Jump to content


Fotografije
- - - - -

Nekoliko pitanja za iskusne bicikliste/forumase


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
51 odgovora na ovu temu

#1 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 20 April 2017 - 04:38 PM

1.

Zanima me sta najvise utice na to da bajs ide brzije/lakse ?

-veci tocak
-tanja guma
-kvalitetniji pogon/kaseta/lanac

-bolji tocak/glave tocka


2.

Koliko ce biti teze izlaziti na uspone s vecim tockom i da li je to istina (28/29 u odnosu na 26) , posto vidim u aplikaciji strava uvek na uspone su prvi ljudi s drumasima i hibridima.


3.
Koliko ce se dobiti na brzini ako se na mtb 26" sirina gume 2.1 s kramponima , stave neke uze gume bez krampona.Cuo sam od poznanika od kad je stavio uze gume da mu sad bajs ide lakse, sta god to znacilo :D

4.
Uporedio sam moj mtb s mtb-om od drugara koji ima glave tocka deore , a ja kripton i kada sednes na moj bajs i odgnures se nogom moj predje 50m dok njegov predje 200m , naravno na istom mestu/putu ,e sad je pitanje da li zbog toga sto su deore glave ili mozda su manje stegnute ? oba bajs su alu s istim velicinom i sirinom gume.


Nadam se da nisam mnogo ubio u pojam :D



 

 


  • 0

#2 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 20 April 2017 - 05:30 PM

Nisam bas neki poznavalac,ali po meni na prvom mjestu nable pa onda sirina i vrsta gume.
  • 0

#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 April 2017 - 05:46 PM

1.

Zanima me sta najvise utice na to da bajs ide brzije/lakse ?

-veci tocak
-tanja guma
-kvalitetniji pogon/kaseta/lanac

-bolji tocak/glave tocka


2.

Koliko ce biti teze izlaziti na uspone s vecim tockom i da li je to istina (28/29 u odnosu na 26) , posto vidim u aplikaciji strava uvek na uspone su prvi ljudi s drumasima i hibridima.


3.
Koliko ce se dobiti na brzini ako se na mtb 26" sirina gume 2.1 s kramponima , stave neke uze gume bez krampona.Cuo sam od poznanika od kad je stavio uze gume da mu sad bajs ide lakse, sta god to znacilo :D

4.
Uporedio sam moj mtb s mtb-om od drugara koji ima glave tocka deore , a ja kripton i kada sednes na moj bajs i odgnures se nogom moj predje 50m dok njegov predje 200m , naravno na istom mestu/putu ,e sad je pitanje da li zbog toga sto su deore glave ili mozda su manje stegnute ? oba bajs su alu s istim velicinom i sirinom gume.


Nadam se da nisam mnogo ubio u pojam :D



 

 

Odgovoriću iz nekog svog ugla i iskustva, uz sve moguće ograde i rezerve - ti sebi proceni i izvagaj.

 

1.

Kod bicikla, kada se pređe nekih 25, a pogotovo 30 km/h, ubedljivo najveći faktor je otpor vazduha, ili vetar. Bicikli na kojima se sedi polegnutije, sa skupljenijim rukama i uže postavljenim nogama se po pravilu lakše voze brzo.

 

Sledeća bitna stvar su točkovi. Generalno, točkovi prečnika 622 mm (28" i 29eri) su optimalan odnos maksimalnog prečnika (i bržeg kotrljanja preko nesavršenog terena) i ne prevelike veličine da budu nezgrapni.

 

Još bitnije od samih točkova je kvalitet guma. Što je guma ćelavija i što su joj zidovi "mekši", tj. što manje gubitaka pravi pri savijanju i ispravljanju, to se točak lakše i bžre kotrlja. Guma krutih zidova (bilo da su debeli zbog zaštite, ili je samo loša i jeftina karkasa same gume) se sporije i teže kotrlja. Isto tako - što su izraženije šare (ili kramponi), to se teže i sporije kotrlja.

 

Glave točkova deluju pod tako velikom polugom (pola prečnika felne) da je njihov otpor zanemariv, koliko god bile dobre/loše, samo ako su ispravne, da imaju ležajeve koji su podmazani i bez oštećenja.

 

Lanac i zupčanici - samo da su što više u liniji i da ne "preskaču". Cena i sam kvalitet tu igraju najmanju ulogu. Veća razlika se postiže kad se, na biciklu sa brzinama, lanac postavi u kombinaciju prendjih i zadnjih zupčanika tako da je što manje ukošen (a da je stepen prenosa odgovarajući, naravno).

 

2.

Sam prečnik točka je manje bitan kod samog uspona. Važnija je forma bicikliste i, ako je u top formi, težina prtljaga i samog bicikla. Tu je uključena i težina samih guma, naravno. Uže gume su obično i nešto lakše, pa su, po dobroj podlozi, nešto malo brže od širih na usponu.

 

3.

Dobije se dosta, s tim što je ćelavost gume tu od većeg značaja, nego sama širina. Pogotovo kod tako malih točkova (26") je čak i bolje da ne budu previše tanke gume, jer se time gubi i na prečniku, i onako već malog, točka.

 

4.

Bitna je šara gume - koje su ćelavije? Isto tako, iz tačke 1 - kvalitet same gume igra značajnu ulogu. Na kraju, a ne najmanje važno - na koji pritisak su bile naduvane? Puno puta mi se desilo da se ljudi oduševe kako im brže ide bicikl, a ja samo stigao naduvati gume. :)

Sam otpor ležajeva se može meriti tek kad je sve ovo prethodno izjednačeno. I tu, čak i ako se pri takvom testu može izmeriti razlika, u vožnji će ona (ako su ležajevi ispravni i podmazani) biti zanemariva i neosetna.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 20 April 2017 - 07:49 PM

Jednostavno sve je bitno u nekom vecem ili manjem procentu....

Znaci i gume, i velicina i tezina, i forma vozaca

 

znas ti i sam sta je brze nego je diskusija otvorena ne bi se neko ukljucio i rekao da ta razlika nije strasna :)


  • 0

#5 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 20 April 2017 - 07:50 PM

wow , hvala na  odgovorima   n2:redbull 

sta mislite koju sirinu guma bi mogao da stavim na svom mtb-u 26x2.1 koji sad imam , znaci da ne bude nesto preusko zbog losih puteva :D


  • 0

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 April 2017 - 07:55 PM

wow , hvala na  odgovorima   n2:redbull 

sta mislite koju sirinu guma bi mogao da stavim na svom mtb-u 26x2.1 koji sad imam , znaci da ne bude nesto preusko zbog losih puteva :D

 

Već od 1,75 inča - 44 mm otprilike je sasvim pristojna širina.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 20 April 2017 - 09:05 PM

Поред свих техникалија 50% брзине су снага, издржљивост као физичне, воља и мотивисаност као психичке ставке... Ако возач нема горе наведено џаба су односи преноса, уже/шире гуме, индустријске набле и аеродинамика... Или можда грешим ;)
  • 5

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#8 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 01:23 PM

^
Verovatno  n2:Heristical


  • 0

#9 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 April 2017 - 01:23 PM

Све утиче, зависно од стања возача и опреме. Ако имаш 20 кила вишка и слабу кондицију, ти утичеш више од свега осталог. Ако је јак ветар, онда је највише до тога, а ако набла меље лагере који су већ троугласти, онда је највише до тога. Страва је замишљена за тренирање. Ко бициклизам тренира, користи га за физичке припреме или просто жели да иде што брже, вози друмаша, па је логично да ће они имати најбоља времена. Ако погледаш неку деоницу која је тежак спуст кроз шуму, нешто ми говори да ће најбољи бити они са ДХ бициклима. :)

 

Ја бих питао и због чега желиш да ти буде лакше? Ако би да идеш што брже, вероватно је боље да пређеш на друмаша или барем трекинг. Са било којим гумама, МТБ ће бити спорији, јер је тежи. Ако ти је до мањег отпора на педалама, ту су мењачи, а за прелазак већих удаљености за исто време постоји она једна тајна фора коју сам једном споменуо. Сви је знају, али обично нико неће да каже - вози више и чешће, па ће ти сваки пут бити све лакше. ;) Ако погледаш бебе, видећеш да и ходање постаје лакше тек после много труда (а онда већина купи кола и престане да користи ноге).

 

Можда сам ја старомодан, али то стављање уских точкића на МТБ ми је као да пријатеља обучеш у хаљину, јер би да будеш са девојком.


  • 0

#10 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 01:40 PM

Već su ti rekli da sve utiče u neko meri. Šta je od najvećeg uticaja zavisi od konkretne situacije.

 

Što se tiče guma, zamenim 32mm prosečne za 28mm vrhunske drumske i dobijem 2-3 km/h na istom biciklu, istoj deonici. Drugo je pitanje koliko ima smisla stavljati uske ćelave gume na MTB i šta uopšte postoji od takvih guma.

 

Za brzinu drumaš, fitnes, treking, MTB. Tim redom.


  • 0

#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 April 2017 - 02:11 PM

Поред свих техникалија 50% брзине су снага, издржљивост као физичне, воља и мотивисаност као психичке ставке... Ако возач нема горе наведено џаба су односи преноса, уже/шире гуме, индустријске набле и аеродинамика... Или можда грешим ;)

ToEto.. ako noge neće da okreću džaba besna mašina. Koliko god da je lak bicikl on neće ići sam. 

 

 

 

1.

Zanima me sta najvise utice na to da bajs ide brzije/lakse ?

-veci tocak
-tanja guma
-kvalitetniji pogon/kaseta/lanac

-bolji tocak/glave tocka


2.

Koliko ce biti teze izlaziti na uspone s vecim tockom i da li je to istina (28/29 u odnosu na 26) , posto vidim u aplikaciji strava uvek na uspone su prvi ljudi s drumasima i hibridima.


3.
Koliko ce se dobiti na brzini ako se na mtb 26" sirina gume 2.1 s kramponima , stave neke uze gume bez krampona.Cuo sam od poznanika od kad je stavio uze gume da mu sad bajs ide lakse, sta god to znacilo :D

4.
Uporedio sam moj mtb s mtb-om od drugara koji ima glave tocka deore , a ja kripton i kada sednes na moj bajs i odgnures se nogom moj predje 50m dok njegov predje 200m , naravno na istom mestu/putu ,e sad je pitanje da li zbog toga sto su deore glave ili mozda su manje stegnute ? oba bajs su alu s istim velicinom i sirinom gume.
 

1. Veći točak ide brže.. manji ide lakše uzbrdo ali i sporije. Uža guma lakše se kotrlja.. šira je udobnija. Pa ti sad izaberi ono što ti najviše odgovara. Pogon-kaseta-lanac.. ako su ispravni sve će raditi posao. Ima razlike i u točkovima ali za nas rekreativce rekao bih da nije neka bitna stavka. bitno je da je ispravno. 

 

2. Sa većim točkom je nešto teže uzbrdo ali po ravnom je znatno brže sa istom količinom utrošene energije. Drumaši i hibridi su uglavnom brži od mtb-a. 

 

3. Dobio si odgovor od poznanika. 

 

4. Nijedan bicikl po ravnom neće preći 200m.. teško će dostići i tih 50. Falout ti je već napisao.. ako je sve podmazano ići će dobro i sa kripton točkom. Sve zavisi od nogu i volje.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 02:29 PM

4. Pa dobro nije bas ravno nego neki neprimetan pad sto bi se reklo , ajde ovako na bilo kojoj nizbrdici mtb full deore uvek stigne i prestigne moj bajs i ostavi daleko (bez okretanja pedala i bez kocenja) on je cak prinudjem da koci na nizbrdicama da bi moj bas i njegov isli paralelno :D cak i ja da pustim nizbrdo moj bajs prvi , a on krene posle mene uvek ce da me prestigne i ostavi iza :D  E , isto i moj bajs tako na nizbrdicama prestigne ostale stare bicikle po 10-15 godine , uglavnom sto ljudi koriste do prodavnice :D

Dakle nizbrdica bez okretanja pedala , priblizne smo tezine , alu ram , ista velicina tocak , ista sirina guma , cak se secam da sam ja skoro bio napumpao gume , a on retko kad pumpa , tako da tesko moze da bude veci pritisak u gumama na njegovom bajsu , on ima shwable s kramponima , ja rubena s kramponima , da li je moguce da je do tih shwabla guma ? :)  Isto tako recimo moj bajs na nizbrdicama prestigne bilo koji stariji bajs i da je na njemu klinac od 50kg..znaci da ipak ima tu nesto :D


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 April 2017 - 02:30 PM

ToEto.. ako noge neće da okreću džaba besna mašina. Koliko god da je lak bicikl on neće ići sam. 

 

 

 

1. Veći točak ide brže.. manji ide lakše uzbrdo ali i sporije. Uža guma lakše se kotrlja.. šira je udobnija. Pa ti sad izaberi ono što ti najviše odgovara. Pogon-kaseta-lanac.. ako su ispravni sve će raditi posao. Ima razlike i u točkovima ali za nas rekreativce rekao bih da nije neka bitna stavka. bitno je da je ispravno. 

 

2. Sa većim točkom je nešto teže uzbrdo ali po ravnom je znatno brže sa istom količinom utrošene energije. Drumaši i hibridi su uglavnom brži od mtb-a. 

 

3. Dobio si odgovor od poznanika. 

 

4. Nijedan bicikl po ravnom neće preći 200m.. teško će dostići i tih 50. Falout ti je već napisao.. ako je sve podmazano ići će dobro i sa kripton točkom. Sve zavisi od nogu i volje.

 

Slažem se, samo da dopunim:

 

Manji točak ide sporije uzbrdo sa istim prenosom (odnosom prednjih i zadnjih zupčanika) pri istom broju okreta pedala, zbog manjeg prečnika (i obima). Ipak, ako se prenos prilagodi obimu točka, ići će praktično isto. Čak, ako se na manji točak stave gume iste širine i tipa kao na većem, točak će imati manju masu i pri istom naporu ići brže uzbrdo (i nešto lakše ubrzavati). Razlike nisu ogromne, uglavnom se teško i izmere, ali postoje.

 

Prednost većeg točka je bolje upijanje neravnina i zato se po ravnom (i nizbrdo) uglavnom brže kotrlja uz isti uložen napor (i kompatibilan prenos spram obima točka, naravno).

 

 

Uža guma se, pri istom pritisku, kotrlja sporije od šire. Naravno, uže gume se obično pumpaju na više pritiske, a uz to su i nešto malo aerodinamičnije (razlika u aero otporu gume, spram otpora koji pravi vozač svojim telom je minorna, ali postoji), a i nešto lakše. Mada, što je asfalt lošiji, to su šire gume (ako je kvalitet i tip isti) brže! Barem do neke širine od 32 mm (preko toga se dobija na udobnosti, ali ne i na brzini, čak ni na kaldrmi).

 

Isto važi za primer koji je dao Pavaobg. Loše od 32 kad se zamene boljim od 28 mm - svakako će ići brže. Ali razlika između dobrih 32 i dobrih od 28 mm širine je teško merljiva u samoj brzini - mada se osetno dobija na udobnosti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 April 2017 - 02:57 PM

prestigne bilo koji stariji bajs i da je na njemu klinac od 50kg..znaci da ipak ima tu nesto  :D

 

Што већа маса, то ће ићи брже низбрдо. Гравитација. :) Какав је резултат кад се замените ти и пријатељ? Ти на његов бицикл, а он на твој? Друго, можда ти мало запињу кочнице или су стварно лоше набле. Окрени оба бицикла наопако (на седиште и корман, наравно тако да их не изгулиш) и заврти точкове на оба бицикла приближном силом. Да ли твој јако брзо претане да се врти? Ако имаш В-кочнице, пробај да их откачиш са точка, да видиш да ли се ситуација мења. Такође, ако точак завртиш лаганим покретом, да се споро окреће, да ли се нагло зауставља или полако? Иначе, ако си добар са равнотежом, на благој низбрдици нема разлога да бицикл уопште стане. )

 

Ипак, све то нема много везе са старошћу бицикла, само са стањем (и возачем).


  • 0

#15 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 03:06 PM

Што већа маса, то ће ићи брже низбрдо. Гравитација. :)

 

Masa nema veze sa gravitacijom, tj ubrzanjem.


  • 2

#16 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 03:21 PM

Masa nema veze sa gravitacijom, tj ubrzanjem.

Tako je... Samo ce se zbog veće mase teže zaustaviti...

Takođe , na blagoj nizbrdici bicikl će stati zbog trenja(guma, nabli...) i otpora vazduha... U idealnoj situaciji(koja ne postoji) važiilo bi se što je Cane rekao :)


  • 0

#17 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 03:27 PM

U prisustvu ostalih sila (otpor vazduha pre svega), masa će da utiče na brzinu nizbrdo.


  • 1
Pozdrav

#18 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 04:00 PM

Ne znam sta su za tebe idealni uslovi, ali cak ni u vakuumu telo vece mase ne bi islo brze od tela manje mase ukoliko na oba tela deluje ista sila ubrzanja. Fizika osnovne skole.

Druga je stvar otpor vazduha, kotrljanja, to se nije pominjalo i naravno da tu masa ima uticaja.
  • 1

#19 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 April 2017 - 04:24 PM

Мислио сам да од почетка причамо управо о бициклу и котрљању.

"kada sednes na moj bajs i odgnures se nogom moj predje 50m dok njegov predje 200m"


  • 0

#20 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 04:27 PM

Ne znam sta su za tebe idealni uslovi, ali cak ni u vakuumu telo vece mase ne bi islo brze od tela manje mase ukoliko na oba tela deluje ista sila ubrzanja. Fizika osnovne skole.

Druga je stvar otpor vazduha, kotrljanja, to se nije pominjalo i naravno da tu masa ima uticaja.

Slažem se... To što sam ja rekao nema veze sa masom... Nisam je ni pominjao kod idealnih uslova, vakuum u tom slučaju

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika