Jump to content


Fotografije

Shimano 11 uklapanje sa ostatkom kroz praksu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2017 - 11:34 AM

Helou,

1. Da li bi 10F Shimano pogon isto radio kao i 11F sa ostatkom 11F ekipe?
Znam da moze 10F pogon da radi sa 11F grupom, ali kako to radi u odnosu na 11F pogon, da li je probao neko, kako to sljaka u praksi?
Znam da profici ceraju DA9000 sa desetkom pogonom zbog PM-a, ali oni su druga dimenzija zbog mnogo cega, tako da moz' da bude, al' ne mora da znaci.

1.1 Da li svaki 10F pogon radi isto na 11F?

1.2 Koja je razlika u odnosu na 10, 11 i 10/11F pogone?

2. Koje kocnice bi radile najbolje sa 11 grupom, a da nisu Shimano(na sta da obratim paznju)? 
Koje kocnice preporucujete u klasi 105ice? 
Zaustavna moc je najbitnija, onda modulacija.

P.S. Ako neko od vas prodaje par karika i pin za 11 lanac neka mi baci PP.

Sportski pozdrav  n2:Cm-smiley 
 
 


  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2017 - 12:14 PM

Razlike između pogona postoje. Koje su to razlike? 

 

  • Rampe koje povlače lanac su nešto drugačije kod 11 F pogona jer je 11 F lanac nešto uži. U praksi ne bi trebalo da osetiš razliku i bilo kakve probleme.
  • Lančanici kod 11 f pogona su nešto malo šire postavljeni. Pošto je 11f drumska kaseta šira od 10F. Logika je da šire postavljeni lančanici bolje prate liniju lanca, da bude manje ukošen. I to, koliko znam, ne važi za sve 11 F pogone. Neki su identičnog razmaka lančanika (čak i drumski).

 

U praksi su razlike više marketinške, nego merljive u brzini šaltanja, ili osećaju pri istom.

 

 

 

Za kočnice, veoma važna stvar su pakne. Na to obrati pažnju. Tj. uzmi dobre "aftermarket" pakne - Kool Stop Salmon (crvene) su fenomenalne. To je najbolje unapređenje koje možeš uraditi za kočnice.

Na drugom mestu su dobre sajle i bužiri - Shimano obični rade posao, ne treba ništa skuplje od toga.

Na kraju, važno je da je sve dobro podešeno i usaglašeno.

 
Kod izbora čeljusti kočnica, treba gledati da su usaglašene sa ručicama. Naravno, i da su odgovarajuće dužine da pakne dohvate felnu - ni prekratke ni predugačke.
 
 
 
Što se zaustavne sile tiče - sa većinom kočnica se dobija sasvim dobra zaustavna moć. Upravo je modulacija ono što pravi razliku između prosečnih i vrhunskih.
 
Koje ručice kočnica će se koristiti i zašto ne Shimano čeljusti (ako nije tajna)?

  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2017 - 12:44 PM

Hvala na brzom odgovoru.

Svaka cast na blogu, sve tekstove sam procitao, najvise me se svidja(stari zavet) opsirnost i paznja na detaljima. :)


Teoriju sam izucio, zato mi je bitno da je to neko probao kako radi.
Gde se u praksi nalazi 10/11 pogon???
Ono sto me najvise zanima je ima li razlike u radu svih 10F pogona, npr. kod FSA losije penje na veliku sajbnu ili kod Shimano 5700 pogona hoce da lanac zakaci za srafove pogona, dok se to kod 5600 ne desava i sl.

Nema tajne kod kocnica, znam da ce Shimano raditi, zato me zanima zbog drugacijeg povlacenja kako rade kocnice drugih proizvodjaca, i da li na neku njihovu tehnologiju treba da obratim paznju :)

Sportski pozdrav.

 


  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#4 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 January 2017 - 12:59 PM

Ja sam uradio obrnuto na 10faz grupu Ultegra 6600 stavio 11faz pogon 105 i radi kao sat, bukvalno munja, evo presao oko 4000km sa njim bez ijednog problema. Pre toga sam imao triplu Gossamer i jeste bio problem sa penjanjem na veliku sajbnu, uvek se neckao i nikad nisam bio siguran koliko ce mu trebati da promeni brzinu.
Sa compact 105 11faz bukvalno sam se preporodio, u stotom delicu sekunde neosetno lako prebaci na veliku sajbnu. Nijednom nije spao lanac niti drljao dok ne prebaci, znaci promena napred radi priblizno brzo kao i pozadi.
Usput bas je krut, ne uvija se ni malo, cini mi se da je cak taj 11faz 105 mozda i laksi od 10faz ultegre, ne secam se.
E sad nisam probao obrnuto, ali mislim da nema problema. Zanimljivo je da Shimano kaze da nisu kompatibilni pogoni ali praksa kaze da jesu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 1

#5 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2017 - 01:19 PM

To je ta praksa, hvala Vidak :)

Ne igra mi tezina preteranu ulogu, da bih osetio dijetu na bajku morao bih prvo sa guze da maknem dvadesetak kilograma.

Shimano-va teorija se neretko kosi sa praksom, pre par godina sam se igrao sa Shimano-vom servisnom knjigom i isprobavao sta moze sto oni vele da ne moze.

Sportski pozdrav.


  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2017 - 01:25 PM

Hvala na brzom odgovoru.

Svaka cast na blogu, sve tekstove sam procitao, najvise me se svidja(stari zavet) opsirnost i paznja na detaljima. :)


Hvala. Pravim ga na prvom mestu da sebi olakšam, što pronalaženje podataka, što odgovore na redovna & česta pitanja.
Super ako i drugima koristi - onda je pun pogodak. :)
 

Teoriju sam izucio, zato mi je bitno da je to neko probao kako radi.
Gde se u praksi nalazi 10/11 pogon???


FSA firma (Full Speed Ahead - carski naziv :) ) pravi pogone koji su 10/11. Navodno su ih redizajnirali u odnosu na stari 10 F pogon jer "11 F menjači imaju nešto slabiju oprugu", ili tako neka budalaština od objašnjenja. :)
U principu, isti đavo.

Ono sto me najvise zanima je ima li razlike u radu svih 10F pogona, npr. kod FSA losije penje na veliku sajbnu ili kod Shimano 5700 pogona hoce da lanac zakaci za srafove pogona, dok se to kod 5600 ne desava i sl.


Ovih razlika svakako ima, ali to je više vezano za proizvođača i seriju, nego za to da li je pogon marketinški prikazan kao za 10, ili 11 F.

Nema tajne kod kocnica, znam da ce Shimano raditi, zato me zanima zbog drugacijeg povlacenja kako rade kocnice drugih proizvodjaca, i da li na neku njihovu tehnologiju treba da obratim paznju :)

Sportski pozdrav.

 
Koliko znam, sve novije drumske kočnice i ručice su tu negde. Ne znam za neke da ne valjaju. Mada su mi Shimano nekako najsigurnije. Počev već od Tiagra klase. 105, ili skuplje pogotovo.
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2017 - 01:41 PM

Olaksava dosta, upravo to sto si napisao, brzo nalazenje podataka, da ne bi dolazilo do situacije gde sam ono procitao :)
Svaka cast, podrska velika od mene za ono sto radis.

Sto se tice kocnica, mislio sam na konkretne predloge, a ne da neke ne valjaju.
Primer iz linka je bolji od 5800 kocnica jer je laksi i povoljniji i sl.
http://www.chainreac...t/rp-prod127566

Sportski pozdrav.


  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#8 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 January 2017 - 01:51 PM

Olaksava dosta, upravo to sto si napisao, brzo nalazenje podataka, da ne bi dolazilo do situacije gde sam ono procitao :)
Svaka cast, podrska velika od mene za ono sto radis.

Sto se tice kocnica, mislio sam na konkretne predloge, a ne da neke ne valjaju.
Primer iz linka je bolji od 5800 kocnica jer je laksi i povoljniji i sl.
http://www.chainreac...t/rp-prod127566

Sportski pozdrav.

Ne moze campy na shimano, mislim moze, ali ako ti pune guma najeb'o si. Kod shimana se popusta sajla na samim celjustima da bi ih rasirio, a kod campija na samaraljkama, tako da drzi se shimana ako imas shimano grupu. Inace campy osetno bolje koci i u nizim klasama, probao sam veloce i to zakiva kako koci sa campi samaraljkama, ali ne znam nikoga ko ima montirane campi kocnice na shimano samaraljke, bas iz razloga sto se javlja problem prilikom skidanja tocka, mora ili da se rasteluje kocnica ili da se ispumpa guma.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 1

#9 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 January 2017 - 02:07 PM

Kod desetofaznih pogona nije pitanje samo ko je proizvođač i da li je namenio da radi i sa jedanaest brzina, nego i kad je proizveden jer su negde pre četiri-pet godina Sram i Shimano povećali rastojanje među šajbnama. Jedanaestofazne šajbne bi trebalo da prate ovo novo rastojanje uz prilagoćen oblik šajbni zbog malo užeg lanca. Campagnolo je jedanaestofaz uveo pre ove promene, tako da su se kod njih te stvari više prilagođavale nekako u hodu. To je priča za pogone koji idu fabrički uz ostatak grupe, šta i kako rade nezavisni proizvođači je tek mnogo teže pitanje, pravila ne postoje. Onda na to dodaš pitanje geometrije rama, koliko je dugačka zadnja vila, da li je sve u liniji kako treba, a i koliko si ti sam dobar majstor, i svede se na to da bilo šta van proizvođačke specifikacije moraš da isprobaš da bi znao da li će da radi. Na svu sreću, većinom hoće jer ipak je to sve milimetar-dva levo-desno, a pogoni i prednji menjači su daleko od visokoprecizne aparature.

 

Što se kočnica tiče, poslednja generacija Shimano mi deluje generalno prihvaćena kao najbolji izbor kada su performanse u pitanju. Znam i za ljude koji voze kompletnu Campagnolo grupu sa Shimano kočnicama. Ali stoji i što FalloutBoy kaže, prvo dobri paknovi i ispravne sajle i bužiri, čeljusti dolaze poslednje dok god su korektnog kvaliteta i nisu neka superlaka egzotika.


  • 2

#10 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2017 - 02:22 PM

Bravo Vidak, to je to.
Upravo sam pitanjima pokusao da isprovociram da nije sve isto, i da nesto sto moze ne znaci da je valjano.

Zato sam u prvom postu i napisao da znam da 10F pogon moze na 11F, da se i na trkama takava postavka vozi, ali kako to zaista radi, tj. ima li to neke ocigledne mane(npr. kao kod Campy kocnica).

Sto se tice kocnica, ako ne uzmem od drugara TRP, onda najverovatnije idu 5800(kao sto je ostatak grupe) ali bih generalno isao na nesto sto nije Shimano.

EDIT: Fiery, nisam znao ovo za sajbne, sjajan post, hvala. Sada cu malo o tome da bunarim po netu :)


 


  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#11 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 January 2017 - 03:12 PM

Bravo Vidak, to je to.
Upravo sam pitanjima pokusao da isprovociram da nije sve isto, i da nesto sto moze ne znaci da je valjano.

Zato sam u prvom postu i napisao da znam da 10F pogon moze na 11F, da se i na trkama takava postavka vozi, ali kako to zaista radi, tj. ima li to neke ocigledne mane(npr. kao kod Campy kocnica).

Sto se tice kocnica, ako ne uzmem od drugara TRP, onda najverovatnije idu 5800(kao sto je ostatak grupe) ali bih generalno isao na nesto sto nije Shimano.

EDIT: Fiery, nisam znao ovo za sajbne, sjajan post, hvala. Sada cu malo o tome da bunarim po netu :)


 

ako već hoćeš 105 5800 kočnice, prvo pogledaj u planetu, na prvu loptu izgledaju skupo, ali kada izračunaš troškove slanja, carine i pdv-a izađe jeftinije za oko 8-10 evra u planetbike nego na chainreactioncycles, možeš i na rate da kupiš, imaš garanciju, jedino ne znam da li ti se siva boja uklapa http://planetbike.rs...A-silver/17240/ .

Da ne zaboravim da su uveli loyality karticu pa za svakih potrošenih ne znam koliko dinara, gomilaju ti se poeni (mislim da je za 15 potošenih 1 din popusta, ili za 50din. 1 din. ne sećam se), koje možeš kad ih nakupiš da iskoristiš za popust prilikom sledeće kupovine.

A inače ima negde iskopaj na netu uporedni test road kočnica, pa su dali zaustavni put, modulaciju itd za sve poznatije modele kočnica, kačio je neko negde i na nekoj temi na forumu, pitaj boga gde.


  • 1

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2017 - 03:26 PM

Veći razmak lančanika je utoliko bitniji, ukoliko je manje rastojanje kasete od pogona (tj. kraći chainstay na srpskom :)  ).  Zbog ugla, odnosno linije lanca. 

 

SRAM 11 faz bi trebalo da ima šire raspoređene lančanike od 10 faza (drumskog, naravno). Kod Shimana je u milimetar isto odstojanje. Nisam ni znao da su starije 10-fazne Shimano serije imale uže postavljene lančanike od novijih!  :)  

 

Koliko znam, u praksi to sve lepo radi - kad se lepo podesi i sa dobrim menjačem.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 January 2017 - 03:31 PM

Molim te postavi link za kocnice ako nadjes, volim da citam uporedne testove...i izvlacim svoje zakljucke :D

Nisam ni gledao na chain-u koliko su kocnice, ali uvek prednost dajem novom i nasim radnjama.
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#14 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 January 2017 - 03:37 PM

SRAM 11 faz bi trebalo da ima šire raspoređene lančanike od 10 faza (drumskog, naravno). Kod Shimana je u milimetar isto odstojanje. Nisam ni znao da su starije 10-fazne Shimano serije imale uže postavljene lančanike od novijih!   :)

 

Shimano je promenio rastojanje pri prelasku sa 7800/6600/5600 na 7900/6700/5700. Sram je napravio sličnu promenu u poslednjoj desetofaznoj generaciji grupe Red, tzv. Red 2012 (ona generacija u kojoj je uveden prednji menjač sa Yaw tehnologijom). Kod grupa Force i Rival rastojanje je povećano tek sa prelaskom na jedanaestofaz.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika