Jump to content


Fotografije

Lanac i istrosenost


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
662 odgovora na ovu temu

#241 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 29 July 2017 - 03:23 PM

... oni skinu i vezu zadnji tocak tako da se dobija najveca udaljenost lanca...

 

Da, treba meriti kada je zadnji točak u najudaljenijem položaju. Obično kada je amrotizer skroz sabijen (najlakše skidanjem istog kod onih sa oprugom, ili ispuštanjem vazduha ako je vazdušni).

osim kad je pogon vezan za zadnji trougao jer u tom slucaju *amortizacija* ne utice na zategnustost lanca 


  • 0

#242 Aca_Mladenovic

Aca_Mladenovic
  • Members
  • PipPipPip
  • 111 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 29 July 2017 - 07:08 PM

Tacno Igore :) Srednji pogon je na zadnji trougao i ne menja se duzina lanca :) Lanac bio predugacak.Sada je skracen i konacno zadnji menjac radi normalno


  • 0

#243 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 10 October 2017 - 01:28 PM

Dal je bio istrošen, pa verovatno jeste, čim sam ga zamenio. Idem da se provozam, ako neko želi, kasnije pišem podrobnije. 


  • 0

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#244 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 11 October 2017 - 11:02 AM

Utisci?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
  • 0

#245 clapton

clapton
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 242 posts

Postavljeno 11 October 2017 - 12:38 PM

Je li do lanca ako preskace samo u drugoj a ponekad i u prvoj brzini. Bukvalno sam prestao da ih koristim zbog ovog problema.

Neko mi rece da je moguce da se lanac istegao ali nisam baš siguran da je to.
  • 0

#246 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 11 October 2017 - 01:00 PM

Odi do najblizeg servisa da ti alatom provere istrosenost lanca. Zamoli ih da ti odmah pogledaju stanje lancanika i zupcanika. Najjednostavnije.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
  • 0

#247 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 October 2017 - 01:20 PM

Je li do lanca ako preskace samo u drugoj a ponekad i u prvoj brzini. Bukvalno sam prestao da ih koristim zbog ovog problema.

Neko mi rece da je moguce da se lanac istegao ali nisam baš siguran da je to.

 

Može biti do lanca, ako je sve ostalo OK. Kada je lanac baš jako istegnut, onda će preskakati i na novoj kaseti. Kada je kaseta potrošena, onda će nov lanac preskakati na njoj - najčešće se desi da kritično (da dolazi do preskakanja) budu potrošeni najčešće korišteni zupčanici.

 

Istrošenost lanca se može izmeriti, a za istrošenost kasete, bez specijalnog alata koji nemaju ni svi servisi, najbolje je staviti nov lanac i ako preskače - ne valja, ako ne preskače - može još da tera (kada se jače pedala, pri slabijem neće preskakati tako lako).

 

Kako da sam izmeriš potrošenost lanca:

http://www.bikegreml...nac-na-biciklu/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#248 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 11 October 2017 - 03:43 PM

Kako mi je zadnjih 100 - 200 km počeo da preskače lanac i da me nervira, juče sam otišao kod majstora, sa namerom da zamenim lanac, prednje i zadnje zupčanike, točak i pedale, jer su i one počele da zahebavaju. Bio sam i u dilemi dal da kupim novu biciklu, isto Polar, Forester pro, al presečem, što bih davao pare, menjaj što se menjati mora, ionako sam se olenjio što se tiče vožnje. 

Promeni majstor zadnje zupčanike, lanac, pedale, za točak i gumu kaže nema potrebe, a za prednji zupanik kaze probaj, pa vidi dal preskače. Usput promenim i gumice prednjih kočnica. Vozio juče i danas, išao i na Kadinjaču, nema problema, operacija uspešno obavljena.

Lanac i zupčanici su prešli 32928 km.  Ranije sam već pisao da i nisam baš podmazivao, a zadnjih sigurno 5000 km nisam nikako. Da košta, košta, al za 1700 dinara, mislim de se isplatilo. 


  • 3

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#249 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 11 October 2017 - 08:44 PM

Ako je neko uvrezeno pravilo da se lanac menja na 3000-5000, kada bi menjao lanac kako je predvidjeno po tom pravilu, morao bi da platis barem 6x600=3600 din samo za lance. Ako se na 3 lanca menja kaseta ili racna, onda jos i dve racne 1600-2000 din. Dobro si prosao :)

 

p.s. ne racunam sad onu zanimljivu pricu o koraku lanca koja kaze da moze i vise od tih 3-5 hiljada dok mu ne dodje vreme za zamenu. 


  • 0

#250 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 11 October 2017 - 10:55 PM

3-5000 je po meni premalo, to moze da vazi samo za neke najjeftinije Lance.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#251 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 October 2017 - 05:48 AM

3-5000 je po meni premalo, to moze da vazi samo za neke najjeftinije Lance.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

Kilometraža je relativna stvar. Zavisi od uslova vožnje i održavanja, pa može prilično da varira.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#252 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 12 October 2017 - 07:18 AM

3-5000 je po meni premalo, to moze da vazi samo za neke najjeftinije Lance.

 

Zato ja kupujem onaj skuplji od 650 dinara. Bolje dati malo više u startu, ali se posle  manje potroši na podmazivanje (održavanje). 


  • 0

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#253 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 14 October 2017 - 08:07 PM

3-5000 je po meni premalo, to moze da vazi samo za neke najjeftinije Lance.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Uzmi rkaj uzbrdo, zapinji kroz sume, zapinji nizbrdo, menjaj brzine na nekoj cuki tako da lanac bude pod tenzijom. Da vidim kako se nece istrositi... a od pijace do kuce ce i 20 godina da traje...
  • 1

#254 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 14 October 2017 - 09:39 PM

Hehe, dobar vic ;)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 2

#255 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 15 October 2017 - 07:20 AM

Bakara svaki dan vozi do pijace i nazad.

Al u Barajevu ili Ralji... :D
  • 0

#256 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 15 October 2017 - 01:27 PM

Kilometraža je relativna stvar. Zavisi od uslova vožnje i održavanja, pa može prilično da varira.

 

Upravo tako. Ali svasta se pise po internetu. Tu sam gore procitao ,kaze majstor -probaj pa vidi da li preskace prednji zupcanik. Mislim kako moze da preskace lanac na prednjem zupcaniku,kada drzi lanac sa toliko zuba,kada se prednji zupcanik istrosi , potuno drugacije se lanac ponasa nego kada se istrosi zadnji zupcanik,a moze da izdrzi od 20-40 zadnjih zupcanika. Sto se tice zamene lanca,mozda i moze bicikl da prodje 32000 km , mozda i 100000 km sa jednim lancem i sa jednim zadnjim zupcanikom ali po meni samo u snovima. Kvalitet tu po meni ne igra neku ulogu zato sto se lanac prvenstveno istegne zbog prasine jer se zna da abrazivna sredstva se prave mesanjem ulja i peska,i  prasina najvise pojede pinove. u KORIST MOJE TVRDNJE JE I CINJENICA DA LANCI KOJI POGONE BREGASTE OSOVINE U AUTOMOBILIMA TRAJU I 200000 KM.ALI SU ZASTICENI OD PRASINE.A problem je i u kompatibilnosti.  Napr. ja stavio lanac HG  i u kombinaciji sa zadnjim "shimano" sedmofazom trajao manje nego KMC Z--33 ili Z 70. U svakom slucaju  3000-5000Km za Z33 koji kosta 400 din je odlicna kilometraza,plus sto zadnji zupcanik moze da izdrzi 2-4 zamene lanca i to je fakat. Cinjenica je i da odrzavanje cistoce lanca bitno produzuje njegov vek,ali u praksi je nemoguce odrzati cistocu ne visokom nivou,jer se posle svake voznje lanac isprlja i teorijski bi trebali znaci svaki put ga cistiti sto je u praksi neizvodljivo.


  • 0

#257 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 October 2017 - 02:02 PM

Da, čistoća je glavni faktor. Kod lanaca za motocikle postoji automatski sistem za podmazivanje (kućna radinost, ili kupovni), koji stalno kaplju finije ulje na lanac. Ulje spada pod silom inercije, noseći sa sobom i prljavštinu. Lanac je uvek čist i podmazan. Traje bukvalno 5 i više puta duže nego bez toga, uz svu negu, brisanje, podmazivanje. Kod bicikala je nemoguće ovo postići, jer su nedovoljne brzine samog lanca. Barem nisam video da je to neko izveo i da radi. A i ne košta lanac ni blizu toliko da bi se isplatilo montirati još jednu "budževinu" na bajs.

 

Što se veka lanca tiče: stari sistem, sa rukavima unutar kojih su pinovi smešteni (ovde sam pisao o tome), omogućavao je da se lubrikant duže zadrži između pinova i rolnica. Ti lanci su trajali po 5 puta više km od ovih novijih. I sad ih viđam, zdrave i prave na ponekom starijem biciklu koji nije bio puno vožen (a nije ostavljen ni da zarđa). Noviji lanci omogućavaju da se vozi sa više ukrštenim lancem, po uvođenju su bili reklamirani kao lakši, a jeftiniji, ali cena je ubrzo porasla (težina nije) - jeftiniji za izradu, nestručni vozači ih puno teže kidaju, ali znatno kraće traju.

 

Koliko je to trajanje, zavisi u najvećoj meri od čistoće i održavanja. Kao i kvaliteta čelika.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#258 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4579 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 October 2017 - 02:18 PM

Da, čistoća je glavni faktor. Kod lanaca za motocikle postoji automatski sistem za podmazivanje (kućna radinost, ili kupovni), koji stalno kaplju finije ulje na lanac. Ulje spada pod silom inercije, noseći sa sobom i prljavštinu. Lanac je uvek čist i podmazan. Traje bukvalno 5 i više puta duže nego bez toga, uz svu negu, brisanje, podmazivanje. Kod bicikala je nemoguće ovo postići, jer su nedovoljne brzine samog lanca. Barem nisam video da je to neko izveo i da radi. A i ne košta lanac ni blizu toliko da bi se isplatilo montirati još jednu "budževinu" na bajs.

Što se veka lanca tiče: stari sistem, sa rukavima unutar kojih su pinovi smešteni (ovde sam pisao o tome), omogućavao je da se lubrikant duže zadrži između pinova i rolnica. Ti lanci su trajali po 5 puta više km od ovih novijih. I sad ih viđam, zdrave i prave na ponekom starijem biciklu koji nije bio puno vožen (a nije ostavljen ni da zarđa). Noviji lanci omogućavaju da se vozi sa više ukrštenim lancem, po uvođenju su bili reklamirani kao lakši, a jeftiniji, ali cena je ubrzo porasla (težina nije) - jeftiniji za izradu, nestručni vozači ih puno teže kidaju, ali znatno kraće traju.

Koliko je to trajanje, zavisi u najvećoj meri od čistoće i održavanja. Kao i kvaliteta čelika.

http://road.cc/conte...hes-kickstarter

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#259 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 October 2017 - 02:30 PM

http://road.cc/conte...hes-kickstarter

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

 

Scottoiler je to prodavao (bar su meni nudili) još pre nekih 10ak godina, najmanje. Ovo je novo u smislu da posao radi baterija, umesto mehanike.

 

Ako je ulje dovoljno retko, verovatno će raditi posao - da ne lepi svinjarije za lanac, a da isti bude podmazan. S tim da ostaje pitanje isplativosti. Kod motocikala je set lanaca i lančanika oko 150 evra i menja se na nekih 15 hiljada km (jedna do 4 sezone, zavisi koliko se vozi). Sistem košta oko 100 evra, što znači da se, ko vozi dosta, isplati već posle jedne do dve sezone - jer lanac traje barem 5 puta duže (i za sve to vreme je čist, kao nov, i podmazan kako treba uvek).

 

Kod bajseva je lanac dosta jeftiniji i ne menjaju se lančanici pri svakoj zameni lanca. Plus što bajs nema 100 konja, pa da dodatna težina (i cena koja se kači na bajs, ako se zaključava na ulici) nisu beznačajni. Na kraju, brzina lanca kod bajsa je puno manja od one kod motocikla - koliko će morati biti retko ulje kako bi spadalo s lanca (zajedno sa prljavštinom), a da stigne proći gde treba da podmaže. Verovatno zbog toga budže sistem da bude unutar točkića menjača.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#260 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 22 October 2017 - 06:11 PM

@fallout

 

Evo za tvoju evidenciju, 19.10.2107 sam zamenio ultegra 6800 lanac nakon 15000km koji sam ranije pominjao. Znaci nepune dve sezone je trajao.

Mislio sam da moze vise al izgleda ne moze, narocito kad sam video posto je kaseta :)

Za jednu kasetu mogu da kupim 5 lanaca.

 

kaseta i dalje dobra, ne preskace sa novim lancem.


  • 2




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika