Jump to content


Fotografije

Stariji bolji ili noviji losiji

corratec vs merida

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 herbsmanno1

herbsmanno1
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 08 January 2017 - 05:53 PM

Pozdrav,

 

Nameračio sam se da kupim sebi neki becikli, pa sam došao do dvojce finalista i stvorila se velika dilema.

Naime, osnovna funkcija za koju mi treba je da se vozikam po gradu, plus dva tri puta godisnje neki off road, nista ekstremno, Kopaonik, Zlatibor i slicno. 

Lomim se izmedju novijeg sa lošijom opremom i starijeg sa boljom opremom. Oba su u dobrom stanju, stim sto je noviji skoro pa nevožen, dok se na starijem već po malo vide tragovi korišćenja, sto je i logicno jer ima nekih 5-10 godina sigurno, mada je za tu starost veoma dobro ocuvan.

Treba mozda imati u vidu da se "gradska voznja" po Beogradu po svetskim standardima verovatno racuna u lagani off road, sobzirom na broj rupa i ivicnjaka na koje se valja popeti. Takodje, ne planiram da ga imam duze od godinu dana, pa bi bilo dobro u odluku uracunati i koji ce od njih bolje drzati cenu.

 

Dva konkretna pitanja mi padaju na pamet:

Čemu dati prednost sobzirom da ga neću štedeti, amortizeru ili menjačima?

Da li uopšte postoji bitna razlika u kvalitetu izmedju amortizera na ova dva modela?

 

Sve ostale sugestije su dobrodošle.

 

http://www.2bike.rs/...ra#.WHJ5ZVMrLbg

 

http://www.2bike.rs/...ov#.WHJ5cVMrLbg


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 January 2017 - 06:07 PM

Subjektivno mišljenje na osnovu nekog ličnog iskustva:

 

Prvo za gradsku vožnju i lagani off ne bih uopšte uzimao bajs sa amortizerom. Kome nisu bitni (bez agresivnog off roada), po meni je najbolje da ih izbegne u potpunosti.

 

Drugo, ako nemam drugi bajs za po gradu, ne bih uzimao ni planinski bajs kao takav, već neki treking-hibrid, na koji mogu i blatobrani i pak treger da se stave.

 

Prioriteti?

1. Ram. Dobar i odgovarajuće veličine i geometrije. Kičma i srce bicikla, istovremeno. Spram njega se "pakuju" ostale komponente, pa je zamena drugim tipom komplikovanija (i potencijalno skuplja) od zamene bilo koje druge komponente. Ako bajs mora da ima amortizere, onda bi i oni išli pod ovu stavku, zajedno sa ramom, kao veoma bitan faktor, kome su bitni.

2. Dobri točkovi.

3. Dobre kočnice. Nije bitno da li su hidraulični diskovi, ili V-brejk, koji god tip, samo da su ručice, creva/sajle i čeljusti nekog pristojnog kvaliteta, dobro podešene i u ispravnom stanju.

4. Dobre gume.

5. Pedale i sedlo, kao i ručke kormana koje odgovaraju vozaču. Obično se nose s bajsa na bajs kad se jednom pronađe ono što odgovara. :)

6. Menjači i ručice menjača - najprecenjeniji deo opreme na bajsu, super za marketing, koji najmanje doprinosi voznim karakteristikama. Ko se ne trka, svaki će biti dobri.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 herbsmanno1

herbsmanno1
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 08 January 2017 - 07:06 PM

Hvala na odgovoru i ulozenom vremenu.

Plasim se samo da si prevideo bitnu stavku: kad u Beogradu treba da stignes od tacke a do tacke b za odredjeno vreme, takva voznja zaista zahteva minimum fleksibilnosti od bajsa, pa mislim da je prednji amortizer vise nego pozeljan. Vozim ceo zivot bez amortizera, i zaista previse cesto u toku voznje mastam da ga imam da bih kupio novi bajs bez amortizera. Uporedio sam tockove izmedju ova dva, deluju slicnog kvaliteta. Oh zasto je ova odluka toliko teska. Ako zaista nije bitno da li su menjaci tx ili deore, onda pretpostavljam da, pod uslovom da mi oba odgovaraju anatomski, je bolje da se odlucim za ovaj noviji, samo zato sto je nov. Ako neko misli drugacije, molim za obrazlozenje.


  • 0

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 January 2017 - 07:30 PM

Deore je sasvim kvalitetna i dobra oprema. Sa višim klasama se mahom dobija niža masa. Ostalo je nebitno za ne-trkačke namene. :)

 

 

Ovo je opet moje neko viđenje, ako su ti drugačiji prioriteti & afiniteti, ti ćeš birati sebi drugačije:

 

Široke gume su za asfalt dobra stvar i rešavaju većinu neravnina. Već od 40 mm širine, kaldrma, pa i manje bankine, više nisu nikakav problem.

 

Amortizer hoće vožnju učiniti dodatno nešto udobnijom, po cenu osetno veće mase bicikla (i još na samom kormanu), i crpljenja energije čak i prilikom vožnje po vodoravnoj podlozi. Naravno, može se zaključati... ali opet se vuče još kila-dve-tri dodatne težine bez preke potrebe. Dobar amort traži i servis na svakih 100 radnih sati otprilike. Ima pokretnih delova koji mogu i da se pokvare, pa vijaj delove... 


  • -1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 09 January 2017 - 09:19 AM

Smatram da je merida pogodnija, jer ima kvalitetniju suspenziju od 100mm hoda. Ova RST gila ima 130mm što je nepotrebno i za grad i za XC vožnje, a svi znamo na kakvom su glasu RST suspenzije kada je trajnost u pitanju. Oba bicikla imaju relativno slabe kočnice, biće ok za po gradu i na blagom spustu, ali ako se odlučiš spuštati niz neku zahtevniju i dužu stazu (kakvih ima na Zlatiboru i Kopaoniku) mogao bi biti neprijatno iznenađen kad na pola spusta kočnice počnu da gube kočionu snagu... Merida ima po meni daleko kvalitetnije točkove, i bajk deluje očuvano... nema ogrebotina na kurblama, menjaču i slično. 


  • 3

#6 herbsmanno1

herbsmanno1
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 09 January 2017 - 05:30 PM

Hmm, ja sam cuo da Tectro kocnice nisu lose, ali pretpostavaljam da dug spust sa kocenjem zahteva vise nego "nisu lose". U medjuvremenu sam odustao od ta dva, gledam neki 29er, ali nikako da nadjem nesto u deore klasi, sa dobrim kocnicama i hidraulikom za ispod 300... mozda da odem u zemlju cuda tamo da probam :)

 

U međuvremenu sam gledao ovo, ali mi tesko da predjem preko alivio shiftera i fronta, plus ako je tectro zaista toliko nepouzdan, onda ne dolazi u obzir.

http://www.2bike.rs/...shox-top-ponuda

 

Dodatno pitanje: koliko bicikla izgubi na ceni za godinu dana normalne upotrebe? razmisljam, ako bajs od 250e za godinu dana mogu opusteno da prodam za 150, i bajs od 1000 evra mogu opusteno za godinu dana da prodam za 900, onda koja je poenta ogranicavati se? tako gledano, mogu i spejs šatl da kupim.

 

 

Šalu na stranu, značilo bi mi vaše mišljenje na tu temu.


  • 0

#7 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 January 2017 - 06:00 PM

Hmm, ja sam cuo da Tectro kocnice nisu lose, ali pretpostavaljam da dug spust sa kocenjem zahteva vise nego "nisu lose". U medjuvremenu sam odustao od ta dva, gledam neki 29er, ali nikako da nadjem nesto u deore klasi, sa dobrim kocnicama i hidraulikom za ispod 300... mozda da odem u zemlju cuda tamo da probam :)

U međuvremenu sam gledao ovo, ali mi tesko da predjem preko alivio shiftera i fronta, plus ako je tectro zaista toliko nepouzdan, onda ne dolazi u obzir.
http://www.2bike.rs/...shox-top-ponuda

Dodatno pitanje: koliko bicikla izgubi na ceni za godinu dana normalne upotrebe? razmisljam, ako bajs od 250e za godinu dana mogu opusteno da prodam za 150, i bajs od 1000 evra mogu opusteno za godinu dana da prodam za 900, onda koja je poenta ogranicavati se? tako gledano, mogu i spejs šatl da kupim.


Šalu na stranu, značilo bi mi vaše mišljenje na tu temu.

Pametno razmisljas, bicikli ne gube puno na ceni, najvise ces izgubiti ako kupis neki 26" bajs. To se vise nigde ne vozi osim kod nas, uveliko se preslo na 27,5 ili 29" tako da ti savetujem neki 29" sa vazdusnom vilom moze da se nadje za oko 400-450e u super stanju.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#8 ZareSD

ZareSD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 09 January 2017 - 06:10 PM

Kolega, sta znaci komentar " ali mi tesko da predjem preko Alivio siftera i fronta"? Pitanje je dobronamerno bez ikakve negativne konotacije. Ja sam se zainteresovao tek nedavno pa citam i ucim. U tom kontekstu, pitam se sta jednom rekreativcu i amateru znaci Deore u odnosu na Alivio, pogotovo na sifterima i prednjem menjacu?

Sent from my Samsung
  • 1

#9 ZareSD

ZareSD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 09 January 2017 - 06:14 PM

Kolega, sta znaci komentar " ali mi tesko da predjem preko Alivio siftera i fronta"? Pitanje je dobronamerno bez ikakve negativne konotacije. Ja sam se zainteresovao tek nedavno pa citam i ucim. U tom kontekstu, pitam se sta jednom rekreativcu i amateru znaci Deore u odnosu na Alivio, pogotovo na sifterima i prednjem menjacu?

Sent from my Samsung

Hocu da kazem kako nas sve lako odvuce ta podela i neke tehnikalije koje su bitne na takmicarskom bajsu ili bas ozbiljnim rekreativcima koji gledaju bicikle od 600-1600 eur. I ja gledam da kupim bajs do proleca ali je meni zbog visine (198) malo suzen izbor u cenovnom rangu 250-300 eur.:-(

Sent from my Samsung
  • 0

#10 herbsmanno1

herbsmanno1
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 09 January 2017 - 06:19 PM

Pa pazi, ja sam isto pocetnik, sve sto znam sam naucio iz jednog teksta koji kaze da je alivio do skoro bio niza klasa, a od skoro presao u nizu srednju, a posto bajseve koje ja gledam su po 2-3 godine stari, plasim se da je tad jos bio niza. Istina je da zadnjih deset godina vozim kaprijolo sa shimano menjacima za decu i da i dan danas rade, tako da da, pretpostavljam da je ovo moje vise stvar sujete,  ti shifteri ce mi biti uvek ispred nosa i zelim da na njima u najmanju ruku pise deore :)

takodje, taj tekst koji deluje poprilicno smisleno zakljucuje da je zabluda da je zadnji menjac bitniji od prednjeg, pa eto ako neko ima drugo misljenje molim da ga podeli sa nama.

Takodje da izjavim svoje divljenje prema ovoj zajednici koja u sred zime pomaze neukim poput mene da donese pravu odluku, zaista nisam ocekivao ovako plodonosnu raspravu.

 

Pozdrav


  • 0

#11 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 January 2017 - 07:06 PM

Pa pazi, ja sam isto pocetnik, sve sto znam sam naucio iz jednog teksta koji kaze da je alivio do skoro bio niza klasa, a od skoro presao u nizu srednju, a posto bajseve koje ja gledam su po 2-3 godine stari, plasim se da je tad jos bio niza. Istina je da zadnjih deset godina vozim kaprijolo sa shimano menjacima za decu i da i dan danas rade, tako da da, pretpostavljam da je ovo moje vise stvar sujete, ti shifteri ce mi biti uvek ispred nosa i zelim da na njima u najmanju ruku pise deore :)
takodje, taj tekst koji deluje poprilicno smisleno zakljucuje da je zabluda da je zadnji menjac bitniji od prednjeg, pa eto ako neko ima drugo misljenje molim da ga podeli sa nama.
Takodje da izjavim svoje divljenje prema ovoj zajednici koja u sred zime pomaze neukim poput mene da donese pravu odluku, zaista nisam ocekivao ovako plodonosnu raspravu.

Pozdrav

Vidi ovako stoje stvari, da ti uprostim, prvo gledaj u viljusku na mtb-u, ako je vazdusna, sve ostalo na bajsu je ok, minimum srednja klasa (deore i skicno)u 99% slucajeva, osim ako je neko nesto skidao.
Takođe viljuška je i jedan od najskupljih upgrade-ova, pa ti dzabe xt, xtr ako imas kantu od vile.
Znači, ako je ugrađena vazdusna vila u 99,9% je i dobar ram u pitanju a i sve ostalo na bajsu, pod uslovom da je krsten proizvodjac u pitanju i da niko nista nije u medjuvremenu skidao od komponenti.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#12 herbsmanno1

herbsmanno1
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 09 January 2017 - 08:20 PM

Volim savete koji uprošćuju, hvala. Znaci ovo je ok akcija, samo mu je malo zardjala kaseta ako dobro vidim.

 

http://www.2bike.rs/...osus-300-custom

 

U daljem razmišljanju došao sam do zaključka da mi, pošto svakako neću voziti po blatu i kiši, možda i ne trebaju disk kočnice, tako da bi možda nešto sa v brejkom  moglo da doše u obzir u rangu moje kupovne moći, a da za uzvrat ima air viljusku i ok ostale delove. U svakom slucaju sam lenj pa svako smanjivanje težine će mi prijati. 


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2017 - 05:08 AM

Pa pazi, ja sam isto pocetnik, sve sto znam sam naucio iz jednog teksta koji kaze da je alivio do skoro bio niza klasa, a od skoro presao u nizu srednju, a posto bajseve koje ja gledam su po 2-3 godine stari, plasim se da je tad jos bio niza. Istina je da zadnjih deset godina vozim kaprijolo sa shimano menjacima za decu i da i dan danas rade, tako da da, pretpostavljam da je ovo moje vise stvar sujete,  ti shifteri ce mi biti uvek ispred nosa i zelim da na njima u najmanju ruku pise deore :)

takodje, taj tekst koji deluje poprilicno smisleno zakljucuje da je zabluda da je zadnji menjac bitniji od prednjeg, pa eto ako neko ima drugo misljenje molim da ga podeli sa nama.

Takodje da izjavim svoje divljenje prema ovoj zajednici koja u sred zime pomaze neukim poput mene da donese pravu odluku, zaista nisam ocekivao ovako plodonosnu raspravu.

 

Pozdrav

 

Evo mojih tekstova koji (po meni argumentovano) tvrde malo drugačije:

 

http://www.bikegreml...1/klase-opreme/

 

Ukratko, Acera klasa opreme radi sasvi dobro i pouzdano. Čak i niže klase nisu katastrofalno loše, ali već Acera, a pogotovo klasa iznad, tj. Alivio, radi veoma dobro.

 

Što se kočnica tiče: dobre kočnice su dobre kočnice. Bilo da su disk, V-brejk, ili drumaške. Svake dobre će dobro raditi.

 

Prednosti (dobrih) diskova (u odnosu na dobar V-brejk na primer) su:

  • Nešto bolja modulacija kočione sile
  • Brže reagovanje na pljusku i u blatu - odmah počinju kočiti punom silom i predvidivo, dok ostali tipovi kočnica imaju nekih pola sekunde (dok točak napravi jedan krug, da pakne malo obrišu felnu) zadrške, uz naknadno dosta nagliju inicijalnu kočionu silu u odnosu na taj prvi krug. Ništa strašno, ali lepše je kad odmah rade lepo
  • Nešto veća otpornost na dugo kočenje - ne pregreva felnu, mada se i diskovi mogu pregrejati predugim kočenjem, ali nešto više vremena im treba nego felnama. Druga prednost je što, čak i kad se pregreje, disk kočnica samo prestane da radi, dok kod obične to rezultuje momentalnim sletanjem gume s obruča, pa se ostaje i bez kočnice i bez gume za upravljanje.
  • Jača sila kočenja. Ovo je bitno zbog toga što pri agresivnoj off road vožnji omogućavaju da se lakše koči sa po jednim prstom, dok ostali prsti šake drže koraman na džombama, da ne ispadne iz ruku.  :)   Može se kočiti sa po jednim prstom i sa dobrim V-brejkom, ali treba nešto jača sila, pa se može lakše umoriti šaka posle nekih pola sata.  :)   Što se same sile kočenja kao takve tiče: svaka dobra kočnica ima dovoljnu silu da blokira točkove, tako da je sila kao takva koju pruža V-brejk više nego adekvatna.

Mane diskova:

  • Veća težina
  • Viša cena
  • Nešto komplikovaniji i skuplji servis, pogotovo kod hidrauličnih
  • Osetljivost samih diskova - za bajs koji treba opušteno "baciti" na gomilu sa drugim bajsevima, postoji šansa da se iskrivi disk. Nije strašno, ali jeste nešto osetljivije u odnosu na "obične" kočnice
  • Pri kočenju više opterećuju viljušku, ležajeve kormana i žbice prednjeg točka. Prednja disk čeljust, pošto je postavljena iza viljuške, pri jakom kočenju pravi silu koja vuče točak napolje iz prihvata (dropova). Po meni veoma loše rešenje, zašto se prihvat disk čeljusti ne rotira za 180 stepeni, nikad mi nije bilo jasno.

 

 

Broj prednosti i mana je nebitan, već konkretne prednosti i mane - odmeriti ih spram svojih prioriteta i afiniteta, pa izabrati.

 

U praksi sam prošao celu Frušku Goru, po i van asfalta, sa V-brejk kočnicama, bez ikakvih problema. Da su dobri diskovi bolji, bolji su, nema spora.

 

 

Za kraj, da ponovim šta sam već napisao u temi: ram, na prvom mestu - da je dobar i odgovarajući.

29" je nova moda, verovatno dobar izbor. Ovde sam pisao o prednostima i manama MTB standarda 26, 27.5 i 29", pa svako može videti za sebe šta je najbolje:

 

http://www.bikegreml...275-vs-29-29er/

 

Ukratko, po meni glavna mana 29" je glomaznost. Ko u gradu treba često da unosi bajs u lift, ili vuče uz uska stepeništa, sa oštrim krivinama, može biti mana.

Glavna mana 27,5" je manji izbor guma.

Glavna mana 26" je manji prečnik točka (nešto slabije ublažava džombe - mada brže ubrzava :)  ).

 

Sad, kao što piše u tekstu, te mane su nekad prednosti, zavisno od prioriteta.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 herbsmanno1

herbsmanno1
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 10 January 2017 - 03:59 PM

Hvala na opsežnom odgovoru, sad ću da pročitam tvoje tekstove, poz.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika