila stvari na biciklu. Ovo uglavnom znaci 3x pogon i kasetu sa 34 ili cak 36 zubaca.

Kao sto rekoh, na turu moze da se ide sa bilo cim, pa i sa pogonom 2x, ali ja licno bih takav pogon vozio samo nenatovaren.

 

Ja sam 185 ili 6cm, i vozim bicikl koji je 60cm kako god da ga meris - seat tube ili head tube, efektivno ili direktno, sve je 60. Ali ja preferiram malo veci ram.


  • 1

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 01:35 PM

Ja sam drumasem rutinski isao niz stepeniste, i uz visoke bankine. Trekingu koji je dobar nista nece faliti - sad teram jedan takav.

MTB zvani 29er ima prakticno iste tockove kao treking.




Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 01:57 PM

Tako je i sa pogonom - radi ono sto ti se svidja - ali kako god da ga okrenes, sto manje zubaca na prednjem lancaniku i sto vise na kaseti ce ti zivot uciniti mnogo laksim kada krenes da se veres uz neku planinu sa dodatnih 25 kila stvari na biciklu. Ovo uglavnom znaci 3x pogon i kasetu sa 34 ili cak 36 zubaca.



Dok je Boris motao negde uz Durmitor gledao je kako ja lako okrecem uzbrdo.. a on deo duse i kolena tamo ostavio :D

MTB pogon je keva (y)
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1387 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 02:01 PM

Ja sam drumasem rutinski isao niz stepeniste, i uz visoke bankine. Trekingu koji je dobar nista nece faliti - sad teram jedan takav.

MTB zvani 29er ima prakticno iste tockove kao treking.




Poslato sa sokocala mobilnoga

A cuj, ja sam ponijem isao 55km/h niz beogradsko brdo, i to lepo presao u levu traku i prestigao keca. Imao sam samo 14 godina, pa zamisli sta sve moze da se radi kada jos malo porastes i ojacas. To ne znaci da je obavezno za preporucivanje.

 

Dok je Boris motao negde uz Durmitor gledao je kako ja lako okrecem uzbrdo.. a on deo duse i kolena tamo ostavio :D

MTB pogon je keva (y)

Kakav bre deo duse, ostala je cela tamo. Kolena su bila ok, ali butine sam spekao. :D


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 04:01 PM

Slažem se Borise, ali MTB je neophodan za divljanje po off roadu, svaki kršteno sklopljen bicikl podnosi gradsko maltretiranje.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 05:56 PM

Slažem se Borise, ali MTB je neophodan za divljanje po off roadu, svaki kršteno sklopljen bicikl podnosi gradsko maltretiranje.
Poslato sa sokocala mobilnoga



Niko ne kaze da ne moze.. samo je pitanje dokle ce moci.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 06:22 PM

Niko ne kaze da ne moze.. samo je pitanje dokle ce moci.

 

Dvadesetak godina sigurno. Vozili su se bajsevi po drndavim zemljanim putevima dok planinski bajs kao koncept nije ni postojao.

Ako neko hoće da sedi u sedlu dok prelazi preko visoke bankine - onda samo full-sus, sa što širim gumama, ali ako iole zna šta radi - to sve što je kolega opisao može i pristojan drumaš sa "ne-trkačkim" točkovima da podnese bez problema. Lokalna kafana u koju svraćam je odeljena od Bulevara nekom uskom rampom, ili stepeništem. Nebrojeno puta sam drumašem šibao (trezan  :)  ) pravo niz to stepenište, bez ikakvih problema sa bajsom, ili točkovima. Treking bi trebalo da je još nešto robusniji, sa širim gumama. Isto važi za penjanje uz visoke bankine. Meni je to kao dobar dan u svakodnevnoj vožnji, a trenutno vozim upravo treking bajs - bez amorta.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1387 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2018 - 08:59 PM

Slažem se Borise, ali MTB je neophodan za divljanje po off roadu, svaki kršteno sklopljen bicikl podnosi gradsko maltretiranje.


Poslato sa sokocala mobilnoga

Tvoj post mi je  zvucao kao da mu stavljas i drumasa u dobre opcije, a nije bas da jeste ;)


  • 0

#17 Hector

Hector
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 09:03 PM

Прво хвала свима на читању овог подужег уноса и на још садржајним одговорима.

Одмах бих да разјасним нешто што нисам лепо прецизирао. Моја вожња јесте брза, јака (боља, лол), користим пречице, пропињем на ивичњаке, али никад до сада нисам шунуо точком, све по дијагонали, не возим га као бмх па слетим са ивичњака од 30 цм, већ то иде малтене у месту предњи, метар напред онда успорени снимак задњи. Али ћу прескочити у брзини лежећи, сићи ћу низ 2,3 степеника кад је неизбежно. Моје питање је да ли ви момци са неким бициклом попут овог у линку пиздите кад прелазите Бранков пешачким делом па на сваких 1.5м труц, труц. Па шта радите кад Газелу завршите код оних спојева, широки да дечја нога упадне. Псудо стазе по НБГ-у. Ако је одговор "да, точкови су јаки да се не искриве а не мораш скроз танку гуму на туринг" онда ми се идеја таквог бицикла свиђа. Кажем, закључан ми предњи чешће како ми не би одузимао брзину узбрдо. И да, са бициклом нисам и немам намеру да се качим на ски лифт и спуштам низ трејл стазе.

Везујем бицикл ју-локом. Слике мог бајса ћу бацити свима у инбокс. Мало скепсе, одаваћу се ја овде на форуму који може свако да чита, постоје неке локације где остаје на 10ак минута, па оно... Остало где идем је све у затвореном. Бицикл изгледа боље него што је кад га возиш, тако да може бити мета итекако.

@FalloutBoy Прочитао сам већ неколико твојих текстова, сјајно. Искључио адблокер ако ти шта значи. И рекао сам себи да нећу доносити одлуку око бицикла док ти не претамбурам сајт и остало. Теби и сличнима бих дао проценат и платио превоз да оду са мном у куповину бицикла. Или "летњу праксу" да научим да сервисирам свој бицикл ;)

@Boris_volimCorbe @alx  Одао ме је гидон да нисам из БГ-а, што значи да немам баш идеалне услове за два бицикла, али добре да један одржавам и дограђујем пропратном опремом у будућности.

@chamade Данас док сам се возио, све ово што си написао ми је прошло кроз главу. Мислим да си у праву. Стекао сам утисак да удобније и практичније не би могло од овог садашњек ако бих му узео ужи корман, средио кочнице, купио ланац нов... Педале сам му већ ставио друге, солидне. Имао је генерални сервис крајем маја али већ није радио задњи диск 2 месеца касније, па после те рекламације још 2 месеца па исти ту кажу "па овде ти нема меса, матори". А кад сам купио бицикл, тај дан је власник предамном ставио нове пакне. Е сад једино ако сам ја ишао низ кањом Мораче а не до Земуна па да му у 10 месеци треба трећи пар пакни. Фора је што сам ја очигледно неупућен да бих знао да ли шкрипа јер нема ничега унутру или због тотално другог разлога. А опет немам ни клешта па да скинем оно и видим.

@pavaobg Ако тај колега Грбић није у неким од мејнстрим сервиса по БГ-у, радо ћу да одем код њега и платим човеку и попричам о свему. Шта више, највише бих волео да имам тако некога. Мислим да се цела намера око куповине новог бицикла покренула због следећег а ви ми реците да ли је то што сам ја баксуз или мало и незналица.
Ово само докон да чита, објашњење што ме нервира бицикл:

Купим пред март бицикл. 290е. Толико имао и сматрао да сам уловио доброг. У граду до ког сам морао отићи били ненормални услови напољу да бих детаљније тестирао бицикл. 1. дан вожње у БГ-у прави, али први (не онај од станице до стана по киши), ја одушевљен као кер у лифту (јер због крађе претходног нисам сео 2 године на бицикл) возим брзо, налећу ми неке рупе ја банихоп, не додирујем ништа, само кренух да мотам, кад оно стоп. Ланац некако спао па при мотању ја извалим (заротирам) задњи мењач. Није се искривио, само на раму где је прикачен се окренуо за 30 степени. Гурам до куће.

Одем у један мањи сервис. Лик каже "ау, па ти си га извалио". Ја лаик сумњам и наводим га да није само један шраф у питању. Каже он "јесте, сад видим" и "ау, па ово било баш слабо затегнуто а и није ти идеално мењач наштелован". Частим га ја за тих минут посла. Каже ми шегртов мајстор "одличан си ти бајк купио за те паре, точак ти је одличан, ово ваља, ово не... купи ланац, он ће ти уништити касете"

15 дана касније исто се догоди при самој промени. Гурао га 2 км до најближег сервиса (други највећи вероватно по имену). Каже "па ово зарђљао шраф а није ти уопште наштимован мењач". Регуларно уз рачун ја платим ту дупли трошак (или тродупли) за мењач.

Пар дана касније крећу проблеми са задњом кочницом. Дискове никад нисам имао, камоли хидраулику. Кочим, оно шкрипи и не кочи.  Одем ја у један "интимнији" сервис трећи по реду. Питам другарски шта ли може да буде. Каже "Аааа, па теби цури уље" "Дођи ти у недељу, ево мој број да ти то наместимо, прережемо, неће то преко 500 рсд да кошта". Зовем ја за 14 дана и исти лик "Брате, то носи у тај и тај сервис (вероватно број један у БГ-у), немам ја тај алат, то је крхко, не смем ја то" као да ми он није рекао пре 14 дана да дођем.

Одем ја у тај број један сервис, знате који. Немам ништа против њих, напротив. Каже момак на прву "па теби овде нема места, не цури ти ништа, ко то лупета". Ја већ кипим због свог незнања и још већег лупетања свих ових претходних. Правим се ја паметан, па се надовезујем "а и ланац му није неки". Каже лик "ништа му не фали, него дај ти то на генерални, ово ће ти иоанко све скупо изаћи". Сложим се, замени он ту мени пличице и сајле и са сервисом то ако се сећам 4000.

Бајс опран, бео ланац, перверзија. Тркам се од Земуна до Зеленог са бусом, бржи.

Такво стање траје два месеца спорадичне вожње. Спада ми константно кад са 2. у 3. пребацим. Само прелети и спадне на патику ланац онда ја из искуства у вожњи вратим. Али може да се догоди да прелетим преко бицикла и свашта, шта ако ми у Теразијском тунелу спадне па немам куд... Притом предњи диск опет шкрипи и не кочи. Ја се предам па кренем по Јутјубу мало. Расклопим ја онај диск и видим да нема уопште оне металне сигурносне кукице о.О па ја кад нађох времена одем у исти тај сервис само на другој локацији на рекламацију бар да ми да кукицу, јер су се једна од оних танких металних делова што држе пакне сломила, па ће да испадне.
Човек се сложи са мном да су колеге са генералног вероватно заборавиле кукицу а онда се и пакне испомерале и сломиле. Он за мој бајк уложио лепо време предамном, ја сумњам да нема уља за кочнице, он се сложи и сипа (што ја реално не бих умео). Онда ми наштелује ланац. Лепо га ја частио иако је фактички то требало тако да буде.

Онда креће лудило следеће врсте, све негде септ, новембар. Спада ми седиште у сред вожње, возим 10км чопера, отпале ноге. Спало још једном, али од тада стегао као манијак и носим имбусе. Пукне педала. Пластична, никакава ја купим другу. (2000) Онда независно од тога спадне педала, али не тај део за ногу, већ доле код рама. Исто у недођији, окретао једну и као тротинет возио до сервиса. Она ми стегао за 2 минута, ја имао новчаницу од 2к немам да га частим а он неће ни да чује. Однесем им чоколаду сутрадан.

Онда креће гума. Пукне једном, па за два дана опет. Купим и гуму да имам (нагласим да хоћу најобичнији вентил, никако мали) Купим и флекице, гума је за план Б. Крпим ја 2,3 пута гуму. Купио у међувремену мтб блатобране, могу на крај света.

И ево децембар, јануар. Не ради предњи диск, прво је шкрипао, сад може да заустави само точак у ваздуху кад се окреће. Одем ја у сервис број 1 и каже ми оно са почетка "Нема меса, 2х500 пакне и 2х400 мењање, зови да се договоримо јер је сад фрка око скијања". Ја искулирам јер немам 1800 за то и почињем да се јежим од свог бицикла. Испаде да га ја на 15 км дневно цепам као Босанац голфа двојку. Навикнем ја себе поново само на задњу и опрезнију вожњу.
Ланац и даље спада бар 2 пута у току вожње, али га увек интервенцијом мењача вратим. 

Пре 20 дана, гума испустила тек ујутру кад сам хтео да седнем. Ја немам времена да крпим, ај рек'о ону резервну да искористим. Отворим, кад оно Престо вентил а сетим се да сам оном некада рекао да ми стави обичну. Бесан на своју ноншалантност при куповини и негледању и глупавост сервисера.
Немам пумпу за то (или имам а не знам кад ошрафим) па позајмљујем. Како не знам са оним вентилом, врв сам га искривио мало.
Иста марсовска интервенција се дешава 2 дана касније. Ујутру гума легла. Ја кипим од беса што сам глуп да не умем добро да проверим спољашњу. Проверим, али опет ништа, па крпим претходну са нормалним и враћам.

Новогодишњи празници. Јуче седам на бицикл, спада ланац док гурам бајс преко пешачког до те мере да направи осмицу. Немам времена да окрећем бицкл и скидам точак, тротинет стил то посла.

Донео неки стари корман да бих улио последњу наду да задржим бицикл, кад оно јесте краћи али и узак па не иде на ову лулу. Схватам да морам или куповати нову лулу или корман и са претходним закључком крећем на берзу и форум у куповину другог.


  • 1

#18 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2018 - 09:52 PM

Одмах бих да разјасним нешто што нисам лепо прецизирао. Моја вожња јесте брза, јака (боља, лол),


n2:hahaha

Doduše, trebalo mi jedno desetak sekundi da skontam, ali vredelo je.  :)


Bolno je slušati ovu potresnu ispovest...

 

Ne znam kakvi su putevi kojima se vozi po BG, ali sumnjam da je neophodan baš MTB (naravno, u ukuse & preferencije ne ulazim - može i MTB ko voli). Kažem - drumašem može uz bankine i niz stepenice, a kamo li trekingom. Ako je puno gore od toga, ili mora pri punoj brzini bez skoka na bankinu, onda naravno MTB.

 

Bajs po slikama sa PM-a ne deluje kao loš. Prednji menjač mi deluje prilično previsoko montiran, pa sumnjam da to sigurno doprinosi spadanju lanca.

 

Ostajem pri prethodnom predlogu - oteraj do Grbića, stavio sam kontakt link u prethodnom postu, mislim da je retko dobar i korektan majstor - bar da ti kaže šta ne valja i koliko košta, pa ti odluči hoćeš da sređuješ stari, ili tražiš drugi bajs.

 

Ako uzimaš drugi bajs, ostajem pri predlogu iz prvog posta u ovoj temi - što robusnije, što prostije.

 

Tu sam ako treba neka pomoć. Što se pomoći oko nabavke polovnog bajsa tiče, toliko puta po NS to radim da sam razmišljao na koji način to može da se naplati, a da svi budu zadovoljni i niko oštećen. Veoma je nezahvalno. Nekad se pogleda 100 bajseva, a da ni jedan ne valja. Nekad prvi koji odeš pogledati bude super. Ono što sam do sad osmislio, a tek treba da sprovedem u delo, je baza bicikala koje sam lično servisirao, sa svim zapažanjima i slikom bajsa - pa da prodavac to može po svojoj želji "čekirati" da postane javno vidljivo. Nadam se da će do proleća biti u funkciji.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#19 shoshonex

shoshonex
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 265 posts

Postavljeno 13 January 2018 - 11:06 PM

Ako po Bg-u mogu da voze ljudi sa opasnim masinama tj drumasima od po par hiljada evra, onda mogu svi da voze bilo sta.
Bubrezi i mosnice se brzo naviknu na cari kratera, dzombi, rupa, ispupcenja itd koje krase vreli BeograCki asfalt.
Samo sredis bajs da bude u voznom stanju i naucis elemtarne stvari da odrzavas i to je to.
Posle samo kadenca i ne obracas paznju na pesake. n2:party-021

 


  • 0

 

 

Ljudi lete na mesec,na sta bi licilo da mi ne znamo srediti kocnicu od neke ponike

 


#20 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 14 January 2018 - 12:16 AM

Ma drumas kroz BG ide bez problema.
Ti češljevi, rupe, sahtovi i tramvajske sine se lako preskoče ili pregaze ako baš treba.
Točkove i žice nikad nisam ni lomio niti krivio.
E sad za tvoju potrebu ja bi uzeo hibrida kao što si i planirao, on je malo tezi i robusniji od drumasa biće ti zgodan za grad a ujedno se može solidno brzo preci veći broj kilometara.
Ja kroz BG vozim kolovozom, trotoare instaze ne smatram bezbednim ako želiš iole brže da se prevezes a ne da se vozikas.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: touring, city, Beograd

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika