Jump to content


Fotografije
- - - - -

Tura Grac - Maribor - Ljubljana - Trst - Pula


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
3 odgovora na ovu temu

#1 Gagilano

Gagilano
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 26 July 2016 - 10:19 AM

Drugar i ja planiramo turu tokom avgusta, i odlučili smo se za polazak iz Graca, a negde od Maribora bismo okvirno pratili Eurovelo 9 do Trsta. Odatle krecemo obalom, pa ako nam vreme dozvoli planiramo da obiđemo Koper, Piran, Umag, Novigrad, Poreč i Rovinj na putu do Pule. Povratak za Beograd bi bio iz Rovinja.

 

Planiramo da vozimo nekih 7 dana, i možda neki dan i odmorimo od vožnje.

 

Otprilike rute koje smo planirali su:

  • Grac - Maribor: 79km
  • Maribor - Ljubljana: 134km
  • Ljubljana - Trst: 95km
  • Trst - Umag: 117km
  • Umag - Rovinj: 62km
  • Rovinj - Pula: 69km
  • Pula - Rovinj: 41km

Spavamo po kampovima kojih svuda ima dosta, a ako nam vreme dozvoli možda istražimo i delove južnije od Pule. Naravno ostavili smo dovoljno vremena i za uživanje u moru, kad smo već tamo. :)

 

Ako neko ima predloge šta bi bilo obavezno obići na ovom putu, ili možda još korisnije - koji bi put trebalo izbegavati, dobrodošli ste da podelite svoje znanje i iskustvo. :)

 

 

 


  • 0

#2 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 August 2016 - 08:01 AM

Што не видех раније... Ниси рекао да ли возите друмаше или МТБ (или нешто треће), па не могу да препоручим неку конкретну руту. Имајте у виду да је Словенија прилично брдовита и биће доста успона. Трст такође, на све стране брда. А онда и та западна Истра, колико год деловала равно, у ствари је стално горедолирање. Бар када се држите главних путева. Често има и предивних стаза уз обалу, што кроз шуму, што кроз кампове, али имајте у виду да су оне много дуже, јер прате линију обале. Осим тога, поготово у ово доба, претрпане су купачима, па негде и не може да се вози (а буде и знакова да бицикле треба гурати). Ако имате времена, идеално. Ако не, проблем. С друге стране, ићи само главним путевима била би велика штета, јер је пуно прелепих и занимљивих предела и разних... занимљивости. :) Ја сам желео да обиђем и неке брдске градиће, али нажалост није било времена. Северни део (северно од Ровиња) је далеко... попуњенији, него јужни.

 

Рецимо, прошле године сам возио од Ровиња до Пуле. Завлачио се по Ровињу и околини, изгубио пуно времена, али после Барбариге, када одустадох од даљег тражења обалних стазица, брзо стигох до Пуле. Укупно милим да је било око 3,5 сата. Укупно ~100 км, уместо ~70. На недавној вожњи од Врсара до Умага, која је путем скоро иста километража, било је битно другачије. У Умаг сам стигао тек после ~7 сати вожње. Толико времена се изгуби ако тражиш путеве и путељке и желиш да идеш уз обалу, а успут још и сликаш и стајеш да провериш гпс. Јуче сам ишао да "попуним рупу" од Ровиња до Пореча. Стигох само до Врсара и то после више од 6 сати. :) Како рекох, превише стазица и то без икакве ознаке и назнаке да ли некуда воде.

 

Истина, има и пуно стаза које су обележене, али ни то није баш сјајно. Наиме, ознаке на терену садрже само број стазе и никакву другу информацију. Дакле, ако не знаш све стазе напамет или барем бројеве који су ти интересантни, немаш појма да ли ће стаза да те води уз обалу, у планине или чак и на потпуно супротну страну, назад одакле си кренуо.

 

Што се препоручених стаза тиче, свакако Парензана у Истри, барем део од Грожњана (а можете да кренете из Буја, односно Бујета), кроз Мотовун до Вижинаде. Па се спустите нпр у Умаг или Новиград, мада би та рута била прилично напорна. Ја сам је возио у супротном смеру: https://www.youtube....h?v=fG_MZgVWUVo

 

Итд. Ако није касно и ако те још нешто занима, питај.

Иначе, у целом том делу Истре има пуно бициклиста и сви су на њих навикнути и доста пазе. Ко је навикнут на Београд/Србију, тамо ће се осећати као панда. Не рачунајући локална доставна возила, наравно. ;)


  • 0

#3 Gagilano

Gagilano
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 25 August 2016 - 03:00 PM

Vratismo se i mi pre desetak dana sa ture, utisci su se slegli, pa mogu da napisem i kratak izvestaj, za ljude koji bi planirali ovako nesto da izvedu.

 

@caneee

Tvoje savete videh tek nakon povratka, i mogu reci da se vidi da imas dosta iskustva po tim krajevima, dobro bi mi došlo da sam video post pre polaska. :)

 

Elem, zbog malih izmena u hodu, imali smo zapravo 5 dana aktivnije vožnje, i jedan dan lagane turističke, pa je tura izgledala ovako:

 

1. dan – put kombi prevozom od Beograda do Graca, kratak obilazak grada biciklom i noćenje

2. dan – vožnja od Graca do Maribora, obilazak grada, odlazak u kamp 5km od grada: 112km

3. dan – vožnja od Maribora do Ljubljane, prenoćište u hostelu 2-3km od centra grada (jer je kamp kod Ljubljane skup kao otrov): 140km

4. dan – vožnja od Ljubljane do Trsta, obilazak grada, odlazak u kamp nekih 5km od grada: 93km

5. dan – pauza u Trstu zbog loših vremenskih uslova (jak vetar, i jaka kiša tokom celog dana)

6. dan – vožnja od Trsta, uz more, preko Slovenačkog primorja (Koper, Izola, Strunjan, Piran, Portorož), pa do Umaga, odlazak u kamp južno od Umaga: 103km

7. dan – vožnja od Umaga preko Novigrada i Poreča do Vrsara, odatle prelaz Limskog zaliva brodićem do prvog kampa, nastavak vožnje preko Rovinja, do Pule: 91km

8. dan – turistička vožnja po centru Pule, obilazak Verudele i Verude: 24km

9. dan – povratak kombi prevozom iz Pule za Beograd

 

U totalu prevezeno nekih ~560km, uz prosečnu brzinu oko 18km/h (podaci sa VDO-a), što je prilično ok uzevši u obzir dosta spore "a la trotinet vožnje" kroz stare gradiće istre, i pentranje po brdima Slovenije sa prilično natovarenim biciklima:

 

35d4v46.jpg

 

Highlights, i neki komentari koji mogu biti od koristi ljudima koji reše da voze sličnu turu ili neki njen deo:

 

  • Deo u Austriji je očekivan i u skladu sa mojim prethodnim iskustvom vožnje u ovoj zemlji – najvećim delom biciklistička staza je potpuno odvojena od saobraćaja, a u delovima u kojima nije prolazi kroz jako male gradiće i sela pa je utisak potpuno relaksirana vožnja kroz jako lepe predele.

  • Slovenija, brdski deo – u nekim delovima ima bici staza, u drugim se vozi po putevima, ali nije bilo previše deonica na kojima je saobraćaj problem. Vozači su dosta tolerantni. Mi smo na deonicama Maribor – Ljubljana i Ljubljana – Trst prošli kroz mnoštvo prelepih brdskih i poluplaninskih predela, kroz koje je zaista uživanje voziti. Ali valja napomenuti da ima dosta uspona i da je put prilično brdovit, što je u nekim trenucima bilo dosta naporno uzevši u obzir sav prtljag koji smo nosili (bisage, šator itd). Pomenuo bih i kamp kod Maribora koji je fenomenalan i prilično povoljan (ne znam da li je ok bilo koga reklamirati pa neću ovde pisati imena kampova).

  • Italija – Deo od slovenačke granice do Trsta je solidan, ima lepih delova, ali čim se priđe Trstu oseti se haotična vožnja Italijana, koji jure i prolaze dosta blizu biciklista. Zato je savet što pre hvatati neke putice sa strane, ili trotoare gde je to izvodljivo. Tek kada se prođe Trst, I kada krene staza direct pored mora, kreće pravo uživanje, koje traje sve do Umaga, pa i dalje. Kamp kod Trsta – old school kamp, ne baš naročito sređen.

  • Slovenija, primorje – fenomenalno, staze ima gotovo celim putem do granice sa Hrvatskom, i uglavnom ide pored mora, a i tamo gde je nema prolazi se ne preterano opterećenim putevima kroz fenomenalne predele (posebna preporuka prolazak kroz Strunjan i uspon na vidikovac sa kojeg je pogled fenomenalan). Preporučio bih i obilazak veoma lepih gradova usput – Koper, Izola, Piran

  • Hrvatska – Mi smo se trudili da veći deo vozimo uz obalu, ali smo neke delove i sekli magistralom, što definitivno ne preporučujem, pogotovo u letnjoj sezoni, kada turisti voze kao sumanuti. Magistrala je potpuno nepredviđena za bicikliste, jer nema nimalo “viška betona” nakon desne linije, i jako je usko. Znači, preporuka je hvatati put uz obalu ili što bliže njoj, i usput obići gradove: Umag, Novigrad, Poreč, Vrsar. Između Vrsara i Rovinja postoji Limski zaliv, preko kojeg se može preći brodićem iz Vrsara za ne tako malu cenu (100 kuna po osobi), a alternative je vožnja oko ovog zaliva. Nama je delovalo da je jedini put magistrala, a to smo želeli da izbegnemo po svaku cenu, pa smo platili ceh prevoza. Napomenuo bih da je prvi kamp preko zaliva kamp Valalta, i ako vam predloži tu da vas ostavi, zahtevajte da vas ostavi negde posle kampa, jer se radi o privatnom nudističkom kampu. Mi smo se nekako provukli uz dogovor sa obezbeđenjem, ali nije prijatno iskustvo. Obavezno posetiti nakon toga Rovinj koji je jedan od najlepših gradova na ovoj obali, a nakon toga dalje ka Puli se može magistralom, a može se i jednom od istarskih bici ruta koje vode kroz vinograde i seoca kao što su Barbariga, Peroj (jako lepo mestašce), Fažana… Jedino bih dodao da je početni deo ove rute prilično offroad, vozi se po tucaniku I dosta je truckavo, ali se vozi kroz šumske predele i lepo je. Jedna guma je morala biti zamenjena nakon ove avanture. Kampovi u Umagu i Puli su se dobro pokazali, jedino što su dosta natrpani u sezoni, ima baš baš dosta ljudi.

 

Sve u svemu, dosta sadržajna tura – obilazak par većih gradova (Maribor, Ljubljana, Trst), dosta planinskih i šumskih predela, uglavnom asvalt, malo makadam, dosta fenomenalne vožnje uz more, i obilazak fantastičnih istarskih primorskih gradova. I naravno plaže i kupanje po Istri. J Iskrena preporuka!


  • 1

#4 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 August 2016 - 08:00 AM

Жао ми је што сам закаснио, али важно је да сте се одлично провели. Иначе, за оне са више времена, Словенија има доста предела који делују одлично (и уређено) за бајк. Проблем је што је већина на северу, па ја нисам (још) био. Што се тиче Лимског канала, то сам мало поменуо у причи са своје вожње. Лепо је да постоји бродић. Иначе постоје туре по самом каналу и коштају тих 100 куна / 15 евра (не знам да ли примају бицикл). Чак сам мислио да се провозам, јер то и није ненормално скупо за тако нешто, али мислим да они иду једва до половине канала (гледано са континенталног "почетка), јер постоје неки рибњаци на путу. Разумем и да вам је било непријатно због Валалте, али то је један од најстаријих, а свакако најпознатијих и највећих нудистичких кампова. Не знам да ли сте могли некако да га заобиђете, али је чињеница и да је са врсарске стране такође нудистички камп, па се може рећи да је то нудистичка линија. :) Из мог искуства по том делу, нудисте ич не потреса да ли има и обучених, али већина таквих кампова има прописану забрану ношења одеће већ од самог улаза. Ко није навикао на "природно", свакако јесте непријатно, али за то је криво планирање (на Гугл мапама лепо пише да су нудистички кампови). Питање је и колико је заиста могуће да вас бродић истовари изван кампа, јер је могуће да од поменутих рибњака (а и терена/стена) нигде другде и не може да прође (камп је заиста велик).

 

Но, оно најважније - да сте све то знали унапред и да сте знали и какав је обилазак канала, вероватно бисте опет ишли тим бродићем. Јесте много 100 куна само за прелазак са једне на другу обалу, али обилазак је незгодан и напоран, поготово када имаш пуно терета на бициклима. Први део је скоро фантастичан (од Врсара), углавном кроз шуму, прилично миран офроуд. И пред већину јачих узбрдица постоји могућност да се убрза. Ипак, све време се иде узбрдо, а после толико дана вожње и са теретом, све је теже и мучније. А најгори део долази када се спустиш до самог канала, па се треба попети на другој страни. Узбрдица је тешка и дуга, а притом и уска и оптерећена. Више пута су разни кампери морали да миле иза мене чекајући да ме обиђу (а и ја сам се склањао повремено са пута). Срео сам бициклисте који су вукли бицикле (један са приколицом!) уз пешачку стазу која је пречица, али је она у почетку јако стрма, а подлога растресита, са пуно камења, па је ноћна мора и за обичан, а камоли натоварен бајк. Опет, главни пут је баш стресан и напоран. Све у свему, да сте претходно искусили обилазак канала, сигуран сам да бисте свеједно платили тај бродић и прошли кроз камп.

 

На крају, постоје неке офроад стазе и могућност вожње бар делимично уз обалу и после Барбариге (ка Пули), али и пуко тражење одузима ужасно пуно времена. Тако сам ја од Ровиња до Врсара возио око 6 сати (са паузом за ручак од око пола сата), иако сам од Лимског канала све до Врсара возио главним путем (можда и баш због тога :)). А назад, од тренутка када сам коначно изашао из лавиринта кампова, у Ровињу сам био после 1:20. Од тога је само успон после Лимског канала 15-20 минута (зависи докле технички рачунамо успон). Пет пута више потрошеног времена свакако није мало.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika